ג'יי פי מורגן ישלם 75 מיליון דולר כדי להסדיר תביעה שהגישו נגדו באיי הבתולה האמריקניים - בתביעה נטען כי הבנק הרוויח מסחר בבני אדם לצורך מין של נשים צעירות, דרך לקוחו הוותיק לשעבר ג'פרי אפשטיין.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
במסגרת ההסדר הבנק לא הודה שביצע עוול כלשהו בפרשה. לפי תנאי ההסדר, הבנק יעביר 55 מיליון דולר לעמותות צדקה בטריטוריה האמריקאית ולמאמציה ללחום בסחר בבני אדם. הסכום הנותר, 20 מיליון דולר, יכסה את שכר עורכי הדין של הטריטוריה, שניהלו חלק מהדיונים המשפטיים בבית המשפט הפדרלי בניו יורק.
1 צפייה בגלריה
ג'יי.פי. מורגן
ג'יי.פי. מורגן
ג'יי.פי. מורגן
(צילום: שאטר סטוק)

נציגי הטריטוריה הדגישו כי העסקה "כוללת מספר התחייבויות משמעותיות מצד ג'יי פי מורגן, ובכלל זה לזהות, לדווח, ולמנוע תמיכה מסוחרי בני אדם פוטנציאליים, כולל התקנת ויישום מדיניות ונהלים מקיפים בנושא".
בהודעת הבנק מציין ג'יי.פי. מורגן כי הגיע להסדר גם עם ג'ס סטיילי, מנהל לשעבר בבנק שהיה מיודד עם אפשטיין, שלדברי הבנק היה אחראי לכל הנזיקין האזרחיים הקשורים בדיונים המשפטיים בנושא. הבנק אמר שהוא "מצטער עמוקות" על קשריו עם אפשטיין, שהיה לקוחו בין 1998 ל-2013.
התובע הכללי של איי הבתולה אריאל סמית' אמר שההסכם מסדיר את מה שהייתה פעולת האכיפה הראשונה נגד בנק כלשהו על שאפשר והרוויח מסחר בבני אדם. "כחלק מההסדר, ג'יי פי מורגן הסכים ליישם ולשמור על אמצעים משמעותיים למניעת סחר בבני אדם, אשר יעזרו למנוע סחר שכזה בעתיד. זהו ניצחון היסטורי עבור הניצולים ועבור רשויות האכיפה של המדינה, והוא צריך להפעיל את האזעקה בוול סטריט לגבי האחריות החוקית של הבנקים לזהות ולמנוע סחר בבני אדם".
לפני כמה חודשים נחתם הסדר בהיקף 290 מיליון דולר בין ג'יי.פי מורגן לקורבנות של אפשטיין - בתיק שנוהל בבית המשפט המחוזי של מנהטן. בשני המקרים ההסדרים מונעים ניהול משפט בפרשות.