בשיתוף אתר "המקצוענים"
אמנם רבים חושבים שהגורם העיקרי שמשפיע על עלות ההתקנה הוא גודל המזגן, אך התוספות המשמעותיות באמת במחיר הן כתוצאה מעבודות הנלוות להתקנה עצמה. מהן ואיך תוכלו להימנע מהפתעות? לפניכם הטיפים.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

גודל המזגן משפיע על העלות הבסיסית של ההתקנה בלבד

עלות התקנת מזגן מושפעת ממספר פרמטרים, ביניהם גודל המזגן. מתקין המזגנים יתמחר את העבודה בהתאם לסוג המזגן שברשותכם, מיקומו ומורכבות ההתקנה. ואולם, לגודל המזגן השפעה עיקרית על מחיר ההתקנה.
עבור התקנת מזגן עילי בסיסי של עד 1.5 כוח סוס תשלמו בין 650 שקל ל-800 שקל. התקנה סטנדרטית זו אמורה לכלול צנרת גז וניקוז בסיסית, באורך של עד 3 מטרים, תושבת ליחידה החיצונית וקידוח למעבר הצנרת בקיר בלוקים.
כלומר, צנרת ארוכה יותר או קידוח בקיר בטון, ייקרו את ההתקנה.
עבור התקנת מזגן עילי של 2 כוח סוס ומעלה, מחיר ההתקנה יהיה בין 900 שקל ל-1,280 שקל. גם במקרה זה, מדובר בהתקנה סטנדרטית, כאמור.

תוספות מחיר אפשריות ומדוע כדאי לתמחר אותן מראש לפני שסוגרים עם המתקין

העלות האמיתית של התקנת המזגן היא המחיר שאתם משלמים בסופו של דבר, אחרי כל התוספות שצצות במפתיע. כדאי לדעת אותן מראש, ולברר מה יהיה המחיר הריאלי. הפערים יכולים לגרום להבדלים משמעותיים במחיר.
צנרת גז ארוכה יותר: אם המרחק שבין היחידה הפנימית ליחידה החיצונית של המזגן העילי ארוך מ-3 מטרים, יהיה צורך להתקין צנרת ארוכה מהמקובל.
צנרת הגז עשויה מנחושת, ולכן מחירה גבוה יחסית. התוספת מחושבת לפי מטר רץ.
כלומר, כל התקנה של מעל 3 מטרים צנרת נחושת תעלה 70-90 שקל אם מדובר במזגן חלש יחסית (של עד 1.5 כוח סוס), או 80-100 שקל, עבור מזגן עוצמתי יותר של בין 1.5 ל-3.5 כוח סוס.
צינור ניקוז ארוך יותר: אמנם צנרת הניקוז של מזגן היא צנרת די בסיסית (צינור פשוט), אך כשהמזגן מותקן בקומה גבוהה יחסית, יש צורך בצינור ארוך יותר ובהצמדתו אל קירות הבניין.
תוספת התשלום עבור צינור ניקוז מים היא 10-15 שקל לכל מטר רץ נוסף (מעבר ל-3 מטרים).
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
הסתרת הצנרת: זהו רכיב שהוא בעיקר אסתטי, ונועד להסתיר צנרת פנימית או חיצונית לבית. לרוב, משתמשים בצנרת PVC, והמחיר שלה הוא בין 25 ל-35 שקל לכל מטר רץ.
קידוח בקיר בטון: מכיוון שהתקנות רבות הן על קיר חיצוני, הרי שיש צורך בקידוח בבטון, שכן קירות המעטפת של הבית הם לרוב קירות בטון.
שימו לב, שיש מתקינים שלא גובים תוספת מחיר עבור קידוח בבטון, ויש כאלה שכן. בכל מקרה, לא מומלץ לשלם סכום של מעל 100-200 שקל תוספת, שכן זהו התעריף הנהוג בענף.
הוספת נקודת חשמל נפרדת למזגן: שימו לב, שרק חשמלאי מוסמך רשאי להתקין נקודת חשמל. לכן, אם טכנאי המיזוג אינו מחזיק בנוסף ברישיון חשמלאי, בלי קשר לסכום שהוא מבקש על כך, אל תסכימו שהוא זה שיבצע את העבודה.
מעבר לכך שזה לא חוקי, זה יכול לגרום לתקלות במזגן שלכם, לסכן אותו, אתכם ואת שאר דיירי הבית ואף לשלול מכם אחריות על המוצר.
מוטב להזמין טכנאי מיזוג בעל רישיון חשמלאי, או להזמין בנפרד חשמלאי מוסמך לביתכם, לפני שאתם מזמינים את מתקין המזגן. נהוג לגבות על הוספת נקודת חשמל סכום שבין 300 ל-400 שקל.
שימו לב שכל התקנה של מזגן עילי של מעל 1.5 כוח סוס, תחייב התקנה של שקע תלת-פאזי למזגן.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
גישה מורכבת להתקנת המנוע: כמו בכל התקנה או תיקון, הרי שגישה מורכבת תגרור לרוב תוספת מחיר.
אם היחידה הפנימית או החיצונית אמורות להיות מותקנות במקום גבוה במיוחד, צר במיוחד, עם גישה לא נוחה שמצריכה טיפוס או עבודה עם מספר פועלים, מנוף וכו' – הרי שתשלמו על כך תוספת מחיר. כמה? תלוי במורכבות.
בכל מקרה, חשוב לסגור את המחיר מראש, ולא אחרי שהטכנאי כבר נמצא אצלכם בבית.
נעילת מזגן עם סורגים או בריחים להגנה מפני גניבה של המזגן: אלו הם שני הפתרונות המקובלים להגנה מפני גניבת מזגנים.
זה קורה בשכונות מסוימות או במזגנים של מוסדות ציבוריים, ואם המזגן שלכם יקר ואתם רוצים להקטין את הסיכוי שהוא ייגנב, בהחלט תוכלו להשקיע בתוספות האלה.
עבור מזגן בסיסי של 1.5 כוח סוס, לא בטוח שההשקעה מוצדקת. תוספת של סורגים תעלה בין 200 ל-300 שקל ותוספת של שני בריחים ומנעולים תעלה בין 150 ל-200 שקל.