בשיתוף אתר "המקצוענים"
כשרוכשים וילון, לא תמיד לוקחים בחשבון את עלות ההתקנה שלו, את הצורך בהכנת תשתית מתאימה ובאופן כללי את התאמתו לא רק לעיצוב הבית, אלא גם לסוג השימוש הספציפי בו.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לא כולל התקנת מסילה: כמה תעלה התקנת וילונות?

עלות התקנת וילון הסטה עם לולאות, תהיה נמוכה יותר מעלות התקנת וילון קפלים שמחובר למסילה או עלות של וילון מתרומם.
התקנת וילון הסטה (התלוי על מוט) עולה בממוצע 50-100 שקל למ"ר.
פערי המחיר לרוב ינבעו ממורכבות הגישה לחלון, הגובה שלו, גודל הווילון, סוג התלייה, התשתית, סוג הקיר שאמור לשאת את משקל הווילון (יש הבדל בין קיר גבס, קיר בלוקים וקיר בטון המצריך קידוח מיוחד).
סכום זה, מחיר זה מתייחס להתקנת וילון שהגודל שלו הוא עד 3.5 מ"ר. וילון גדול ממידות אלו, יגרור תוספת מחיר עבור התקנתו (לרוב תוספת גלובלית של 100-200 שקל עבור כל וילון, ולא תוספת המחושבת לפי מ"ר).
שימו לב שישנו גורם נוסף שיכול להוזיל את המחיר. ככל שתתקינו יותר וילונות באותו המועד, כך המחיר של ההתקנה למ"ר ירד בהתאם. זאת, משום שבעל המקצוע כבר ממילא נמצא אצלכם בבית.
לכן, אם יש צורך בתיקון של וילונות ישנים או בהתקנה של וילונות נוספים, מוטב לרכוש אותם במרוכז ורק אז להזמין את מתקין הווילונות.
טיפ להתקנה: נהוג לתלות את מוט התלייה כך שהוא יבלוט כ-20 ס"מ לפחות מכל צד של החלון. בהתאם לתנאי השטח, כדאי להקפיד על מיקום המוט בצורה סימטרית, אלא אם הפתיחה היא רק לצד אחד שלו.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כיצד מתומחרת התקנת מסילה?

אם יש לכם וילון קפלים, התלוי באמצעות ווים קטנים, הרי שתצטרכו לדאוג שתהיה לכם תשתית תלייה מתאימה. ישנה אפשרות להתקין מסילה רגילה, מסילה כפולה ואפילו מסילה הכוללת 3 שכבות של בד, במקביל אחת לשנייה.
התקנת מסילה לווילון מחושבת לפי מטר אורך ולא לפי מ"ר. עלות התקנת מסילה היא בטווח מחירים של 50-100 שקל לכל מטר אורך.
שימו לב, שישנם ספקים שיגלמו את מחיר המסילה במחיר הווילון, כך שכדאי להשוות מחירים, ואם ההצעה שניתנת לכם היא גלובלית, ייתכן ששווה לרכוש את המסילות מאותו הספק ממנו אותם רוכשים את הווילונות עצמם.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כמה אמורים לעלות הווילונות עצמם?

פערי המחיר בתחום זה גדולים יחסית, כך שווילון יכול לעלות החל מ-100 שקל למ"ר ועד ל-800 שקל למ"ר. מה שישפיע על המחיר הוא סוג הווילון, סוג הבד, גודל הווילון וכמות הווילונות שתזמינו מאותו הספק.
וילון לולאות מבד: וילון זה הוא הסוג הזול ביותר, והוא גם קל יחסית לפירוק וניקוי. זהו וילון שתפור עם מכפלות כפולות, ומתאים לרוב לחדרי שינה. הוא מגיע במגוון גדול של בדים בצבעים, רמות שקיפות והדפסים שונים. מחירו הוא 100-250 שקל למ"ר.
וילון טבעות: זהו וילון המכונה גם וילון 'רינגים', והוא כולל בחלקו העליון טבעות מתכת. הוא מותקן על גבי מוט תליה, וכולל מכפלת דקורטיבית בקצהו התחתון. נהוג לבחור מוט בגוון תואם לגוון הטבעות, להתאמה מושלמת. מחירו מתחיל ב-100 שקל למ"ר, ויכול להגיע ל-600 שקל, אם תבחרו בד יוקרתי במיוחד.
וילון קפלים: זהו וילון שמצריך כמות בד גדולה יותר, שכן על כל מטר של וילון דרושים 2-3 מטרים של בד. הוא קיים במגוון של סוגי קפלים, בהתאם לסגנון העיצוב והטעם האישי שלכם. וילונות הקפלים הנפוצים ביותר בקרב הישראלים הם וילונות פלדים, בקפל שלישיות.
וילון גלילה: זהו וילון הנגלל כלפי מעלה באמצעות כבל ידני או מנוע חשמלי ותפקידו לספק פתרונות הצללה לבית.
וילונות הגלילה מגיעים עם מסילה עליונה אליה גוללים את הווילון וניתן לכסות אותה בחיפוי מיוחד. מחיר של וילון זה מגיע בטווח גדול של מחירים, בהתאם לדגם שבוחרים. החל מ-200 שקל למ"ר ועד לכ-600 שקל למ"ר.
וילון ונציאני: וילון זה, מכונה גם תריס ונציאני, בשל העובדה שהוא מורכב משלבי עץ המחוברים זה לזה, ויוצרים מראה של תריס גלילה. הוא מאפשר שליטה טובה על האור, בשל יכולת הוויסות הטובה של השלבים שלו.
אם אינכם מעוניינים בעץ טבעי, תוכלו לבחור בדמוי עץ (PVC).
מחירו גבוה יותר, ומתחיל ב-300 שקל למ"ר עד לכ-500 שקל למ"ר. מאחר שנהוג לעשות בו שימוש בחלונות צרים יחסית, הרי שפערי המחיר עבור כל יחידה, אינם גדולים במיוחד.
עברתם דירה וזקוקים רק לתיקון ולהתאמה של הווילון לביתכם החדש?
תיקון וילון מחושב לפי מטר רבוע ועולה 30-80 שקל למ"ר.
מחיר זה כולל תיקון פשוט יחסית, כמו קיצור של הווילון, תיקון קרעים מקומיים, החלפת חוטי משיכה או הפיכתו מווילון לולאות לווילון כיווצים.
לעתים, התיקון יוכל להתבצע בביתכם, ולעתים יהיה צורך בלקיחת הווילון למתפרה, והחזרתו לביתכם על-ידי בעל המקצוע.
פורסם לראשונה: 09:42, 13.08.22