בשיתוף אתר "המקצוענים"
התקנת מחסום זרוע חשמלי, לרוב מתבצעת על-ידי טכנאי שערים חשמליים או מסגר שמתמחה בעבודות חשמל.
כפי שפירטנו בכתבה הקודמת, ישנם סוגים שונים של מחסומים והבחירה בהם היא בהתאם לתנאי השטח, כמות הדיירים, התדירות שבה המחסום אמור להיפתח, רוחב וגובה פתח הכניסה לכלי-הרכב והתקציב (לבחירת מערכת פתיחת המחסום).
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה אמורה לכלול התקנת מחסומי זרוע?

הכנת תשתית בטון לקיבוע בסיס המחסום: לפני ההתקנה, יש לחפור בור לצורך יציקת בטון, ולקבע בתוכו את בסיס המחסום. לרוב, יהיה צורך להמתין כ-24 שעות לצורך ייבוש הבטון.
חיבור לחשמל ובדיקת תקינות: רק לאחר ייבוש מלא של יציקת הבטון יש לחבר את המחסום אל מערכת החשמל, ירכיב את החיישנים (העיניים האלקטרוניות) על גבי זרוע המחסום ואת העמוד התומך לזרוע.
רק לאחר מכן, יחבר את הזרוע. בסיום, יש לבדוק פתיחה וסגירה של המחסום כמו שצריך, ואת מהירות התגובה של חיישני הבטיחות שהותקנו.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מהן התקלות הנפוצות במחסום זרועות וכמה צפוי לעלות התיקון?

שלוש התקלות הנפוצות במחסום זרוע חשמלי הוא תקלה בזרוע, תקלה במנוע או תקלה בלוח הפיקוד.
תקלה בזרוע: ככל שהזרוע בשימוש גבוה יותר, וחשופה לשמש ולגשם, הרי שהיא יכולה להיפגע, שכן אינה חסינה. זאת, למרות שהיא לרוב עשויה מאלומיניום, הנחשב לחומר עמיד יחסית. ואולם, במקרה של תקלה בה, יהיה פשוט צורך להחליף אותה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
תקלה בלוח הפיקוד: זהו ה'מוח' שאחראי לשלוח פקודות לזרוע, והוא אחראי על מהירות הפתיחה והסגירה שלו. הסיבה העיקרית לתקלות בלוח הפיקוד היא קצר חשמלי.
לרוב, תיקון זה נחשב לפשוט וזול למדי ומסתכם בגובה דמי ביקור (כ-250-300 שקל). אם מדובר בתקלה משמעותית יותר, לא תהיה ברירה אלא להחליף את לוח הפיקוד.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
תקלה במנוע: אם המחסום נתקע או מושבת, סביר להניח שיש תקלה במנוע. מרבית התקלות ניתנות לתיקון במקום, ואינן מחייבות את החלפתו, והסיבה להן היא בלאי טבעי.
ואולם, במקרים חריגים יהיה אכן צורך בהחלפת המנוע. מנוע איכותי אמור להחזיק זמן רב יחסית (לפחות 10 שנים, ובמקרה הטוב גם 20 שנה).