חברת שטראוס החליטה להצמיד אבטחה ליו"ר החברה ובעלת השליטה עפרה שטראוס, לאחר שהתקבלו איומים על חייה גם בחברה וגם בבית באמצעות טלפונים, מסרונים והודעות. זאת על רקע קמפיין החרם שמוביל ערוץ 14 על חברת שטראוס בעקבות החלטתה להפסיק לפרסם בערוץ.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
ההחלטה התקבלה לאחר שבתוכנית הפטריוטים המשודרת בערוץ 14 עו"ד ארי שמאי המשתתף כחבר בפאנל התוכנית קרא לשחרר את יגאל עמיר, רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין.
1 צפייה בגלריה
עופרה שטראוס
עופרה שטראוס
עפרה שטראוס
(צילום: שאול גולן)
במכתב שנשלח לערוץ מטעם שטראוס, עליו חתום סמנכ"ל השיווק מיכאל אדרי, נכתב: "בהמשך להתבטאויות פוגעניות שונות חוזרות ונשות בעת האחרונה בתוכנית המשודרת בערוץ אנו מודיעים כי אנו מקפיאים את הפרסום בערוץ באופן מיידי".
למרות שעוד חברות הצטרפו לחרם כגון דלק מוטורס ואבן קיסר, קמפיין החרם שמנהל הערוץ מופנה רק נגד שטראוס. זאת כנראה מהסיבה שקל יותר להחרים חברה שמוצריה נצרכים בכל בית.
לקמפיין החרם התגייסו שדרני הערוץ בראשם ינון מגל, אראל סגל ובועז גולן. למרות תלונות רבות שהגיעו מגופים ליברליים לרשות השנייה על מסע החרם שמנהל הערוץ, עדיין לא התקבלה תגובת הרשות.
על פי נתוני סטורנקסט שפורסמו היום, מכירותיה של שטראוס בשבוע האחרון לא נפגעו כתוצאה מהקריאות לחרם. מניית שטראוס ירדה מאז תחילת השבוע ב-1% בלבד והיום סיימה את המסחר בעלייה קלה של 0.48%.
מחוללי החרם קראו גם להתנתקות מתמי 4, חברת בת של שטראוס. לפי פרסומים, כ-2,000 עד 3,000 איש הודיעו על התנתקות מהחברה. נמסר כי רשומים אצלה 800 אלף מנויים, כך שבשלב זה מספר המתנתקים אינו משמעותי.
שטראוס יצאה במסר כי היא אינה מחרימה אף ציבור ופועלת להעברת המסר במספר ערוצי תקשורת כולל העיתונות החרדית. מקורבים לחברה אומרים כי נכון לעכשיו החברה אינה חוזרת לפרסם בערוץ.