בשורה ללקוחות כל הבנקים: בנק ישראל יורה לבנקים לאפשר קבלת כל מידע על חשבונותיהם בשבע השנים האחרונות בחינם, ולא יתיר להם עוד לגבות עמלות של עשרות שקלים על מתן מידע, כמו מצב חשבון הבנק או סכומי הלוואות מלפני שלוש, חמש או שבע שנים לאחור.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
(צילום: עידו ארז ורויטרס)
בכך יאמץ למעשה בנק ישראל הצעת חוק של חברי כנסת יעקב אשר, משה גפני ואורי מקלב מיהדות התורה, שדרשו לאפשר ללקוחות הבנקים לקבל כל מידע על חשבון הבנק שלהם בשבע השנים האחרונות ללא תשלום. חברי הכנסת ציפו שהצעתם תאושר בכנסת, אך בבנק ישראל שיתפו פעולה והודיעו כי לא יהיה צורך בהצעת חוק, שכן הבנק המרכזי עצמו יפרסם הוראה מטעמו בעניין זה.
יעקב אשריעקב אשרצילום: ירון ברנר
כיום, תאגידים בנקאיים מאפשרים ללקוחותיהם לקבל מידע באמצעות האינטרנט. במרבית המקרים מוצג המידע לגבי הפעילות בחצי השנה או בשנה האחרונה בלבד, בעוד שהלקוח זקוק למידע לגבי טווח תאריכים רחב יותר. זאת, בין השאר, לשם הגשת דוחות כספיים לרשויות השונות או בעת ניהול הליכים משפטיים. אם הלקוח מעוניין במידע שאינו מוצג באינטרנט, עליו להזמין את המידע ולשלם עמלה מיוחדת, פעולה הכרוכה בבירוקרטיה ובהוצאה כספית.
ועדת הכספיםמשה גפניצילום: יואב דודקביץ'

הכללים של התאגידים הבנקאיים לעניין מסירת מידע נקבעו לפני עשרות שנים בעידן שבו העלויות הטכנולוגיות של הפקת המידע היו גבוהות. מגישי הצעת החוק טענו, כי כיום, בעידן הטכנולוגי, אין עוד כל הצדקה לכך שתאגיד בנקאי לא ישמור ויציג ללקוח את כל המידע הרלוונטי שהוא זקוק לו.
אורי מקלב באולפן Ynetאורי מקלבצילום: ירון ברנר
בנק ישראל עומד להודיע בתוך ימים כי על הבנקים יהיה להציג את כל המידע על חשבונות הבנק של הלקוחות בשבע השנים האחרונות באתר האינטרנט ללא כל תשלום. הבנקים יצטרכו להיערך לכך עד לקיץ הקרוב.