מפעל ויטה פרי הגליל מתכוון לפטר עשרות עובדים, מתוך 120 עובדים המועסקים בו. הפיטורים הם כתוצאה מהחלטה להפסיק את יצור הירקות הקפואים שהם מוצר הדגל שלו. מדובר במכה של ממש למגדלי הירקות בצפון. ויטה פרי הגליל הוא מפעל ותיק שהוקם ב-1962, ונמצא בחצור הגלילית.
לראשונה המפעל לא חתם על הסכמים עם חקלאים מקומיים לזריעה ורכישה של יבול העונה הבאה: תירס, ברוקולי כרובית ועוד. ל-ynet ול"ממון" נודע כי בתחום הירקות הקפואים המפעל ייצר רק צ'יפס קפוא מתפוחי אדמה וייתכן שאת השאר ייבא.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מפעל פרי הגליל
מפעל פרי הגליל
מפעל פרי הגליל
מהצמצום יסבלו לא רק העובדים, בעיקר עובדי ייצור שיפוטרו, אלא גם חקלאים שמדי שנה גידלו עבור המפעל אלפי דונמים ובנוסף ספקי משנה.
הסיבה למהלך הפיטורים: ויטה פרי הגליל מסב הפסדים לבעליו, משפחת קופרלי וזכי שלום, בעלי רשת המזון חצי חינם, שמעוניינים לצמצם הפסדים על ידי הפסקת פעילות שאינה רווחית. עד כה נעשו ניסיונות למכור את המפעל שלא צלחו, למרות המותג הוותיק והמוכר שלו.
יו"ר החברה אושיק אפרים אמר ל-ynet ול"ממון" כי המחיר שמשלמות הרשתות עבור המותג הפרטי שפרי הגליל מייצרת עבורם אינו כדאי. בנוסף, תקף את מדיניות הממשלה שאמנם עצרה כעת את הצעדים הנוספים להפחתות המכסים על פירות וירקות כפי שהיה כלול ברפורמה בחקלאות, אבל לא עצרה את המכרזים ליבוא ירקות קפואים פטורים ממכס תחת מכסות.
מדובר בהליך תחרותי שבמסגרתו על המתמודד להתחייב למחיר נמוך לצרכן. לטענת אפרים, רק רשתות שיווק יכולות להתחייב למחיר לצרכן ולכן הוא אינו יכול להשתתף במכרזים אלו.
בעבר הגיש המפעל עתירה מנהלית נגד מכרזים אלו אבל נדחה מאחר שבית המשפט פסק כי לשר האחראי מותר לפעול בהליכים שכאלה נגד יוקר המחייה. התוצאה הייתה שפרי הגליל נאלץ להשתתף בתחרות, בלי שמתקיימים אצלו תנאים שווים למתחריו.