יו"ר הפד, ג'רום פאוול, אישר הערב (רביעי), שבסבירות גבוהה, הבנק יעבור להעלאות ריבית בשיעור נמוך יותר מכפי שביצע בחודשים האחרונים. כצפוי, בעקבות הנאום המעודד, וול סטריט הגיבה בעליות שערים משמעותיות: נאסד"ק קפץ ב-4.41%, S&P500 ב-2.65% והדאו ג'ונס ב-1.7%.
פאוול ציין שהפד למעשה כבר נמצא בנקודת זמן שבה קיצוץ שכזה בשיעור ההעלאה יהיה מתאים, כנראה בישיבה הקרובה ב-14 בדצמבר. הפגישה שאחריה אמורה להתקיים ב-1 בפברואר 2023. בה בעת, פאוול הבהיר כי המדיניות המוניטארית של הבנק המרכזי תמשיך להיות מצמצמת לאורך זמן, עד שיהיו סימנים חזקים של ריסון האינפלציה.
1 צפייה בגלריה
ג'רום פאוול
ג'רום פאוול
ג'רום פאוול
(צילום: AP)
מוקדם יותר דווח על צמיחה בכלכלת ארה"ב ברבעון השלישי, מעל הצפי וטוב מההערכות הראשוניות של הממשל מלפני חודש. התוצר בארה"ב טיפס ברבעון שהסתיים בספטמבר ב-2.9% בחישוב שנתי, לעומת ההערכה הראשונית לעלייה רבעונית של 2.6%. זאת, לאחר שני רבעונים של התכווצות בפעילות הכלכלית. מנגד, נתוני התעסוקה במגזר הפרטי לחודש נובמבר מצביעים על האטה משמעותית בהעסקת עובדים.
האינפלציה בארה"ב התקררה בחודש אוקטובר עם עלייה שנתית של 7.7% במדד המחירים לצרכן, מתחת לתחזיות לעלייה של 8.1% מאז אוקטובר 2021. הבנק המרכזי בארה"ב העלה את הריבית ב-0.75% בהחלטתו האחרונה לפני חודש - העלאה רביעית ברצף של 75 נ"ב. בעוד שבועיים החלטת הריבית האחרונה של הפד לשנה זו - כשהציפיות הן ברובן להעלאה מתונה יותר - של חצי אחוז.