רשת טיב טעם יצאה היום (ראשון) במהלך שיווקי לכבוד פסח: הוזלה של 20 סוגי ירקות ופירות. "מדובר במוצרים הנמכרים ביותר, שמרכיבים את הסל הבסיסי במחלקת הפירות והירקות עם שיעור הוזלה הקרוב ל-30% ", מסרו ברשת.
לפי טיב טעם מהלך ההוזלה משונה מעט: המחירים יושוו למחירי שופרסל דיל בימים א'-ד' ואז למחירי שופרסל אונליין בימים ה'-ש'. זה יקרה ב-18 סניפים בלבד, בין היתר בסניפי כרמיאל, בת ים, ראשל"צ, אשדוד, קיסריה וקניון דרורים, לא כולל סניפים עירוניים של טיב טעם. מחירי ירקות ופירות לפעמים משתנים כל כמה ימים בהתאם להיצע.
לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף טיב טעם
סניף טיב טעם
סניף טיב טעם
(צילום: ערן לם)
הירקות והפירות שככל הנראה יכנסו למהלך הם: עגבניות, מלפפונים, פלפל אדום, בצל יבש, גזר, תפו"א לבן, תפו"א אדום, כרוב לבן, חצילים, קישואים, אבוקדו, לימון, בננות, תפוחי עץ: סמיט, סטארקינג, מוזהב פינק קריפס ופינק קריספי.
טיב טעם מתחרה באיכות ברשתות כמו חצי חינם ומבחינת מיקום היא מתחרה בכל שאר הרשתות באזור. כך למשל ברחוב דבורה הנביאה ברמת החייל בת"א, פועל סניף של טיב טעם לצד סניף רמי לוי שנמצא באותו רחוב ולא רחוק משם יש סניף של שופרסל דיל.
מבחינת מחירים היא נחשבת יקרה יחסית לרשתות אלה ולא רק בפירות וירקות, אם כי מאז מספר מהלכי הורדות מחירים שערכה - יש לא מעט פריטים שהיא מוכרת במחירי שופרסל דיל (למשל אורז פרסי סוגת ושניצל תירס טבעול).
בדקנו מחירי כמה ירקות בטיב טעם רמת החי"ל כיום בהשוואה לרשתות מתחרות באזור זה ובחולון.
עגבניות נמכרות בטיב טעם ב-9.90 שקלים לק"ג, כמו בשופרסל שלי. בחצי חינם, רשת שמשתווה לטיב טעם באיכות שלה (ויש היטענו שעולה עליה), עגבנייה נמכרת ב-7.90 שקלים לק"ג. ברמי לוי המחיר לק"ג הוא 5.90 שקלים, בויקטורי ויוחננוף: 6.90 שקלים ובשופרסל דיל: 7.90 שקלים. כלומר: המחיר בטיב טעם יירד בחלק מהשבוע ל-7.90 שקלים - לא בשורה לעומת מחירי חצי חינם.
מלפפונים נמכרים בטיב טעם ב-8.90 שקלים לק"ג. בחצי חינם מוכרים מלפפון ב-7.90 שקלים לק"ג, ברמי לוי: 5.90, ביוחננוף: 6.90 ובשופרסל דיל: 7.90 שקלים לק"ג. גם כאן: הורדת המחיר בטיב טעם ל-7.90 שקלים לק"ג בחלק מהשבוע היא בסך הכל השוואה למחירי חצי חינם.
כרוב לבן נמכר בטיב טעם ב-5.90 שקלים לק"ג, כשבחצי חינם הוא נמכר ב-2.90 שקלים לק"ג בלבד. בשופרסל דיל מוכרים כרוב ב-4.90 שקלים לק"ג וכך גם ביוחננוף וברמי לוי שבחלק מסניפיו מוכר כרוב ב-3.90 שקלים לק"ג. טיב טעם צפויה להוריד מחיר ל-4.90 שקלים לק"ג וזאת בשורה ללקוחות טיב טעם בלבד - שכן בחצי חינם זול יותר.
