בית המשפט המחוזי מרכז אישר אתמול הסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד וולט במסגרתו הוסכם כי החברה תשלם 5.5 מיליון שקל לקרן לתובענות ייצוגיות. בית המשפט הורה לייעד את הכספים למטרות ציבוריות כמו סיוע לעסקים קטנים, בדגש על עסקים ביישובי עוטף עזה וקו העימות בצפון. עוד הוסכם כי חברת וולט אנטרפרייסז ישראל (Wolt) תנסח מחדש סעיף בחוזים מול בתי העסק השותפים לה. הפיצוי נקבע בהסכמת הצדדים ובלי להודות בטענות שהועלו, לאחר שנטען בייצוגית כי סעיף המחיר בחוזי המסעדות מנע מהן להציע מחירים זולים יותר ללקוחות המגיעים למקום, ובכך פגע כביכול בתחרות החופשית.
התובענה הייצוגית עסקה ב"סעיף המחיר" שהופיע בחוזה שבין וולט למסעדות. נטען כי לפי סעיף זה, וולט אסרה על המסעדות לגבות מהלקוחות בתוך המסעדה מחיר נמוך יותר מזה שמופיע באפליקציית וולט. המבקש שיוצג על ידי עורכי הדין אלרן שפירא בר-אור ומיכאל אדלר טען כי מדובר ב"כבילה" לא חוקית שפוגעת בתחרות. במילים פשוטות, נטען למעשה כי כיוון שוולט גובה מהמסעדות עמלה, המסעדות נאלצות להעלות את המחירים באפליקציה כדי להישאר רווחיות. בגלל הסעיף שאסר עליהן למכור בזול יותר בתוך המסעדה עצמה, גם הלקוחות שהגיעו פיזית למסעדה נאלצו לשלם את המחיר היקר של וולט, אף שהמסעדה לא שילמה עליהם עמלה לחברה.
וולט דחתה בתוקף את הטענות וטענה כי התנאי נועד למנוע "אפליה לרעה" של לקוחות המזמינים דרך האפליקציה בהשוואה לסועדים במסעדה. לטענתה, במסגרת הסעיף לא נאסר על המסעדות להציע מבצעים, הנחות או ארוחות עסקיות לסועדים במקום, וכי אין הוכחה שהפעילות מול וולט היא שגרמה לעליית מחירים במסעדות עצמן. החברה הדגישה כי שוק המסעדנות הוא תחרותי ביותר.
בסופו של יום, הצדדים הגיעו להסכם פשרה בהליך גישור אצל עורך הדין ראובן בכר. השופטת איריס רבינוביץ ברון אישרה את הסדר הפשרה, שלפיו החברה תשלם סכום של 5.5 מיליון שקל לקרן הציבורית. אשר להסדרה לעתיד הוסכם כי בעלי המסעדות יוכלו לבצע מבצעים, הנחות ערב או עסקיות בלי שיחויבו לתת את אותו המחיר שמוצע בפלטפורמה. וולט תשלם בנוסף 200 אלף שקל גמול לתובע ומיליון שקל שכר טרחה לעורכי דינו.
עורכי הדין אלרן שפירא בר-אור ומיכאל אדלר, שייצגו את המבקש, אמרו: "אישור הסדר הפשרה משקף הישג משמעותי לצרכנים ולשוק כולו. ההליך הביא לשינוי ממשי בהסדר החוזי שבין וולט למסעדות, באופן שמחזק את חופש התמחור של המסעדות ומוודא שלא מנוצל כוחה המונופוליסטי של וולט בשוק הפלטפורמות להזמנת מזון ממסעדות. לצד זאת, הושג פיצוי כספי משמעותי שיופנה למטרות ציבוריות. מדובר בדוגמה לאופן שבו בקשה לאישור תובענה ייצוגית המנוהלת במקצועיות יכולה לייצר תוצאה אפקטיבית".
מוולט נמסר: "המדיניות של וולט מאז ומתמיד אפשרה גמישות רבה לבית העסק, לצד מוולט נמסר בתגובה: " המדיניות של וולט מאז ומתמיד אפשרה גמישות רבה לבית העסק, לצד הגנה על הלקוחות מפני העלאות מחירים. הפשרה שאושרה משקפת בדיוק את האיזון הזה".






