מתיחות חדשה ברכבת ישראל, אחרי שוועד העובדים וההסתדרות עתרו לבית הדין לעבודה בתל אביב נגד ההנהלה. הסיבה: סידור עבודה חדש שמחייב יותר נהגים לנהוג בפועל, במקום לשמש רק ככוננים. בוועד טוענים שמדובר בשינוי סדרים ברכבת וההנהלה הייתה חייבת לנהל עימו משא ומתן גם בסוגיה הזו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הסידור החדש החל ביחד עם הפעלת הקו החשמלי מאשקלון לשרון, שהוסיף נסיעות יומיות רבות. בעקבותיו נקבע כי במקום המצב הקודם שרוב הנהגים נהגו ומיעוטם שימשו במשמרת שלהם ככוננים בלבד בלי להיכנס לרכבת, כעת 17 מבין 230 הנהגים באזור הדרום מבצעים משמרת באותו אורך, של 8.5 שעות, שמשלבת שעות נהיגה לצד שעות כוננות.
1 צפייה בגלריה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
תחנת רכבת נתניה
(צילום: עידו ארז)
בעתירה שהגישו לבית הדין לעבודה הוועד וההסתדרות, באמצעות עורכי הדין סיגל פעיל ואלעד מורג, הם טוענים כי הנהגים לא קיבלו הדרכה מספיקה על הרכבות החשמליות שנכנסו לשימוש השבוע, וכי הנהגים לא חשים ביטחון משום שאינם מכירים את המסלולים.
בתגובה שהגישה ההנהלה, באמצעות משרד עורכי הדין הרצוג, פוקס נאמן, נטען כי כל הנהגים עברו קורס בן 12-8 ימים על הקטרים החדשים שכלל נהיגות מבחן וכי אין שום שינוי במסלולי הרכבת, שאותם מכירים הנהגים היטב מנהיגות ברכבות הדיזל. "החברה היא האחראית הבלעדית לנושא הבטיחות, ואין עליה בטענות שהועלו והופרכו להתערבות בסידור העבודה החדש", טוענת הנהלה הרכבת.
ההנהלה טוענת גם כי מאז פרסום סידור העבודה החדש זינק מספר הנהגים שהודיעו כי חלו וכי אינם יכולים לעבוד, ובאופן בלתי פרופורציונלי דווקא נהגים מאזור הדרום שבו בוצע השינוי. לפי דיווח ההנהלה לבית הדין, מדובר ב-22 נהגים חולים, כפול מהשיעור הממוצע ביום חורף רגיל. בוועד העובדים טוענים כי מספר הנהגים החולים נמוך בכמחצית, וכי הנהלת הרכבת עצמה ביקשה שנהגים שחוששים כי חלו לא יתייצבו למשמרת.