בצל נמכר בטיב טעם ב-6.90 שקלים בדיוק כמו בשופרסל דיל ויוחננוף. בחצי חינם הוא נמכר ב-5.90 שקלים לק"ג. נראה שמחירו יישאר כפי שהוא. גם כאן אין בשורה גדולה.

בפירות הבשורה גדולה יותר

בננות מוכרים בטיב טעם רמת החייל בת"א ב-7.90 שקלים לק"ג, כשאפשר לקנות את הפרי ב-5.90 שקלים באושר עד, רמי לוי ופרשמרקט או ב-6.90 שקלים בשופרסל דיל ויוחננוף. ניתן להניח שהרשת תוריד את המחיר בילק מהשבוע ל-6.90 שקלים בדומה לשופרסל.
ומה לגבי האיכות? לשם השוואה בחצי חינם מוכרים בננות ב-5.90 שקלים לק"ג בלבד. מכאן שבהוזלה בטיב טעם בבננות תהיה בשורה ללקוחות טיב טעם בלבד.
תפוח גרנד סמיט נמכר בטיב טעם ב-12.90 שקל לק"ג בדומה לחצי חינם. באושר עד הפרי נמכר ב-7.90 שקלים לק"ג, ברמי לוי וויקטורי ב-9.90 שקלים לק"ג, בשופרסל דיל וקארפור ב-11.90-10.90 שקלים לק"ג. זה כנראה יהיה המחיר החדש בטיב טעם בחלק מהשבוע.
אגב, בסניפים הקטנים העירוניים של טיב טעם מוכרים תפוח ירוק ב-16.90 שקל ושם כאמור לא תהיה בשורת הוזלה.
לימון נמכר בטיב טעם ב-7.90 שקלים לק"ג, כמו בחצי חינם. מחירו צפוי לרדת בחלק מהשבוע למחיר שופרסל דיל: 6.90 שקלים לק"ג. זה לא המחיר הנמוך ביותר שתמצאו: בפרשמרקט ואושר עד מוכרים לימון ב-5.90 שקלים לק"ג.
אבוקדו נמכר בטיב טעם ב-10.90 שקלים לק"ג. מחירו כנראה יירד ל-9.90 שקלים בחלק מהשבוע כמו בשופרסל דיל. ברמי לוי מוכרים אבוקדו ב-5.90 שקלים לק"ג ובקינג סטור, אושר עד ויוחננוף: ב-8.90 שקלים לק"ג. בחצי חינם מוכרים אבוקדו ב-14.90 שקלים למארז.
בדקנו מחירי פירות פופולריים נוספים שלא ברור אם ייכללו במהלך. קלמנטינות נמכרות בטיב טעם ב-9.90 שקלים לק"ג (ו-12.90 שקלים בסניפים העירוניים הקטנים). בחצי חינם המתחרה מוכרים קלמנטינות ב-8.90 שקלים לק"ג. ביוחננוף, אושר עד ורמי לוי ק"ג נמכר ב-6.90 שקלים ובשופרסל דיל: 7.90 שקלים. סביר להניח שאם הפרי נכלל במהלך, המחיר שלו בטיב טעם יירד בחלק מהשבוע ל-7.90 שקלים לק"ג.
קיווי נמכר בטיב טעם ב-8.90 שקלים לק"ג, כמו בחצי חינם. ברמי לוי מוכרים קיווי ב-5.90-6.90 ובשופרסל ב-7.90 שקלים לק"ג. טיב טעם לא בהכרח תוזיל קיווי במסגרת המהלך לכן מי שמרכיב סל שכולל את הפרי הזה - עדיין ישלם ביוקר.
מבדיקת סל מוצרים רחב של למעלה מ-5,000 מוצרים בפרייסז, עולה כי טיב טעם עדיין רשת יקרה. הפער בין עלות הסל בטיב טעם לעומת רמי לוי עומד על 19.3%, ובין שופרסל דיל לטיב טעם על 8.13%.