"זה כאילו שהכנסנו את התודעה שלי לתוך מחשב שיכול לדבר עם בעל העסק על כל אספקט עסקי לא רק בשעות העבודה, אלא 24/7, ולקבל תשובות ממש כמו שאני יושב לידו". אם זה נשמע לכם דמיוני, כדאי שתכירו את Sixkeys הפיתוח על שם שיטת הניהול שפיתח ד"ר אלי חני. הפיתוח מסייע לו להתמודד עם הגאות שבפניות לבקשת תהליכי ייעוץ ולליווי עסקי בעקבות הקשיים אליהם נכנס המשק לאור המצב הבטחוני בישראל, ולנוכח הסטטיסטיקה הנוראית של סגירת עסקים. "בסופו של דבר, אני רק בן אדם אחד ולא יכול לשכפל את עצמי" הוא אומר, אבל זו בדיוק המחשבה שהציבה אותו על דרך חדשה שבה הוא סוג-של משכפל את עצמו.
ד"ר חני גייס אנשי טכנולוגיה, מתכנתים ומעצבים, ופיתח עמם תוכנה לניהול דינמי של עסקים המבוססת בינה מלאכותית. התוכנה יכולה לתקשר עניינית עם המנכ"ל או מי מטעמו, בין אם מדובר בייעוץ בנושאי ניהול, תפעול, שיווק, מכירות או פיננסים. "המשתמש בונה ומנהל את כל העסק בתוך התוכנה", מתאר ד"ר חני את הפיתוח החדשני. "היא יודעת להתריע על בעיית תזרים, על ניהול מכירות, על לקוחות שאפשר לסגור. בודקת יעילות שיווקית, מנתחת מתחרים, מייצרת דו"ח מצב, עושה ביקורת שביעות רצון לקוחות, מסייעת בקבלת החלטות ומבצעת בקרת תקציבים. למעשה, כל התחומים שמנכ"ל צריך נמצאים בה".
בימים אלו נמצאת חברת Sixkeys לפני יציאה לפיילוט. ההשקה הרשמית מתוכננת לרבעון הראשון של 2025. ד"ר חני אומר שהוא לא חושש שהתוכנה תבצע קניבליזציה לעסק שלו ותעביר לקוחות מייעוץ פרטי לייעוץ ממוחשב. "אם בחודש אני יכול לסייע לעשרים לקוחות, עם התוכנה ניתן להגיע בסופו של דבר למאות אלפים. לכן, אני רואה בה מנוע צמיחה אסטרטגי עבור הפעילות העסקית שלי. אני גאה בה מאוד ומקבל מחמאות רבות ממי שמתנסה בה".
לא חשבת, למשל, להכשיר עוד יועצים שיעבדו איתך?
"היה רעיון כזה פעם, אבל הוא לא באמת הצליח. הגעתי לתובנה שמי שלא ניהל מיליוני שקלים בידיים שלו לא יכול להבין בעל עסק כזה ואת השוק שלו ולבצע עבורו התאמות. לכל אדם יש ידע שהוא תוצאה של מה שעבר במהלך הקריירה שלו, וכשיועץ נמצא בתהליך ליווי עם בעל עסק - אם הוא לא חד מספיק ולא קורא נכון את התמונה - הוא עלול להפנות אותו למתווה פעולה שיכול לרסק אותו. זו אחראיות גדולה שאי אפשר להאציל. על עצמי ועל ניסיוני אני סומך, אבל אני לא יכול להגיד לאף אחד ‘בוא ותהיה אני’. לכן לחזון השכפול שלי נדרש כלי טכנולוגי".
להיות מותאם למציאות העכשווית
ד"ר אלי חני מגדיר את 2024 כשנה המאתגרת ביותר עמה התמודד במשק הישראל, יותר מאתגר הקורונה. "השנה האתגרים היו מלחמתיים, גיאו-פוליטיים וכלכליים. אך לצד כל האתגרים גם היו המון הזדמנויות. מי שלא ידע להתאים את עצמו למציאות שהשתנתה כל הזמן, לא ידע להיות מדויק בפעולות שלו, לא ראה נכון או צפה נכון את המהלכים והשינויים ולא זיהה את ההזדמנויות - נכנס לקשיים משמעותיים. יתרה מכך, אני מאמין שמה שאנחנו מרגישים עכשיו עוד ילך ויחמיר בשנתיים הקרובות".
