שנתיים אחרי שקרסה וסגרה את כל הסניפים, הגיע הזמן לקאמבק: רשת המוצרים לבית Bed Bath & Beyond, אחת הוותיקות בשוק האמריקני, פותחת מחדש חנויות ברחבי ארה"ב, אבל הודיעה במפתיע שקליפורניה תישאר מחוץ לתחום.
ההנהלה החדשה של הרשת טוענת כי הרגולוציה והסביבה העסקית של קליפורניה מקשות מאוד על רשתות וחנויות. לדברי מרקוס למוניס, יו"ר Bed Bath & Beyond, שצוטט במספר כלי תקשורת בארה"ב, "קליפורניה יצרה את אחת הסביבות הכי יקרות ומסוכנות עבור עסקים באמריקה. זו מערכת שמקשה על העסקת אנשים, מקשה על המשך הפעילות השוטפת ומקשה על מתן ערך ללקוחות".
2 צפייה בגלריה
רשת Bed Bath & Beyond
רשת Bed Bath & Beyond
רשת Bed Bath & Beyond. מתכננת 300 סניפים חדשים
(צילום: AP)
לדבריו, "התוצאה היא מיסים גבוהים יותר, אגרות גבוהות יותר, תשלומי שכר גבוהים יותר שעסקים רבים פשוט לא יכולים לשאת, ותקנות אינסופיות שחונקות את הצמיחה. אפילו כשהמדינה מכריזה על עודף תקציבי, הוא נבנה על גבם של אזרחים רגילים שמשלמים יותר מדי ועסקים שנלחצים עד שהם נשברים". למוניס הוסיף כי החברה לא תשתתף במערכת הפוגעת בלקוחותיה ובבעלי המניות שלה.
"אנחנו נוקטים עמדה כי הגיע הזמן לשכל ישר", אמר למוניס. "עסקים ראויים לקבל את ההזדמנות להצליח. עובדים ראויים למקומות עבודה שיחזיקו מעמד. ולקוחות ראויים למחירים הוגנים. המערכת של קליפורניה מספקת את ההפך". ברשת ציינו כי לקוחותיה בקליפורניה יקבלו שירות באמצעות מכירות מקוונות ומשלוחים.
לשכת העיתונות של מושל קליפורניה גאווין ניוסום הגיבה ברשת החברתית X עם ההודעה הבאה: "אחרי פשיטת הרגל שלהם וסגירת כל החנויות, כמו רוב האמריקנים, חשבנו ש-Bed Bath & Beyond כבר לא קיימת. אנחנו מאחלים להם בהצלחה במאמציהם להיות שוב רלוונטיים כשהם מנסים לפתוח חנות שנייה".
עד כה פתחה הרשת מחדש סניף אחד פיזי בנאשוויל והתוכנית היא לפתוח 300 חנויות ברחבי ארה"ב במהלך השנתיים הקרובות.
2 צפייה בגלריה
גווין ניוסם אחרי ניצחונו ב בחירות ל מושל קליפורניה באירוע ב סקרמנטו ארה"ב
גווין ניוסם אחרי ניצחונו ב בחירות ל מושל קליפורניה באירוע ב סקרמנטו ארה"ב
מושל קליפורניה גווין ניוסם. הגיב בחריפות להחלטה
(צילום: רויטרס)
הרשת המקורית הוקמה בשנות ה-70' והייתה המובילה בתחום המוצרים לבית והריהוט בארה"ב במשך שנים רבות. בשנת 1999 הגיעה להיקף מכירות שנתי של מיליארד דולר. לאורך השנים היא רכשה רשתות קטנות יותר והתרחבה עם מספר תתי-מותגים והתמחויות גם בתחום מוצרי התינוקות וענפים נוספים. בשיאה הגיעה למעל 1,500 חנויות ברחבי ארה"ב.
בתקופת הקורונה החלה ירידה חדה בביצועי הרשת, והיא סגרה מאות חנויות. ההתדרדרות נמשכה ונרשמו בעיות ניהוליות רבות, שינויים בדריקטוריון וביצועים כספיים חלשים. בשנת 2022 התאבד מנהל הכספים של הרשת לאחר שקפץ ממרפסת ביתו בניו יורק. הרשת קרסה סופית ב-2023 וכל הסניפים נסגרו. שם המותג נרכש על ידי אתר קמעונאי מקוון, וכעת מקווה הבעלים החדשים להחיות את פעילות הרשת הפיזית בארה"ב.