לאחר מתקפת הטילים הגדולה שהייתה הלילה מאיראן על ישראל, הבורסה בת"א ננעלה בעליות קלות לאחר יום מסחר תנודתי. המדדים ת"א 35 ות"א 125 עלו בכ-0.3%, ת"א בנקים התחזק ב-0.7%. בבורסה אמרו הבוקר כי בסך הכל השוק מגיב בצורה רגועה מאוד בהתחשב באירועי הלילה.
התחזיות בשוק המט"ח הן שהשקל לאו דווקא ימשיך להיחלש משמעותית עם חידוש המסחר במט"ח מחר, לאחר היחלשותו המשמעותית ב-10 הימים האחרונים. שער הדולר במסחר הרציף עומד על 3.7641 עלייה של 0.16 אחוז מהשער היציג.
1 צפייה בגלריה
ירידות בבורסה בתל אביב
ירידות בבורסה בתל אביב
ירידות בבורסה בתל אביב
(צילום: shutterstock)
מחר אחר הצהריים תפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ ועל פי תחזיות האנליסטים המדד יעלה בשיעור גבוה יחסית של חצי אחוז. מדד בשיעור זה יגרום לעליה מחודשת באינפלציה השנתית שעומדת כיום על 2.5% בשנה. במרץ שעבר עלה המדד ב-0.4% ולכן מדד של חצי אחוז במרץ השנה יעלה את שיעור המדד השנתי מ-2.5% ל-2.6%. תחזית המחלקה הכלכלית בבנק הפועלים למדד מחר היא עליה של 0.5% ותחזית דומה פרסמו בימים האחרונים כלכלני אחדים מבתי ההשקעות.

בינתיים עלה מדד המחירים לחודש מרץ בשבוע האחרון בארה"ב ב-0.4% ובכך עלתה שם האינפלציה מחדש לשיעור שנתי גבוה יחסית של 3.5% שלא יאפשר בקרוב הפחתות ריבית בארה"ב. הבנק המרכזי באירופה נמנע גם הוא בסוף השבוע האחרון מהפחתת הריבית למרות הרגיעה המסתמנת באינפלציה ביבשת.
יובל אייזנברג, מנכ"ל אם אס רוק בית השקעות אמר היום ל-ynet כי "מוקדם להעריך מה יהיו ההשלכות הסופיות של המהלך של איראן. אפשר ללמוד שני דברים ממה שקרה. מדינת ישראל הפגינה יכולת ביטחונית גבוהה, כך שהציפייה לקריסה חלילה בשווקים הפיננסים נראית פחותה. בהינתן העובדה שבפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל יש מתקפה עוצמתית וגלויה מצד איראן, שלא בהכרח חשבו שתיקרה, החוזק הישראלי הוכח.
"בשווקים העולמיים, מדינות האזור והעולם עומדות לצידנו. הבריתות העולמיות והמקומיות יכולות להביא להתחזקות הביטחון של אזרחי העולם. כלכלית וביטחונית, מדובר בנקודת מפנה לעולם כולו. אפשר להיות יותר אופטימיים", אמר אייזנברג.
אבי סלמה, מומחה בנקאות ונציג הבנק השווצרי Hyposwiss בישראל אמר, כי "בטווח הקצר המתקפה של איראן עלתה למשק הישראלי מיליארדים. בטווח הארוך המדינה תכניס מיליארדים מרכש צבאי. העולם, הגופים הביטחוניים וגם סוכנויות דירוג האשראי צפו הלילה בריאליטי צבאי שהראה מדינה עם חוסן ויכולת מרשימה להגן על אזרחיה".
בתוך כך, בעקבות המצב, ישיבת הממשלה שתוכננה להיום נדחתה, ולכן גם אישור הצעת המחליטים של מנהלת תקומה לתוכנית החומש האסטרטגית לשיקום, חידוש ופיתוח חבל התקומה ואוכלוסייתו. אמש הועברה הצעת המחליטים למזכירות הממשלה אחרי שאושרה משפטית ומקצועית על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים, והיא ממתינה לאישורה הרשמי בישיבת הממשלה. ספק כעת אם תאושר עוד לפני פגרת הממשלה בחג הפסח.
פורסם לראשונה: 07:04, 14.04.24