מטוס היוקרה של פלייבוי, "ביג באני", נמכר עבור 17.5 מיליון דולר לחברת ניהול השקעות של משפחות אמידות בארצות הברית (Family Office), על מנת להיאבק בהפסדים ההולכים וגדלים של החברה, כך לפי בלומברג.
יש לציין כי לא מדובר באותו מטוס אייקוני ששימש את מייסד פלייבוי יו הפנר בשנות ה-70, שכן הוא הוצא לגמלאות ב-1975, אלא במטוס שנרכש ע"י החברה לפני כשנה במטרה לשחזר את כלי הטייס של המייסד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
יו הפנר
יו הפנר
יו הפנר
(צילום: gettyimages)
המטוס הנוכחי תוצרת חברת בומברדייה, נרכש תמורת 12 מיליון דולר עם חזרתה של פלייבוי לשווקים בעקבות מיזוג עם חברה בשם צ'ק ריק. לאחר שיפוצים מדוקדקים בהשראת המטוס המקורי, הוא הושק, וכעת פלייבוי טוענת כי מכירתו תכניס לקופה שלה כ-3 מיליון דולר. מספר הזנב של המטוס - N950PB, שהוא אותו מספר זנב שהיה למטוס המקורי של הפנר, יישמר, אבל הבעלים החדשים דרשו כי סמלי פלייבוי יוסרו מחלקיו הפנימיים והחיצוניים של המטוס.

בר ומטבח גורמה

המטוס המקורי של הפנר, שגם נקרא "אחוזה בשמיים", היה מדגם 9-DC, והוא אירח כמה מהכוכבים הגדולים באותה תקופה, כולל שר, פרנק סינטרה ואלביס פרסלי. שימושו העיקרי היה להעביר נוסעים, עם דגש על סלבס, משיקגו לאחוזת פלייבוי בלוס אנג'לס עבור צילומים. כלי הטייס היה למעשה דיסקוטק מעופף לכל דבר עם מערכות וידאו וסאונד החדישות ביותר, בר מצויד בכל טוב ומטבח גורמה.
המכירה מגיעה אחרי שפלייבוי דיווחה על רווחים נמוכים ברבעון השני של 2022 בעקבות בעיות בשרשרת האספקה ולחצים אינפלציוניים, שהעלו את הוצאות החברה מצד אחד והאטו את קניית המוצרים שלה על ידי צרכנים. מנכ"ל פלייבוי, בן קון, אמר שהחברה ביצעה שינויים בהסדרי החוב שלה על מנת להבטיח את התשלום עבורם, ולטענתו הנזילות שלה גם תגדל ברבעון השלישי. למשקיעים אמר קון כי לפלייבוי שווי מזומנים של 70 מיליון דולר, הכוללים גם מטבעות דיגיטליים.
פלייבוי מוכרת כיום מוצרים ישירות לצרכן ומינויים דיגיטליים. שווי השוק שלה הוא כ-188 מיליון דולר, אולם נכון ל-30 ביוני 2022 נותרו לה חובות של כ-225 מיליון דולר.