וכתוצאה מכך הדרישה לשירותיך עלתה?
"כן, היו המון פניות של עסקים שלא ידעו איך להתמודד עם המצבים שנוצרו, ניהלו תרחישים גרועים ונקלעו למצבים קשים. הגיעו אליי עסקים שכמעט חיסלו את כל התזרים שלהם עם החזרי הלוואות שלקחו בעקבות המצב. מפרוץ המלחמה עשיתי את כל שביכולתי כדי לסייע לעסקים, ולא רק כעבודה מסחרית. עצרתי את הפעילות שלי בלונדון והתמקדתי בפעילות בישראל בלבד. השתתפתי בפאנלים בטלוויזיה כדי לתת עצות וטיפים לבעלי עסקים, קיימתי שיחות ופגישות רבות ללא עלויות. עשיתי את כל שביכולתי כדי שעסקים שנכנסו איתי לתהליכים לא רק ישרדו את השנה הזאת - אלא אפילו יצמחו בה. ואכן, ישנה רשימה גדולה של עסקים שהצליחו לעשות זאת. יש לנו מנהג להרים כוסית בכל חודש בו שוברים שיאים - ויש לי המון תמונות מהשנה האחרונה שמתעדות הרמות כוסית כאלו".
מהי בעצם שיטת "ששת המפתחות" שלפיה אתה עובד?
"זהו המודל החדשני בעולם להצלחה עסקית, שאותו פיתחתי במסגרת מחקר הדוקטורט שלי. המודל מדבר על שישה מפתחות שכל מוביל ארגון חייב לעבוד איתם ברמה הגבוהה ביותר ולסנכרן אותם, כאשר כל מפתח צריך להיות מותאם למציאות העכשווית. הכלים הם אותם כלי ניהול, אך מה שהשתנה השנה הן האסטרטגיות והטקטיקות".
ובהתאם לכך, על כל עסק להתאים עצמו למצב.
"כן, למשל, עסק שמוצריו נחשבים ללוקסוס צריך בתקופה כזאת, שבה ייתכן שלקוחותיו יפנו לתחליפים זולים יותר, להציע מבצעים, הטבות ותנאי תשלום מותאמים. תקופת המלחמה גרמה לעסקים לא רק לנסות למשוך את הלקוחות אליהם אלא שהם יגיעו ללקוח, יזמו יותר, יתעניינו יותר, ישקיעו ביחסי ציבור ויפעלו כדי לייצר ביקושים".
מה למדת בשנה האחרונה?
"שבסוף הכל אנשים. הכל תלוי בתפיסות, בפרדיגמות של אנשים, בחוויות שלהם, ב’אני מאמין’ שלהם, בדרך הפעולה שלהם. למדתי שלהיות ביחד זה כוח ענק. שלהיות איש של אנשים ממלא אותך בצורה אינסופית, כמו ששום דבר חומרי לא יכול. שככל שאתה נותן יותר - אתה מקבל יותר, ואם אתה נותן בלי הרצון לקבל בחזרה - דווקא אז תקבל אפילו עוד יותר. למדתי גם להוביל יותר עסקים במקביל ממה שהובלתי אי פעם. למדתי להיעזר בטכנולוגיה כדי לייצר חדשנות שתשנה את העולם. ואני יכול להגיד שאני חותר לפרס נובל על המודל הזה שפיתחתי, שאני מאמין שהתוכנה החדשה תנגיש לכל אחד את היכולת להצליח בעסק שלו".
איפה אתה רואה את מפעלותיך עוד שנה מהיום?
"ההסתכלות שלי רחבה יותר. בשנים 2025-2028 אני שואף להתפשט בעולם. בהמשך השאיפה היא להיות בראש חברת הייעוץ והליווי העסקי הגדולה ביותר בעולם, וזאת במינימום משאבים ולהציג חברה שמצליחה להשיג באמצעות הטכנולוגיה את מה שהרבה מאוד יועצים בשר ודם לא יכולים להשיג".






