עוד מותג שבדי בישראל: שוקולד מאראבו (Marabou) יימכר אחרי החגים ברשתות השיווק בישראל. השוקולד בעטיפה הצהובה, ומותגים אחרים של החברה, כבר נמכרים בארץ, בין השאר באיקאה (לצד חטיף השוקולד דיים של אותה חברה), וניתן למצוא אותו לעיתים בנקודות מכירה שונות, אבל כעת הוא יופץ בהפצה רחבה. המחיר: 17.90 שקל ל-250 גרם, "מחיר היכרות". מכאן שהוא יתחרה ברמות המחיר הגבוהות יותר למרות שלא מדובר בשוקולד פרימיום.
בזכות הגודל הלא סטנדרטי שישווק בארץ, הוא גם לא יתחרה ישירות בשום מותג, אלא ישווק כשוקולד לצריכה משפחתית. כיוון שמדובר בשוקולד חלב הוא כנראה כן יתחרה במובן מסוים בשוקולד פרה ובמילקה, כשהאחרון שייך לאותה חברת אם: תאגיד המזון הענק מונדלייז (Mondelēz).
1 צפייה בגלריה
שוקולד מאראבו
שוקולד מאראבו
שוקולד מאראבו
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
הגודל "המשפחתי" הזה לא נפוץ גם בארץ מוצאו: בשבדיה גודל 200 גרם הוא הסטנדרטי, ויש גם גדלי 185 גרם ו-100 גרם לשוקולד מריר, ונמכרים שם גם ברי שוקולד ב-50 גרם. למותג יש לא מעט טעמים, חלקם כוללים מותגים אחרים של מונדלייז כמו אוריאו וכן טעמים רבים שמתאימים לטעם המקומי השבדי, כמו שוקולד עם ליקריץ ופטל או שוקולד עם ליקריץ מלוח. לישראל יגיעו שלושה טעמים: שוקולד חלב, חלב אגוזים וחלב עם שקדים מומלחים.
למה המותג הזה מגיע לארץ? כנראה בזכות מדיניות הממשלות האחרונות שמעודדות יבוא, שכן זה אינו מותג שיוריד את רמת המחירים בשוקולד וזה גם לא מותג מוכר במיוחד. בניגוד לקדבורי, טובלרון, קוט ד'ור ומילקה, שגם הם של מונדלייז, לא מדובר בשוקולד בעל נוכחות גלובלית דומיננטית. בעוד שלמותגים האלה יש תפוצה בינלאומית רחבה שהתחילה לפני עשורים רבים כמדיניות שהפכה אותם למותגים מוכרים, מאראבו נמכר בעיקר בשבדיה, שהיא השוק העיקרי שלו, ולעיתים במדינות הסמוכות לה, וכן באתרים שמוכרים מוצרים מסקנדינביה. בזה הוא יותר דומה למותגים קטנים יותר של מונדלייז, כמו לקטה היווני ופרייה הנורבגי (ששייך לאותה חברה בת). הוא גם נמכר באיקאה אבל במספר קטן של מדינות.
כרמית ממתקים תהיה המפיצה הרשמית של המותג, אחרי שחתמה על הסכם עם מונדלייז. מהחברה נמסר כי "זהו צעד נוסף של החברה כחלק מאסטרטגיה לביסוס מנוע צמיחה של ייבוא, במקביל לפעילות בתחומי התעשייה, השיווק והייצוא. הסכם ההפצה הינו עד סוף 2025, עם אופציה להארכה אוטומטית לתקופות נוספות".
כרמית היא חברה בת 50 שנמצאת בשליטת היו"ר לני סאקסטין ובראשה עומד המנכ"ל מוטי כהן. כרמית מתמחה בייצור, פיתוח, שיווק וייצוא לאירופה ולצפון אמריקה של מוצרי שוקולד, מאפה, סוכריות וגרנולה.
החברה הקימה מפעל חדש באזור התעשייה ציפורית שהחליף את המפעל שלה בראשל"צ בהשקעה של כ-120 מיליון שקל. המפעל החדש של כרמית מייצר כ-10,000 טונות שוקולד בשנה ומעסיק כ-250 עובדים. כרמית היא חברה ציבורית שסיימה את המחצית הראשונה של שנת 2023 עם גידול בהכנסותיה של כ-118.5 מיליון שקל ועם עלייה ב-EBITDA לכ-12 מיליון שקל.
כרמית משווקת מוצרים גם לשוק התעשייתי והמקצועי בארץ, ומייצרת, במפעלה המרכזי באזור התעשייה ציפורית, שוקולד המשמש כחומר גלם לתעשיות הגלידות, המחלבות, הקונדיטוריות, המאפיות ועוד. החברה היא גם הבעלים של יצרנית מוצרי הגרנולה רפאל'ס וכן של יצרנית חטיפי ההקפאה, הטרופיות והמרשמלו כרמית מזון. כרמית נוסדה בשנת 1973 על ידי איש העסקים לני סאקסטין, המכהן גם כיו"ר החברה, וכיום היא מייצאת את מוצריה ישירות מישראל בעיקר לצפון אמריקה ולאירופה.