מעצבת האופנה דורין פרנקפורט, מהמובילות והוותיקות בישראל, בעלת רשת החנויות והמותג "דורין פרנקפורט", סוגרת אחרי 40 שנות פעילות את מפעל הייצור שהקימה ב-1983 ברחוב שוקן בתל אביב וייצר את פריטי האופנה בעיצובה. היא סוגרת גם את את רשת החנויות, למעט חנות הדגל ברחוב דיזנגוף בתל אביב ואתר האונליין, שימשיכו לפעול.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פרנקפורט תפתח סטודיו בפלורנטין, שם בעזרת צוות קטן תעצב קולקציות בהיקף מצומצם - בהשוואה למגוון הרחב שייצרה עד כה. הייצור יעשה על ידי גורמים חיצונים תחת המותג "דורין פרנקפורט סטודיו".
1 צפייה בגלריה
דורין פרנקפורט
דורין פרנקפורט
דורין פרנקפורט
(צילום: אריק סולטן)
את החנות הראשונה שלה פתחה פרנקפורט ב-1985 ברחוב דיזנגוף, כשחזרה מלימודי אופנה בפריז, וזכתה להצלחה גדולה. בהמשך הצטרפה אליה השותפה מרגיט סגל. במשך כל שנות פעילותה, התעקשה פרנקפורט על ייצור בישראל למרות העלויות הגבוהות, בהשוואה לייבוא אופנה מסין והמזרח.
בראיון לפני שנה אמרה: "אם הייתי חושבת כלכלית אולי הייתי היום במקום אחר, אבל היה חשוב לי לייצר כחול לבן ולהשאיר את הייצור בארץ ולספק פרנסה, כי ככה חונכתי".
היא עיצבה בעבר בגדים למיטב אומני ישראל, בהם שלום חנוך, ירדנה ארזי, עפרה חזה, להקת תיסלם וגם לסרטי קולנוע.
במהלך הקורונה שפגעה קשות במכירות, נאלצה לסגור מספר חנויות ונשארה עם שבעה סניפים, חלקם נסגרו לאחרונה והיתר ייסגרו עד ינואר הקרוב, למעט כאמור החנות בדיזינגוף והאתר.
יש לציין כי מעצבים עצמאיים מתקשים לשרוד בארץ בגלל שההוצאות שלהם גבוהות יותר משל רשתות האופנה הגדולות. לדוגמה, דמי השכירות שלהם בקניונים גבוהים מרשתות האופנה הגדולות כדוגמת פוקס או זארה שמקבלות הנחות מהקניונים.
גם התחרות מול רשתות האופנה הבינ"ל שמייצרות אופנה המונית במחירים זולים והשגת מימון מהבנקים מקשה. המעצבת סיגל דקל נאלצה לסגור את רשת החנויות שלה והחלה לעצב לחברת קרייזי ליין. המעצבת נעמה בצלאל, שהחזיקה בשיא 12 סניפים, נאלצה לסגור את רוב סניפיה ולצמצם פעילות במטרה להוריד עלויות.
פרנקפורט אמרה ל-ynet כי "אני ושותפתי מרגיט בנות 71. נשים בגילי הפסיקו לעבוד בכלל. בחרנו לפנות לדרך חדשה המותאמת לשינויים שחלו בשנים האחרונות ולסגנון חיינו העכשווי. הגיע הזמן שלי להגשים עוד חלומות. אלמד ואנחה סטודנטים לאופנה בויצ"ו חיפה. בחודשים הבאים אפרט על הדרך החדשה בעיצוב קולקציות - בניית קפסולות ייחודיות ומספר קטן של שיתופי פעולה עם מותגים ישראלים. על מנת להגשים את החלומות החדשים ולהתמקד ביצירה אנחנו עוברות מרצפת הייצור לסטודיו בפלורנטין".