האם הצורך במזומנים של רשת קרפור הביא להחלטה למכור את הרשת שלה לחרדים "שוק מהדרין"? ל-ynet נודע כי רשת סופר ספיר נמצאת במו"מ מתקדם לרכוש את רשת שוק מהדרין מידי קרפור - יינות ביתן.
רשת שוק מהדרין מיועדת לשוק החרדי ו"קרפור" טוענת כי שווייה 200 מיליון שקל. היא כוללת 16 סניפים, בעיקר בריכוזים חרדיים כמו אלעד, בית-שמש, מגדל-העמק, קריית-אתא, בית אל, כוכב יעקב ומודיעין-עילית. מכירותיה השנתיות כ-320 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף שוק מהדרין
סניף שוק מהדרין
סניף שוק מהדרין
סופר ספיר, המצויה בשנה האחרונה בתנופת רכישות, רכשה החודש את רשת המינימרקטים "שירי גינזבורג" המפעילה 11 סניפים בבתי אבות כמו משען.
סופר ספיר הוקמה בשנת 1996 בירושלים על ידי האחים הירושלמים אורן ואבינועם ספיר כרשת דיסקאונט וכיום היא מפעילה כ-60 סניפים ברחבי הארץ תחת המותג סופר ספיר מקריית-שמונה ועד שדרות, ומותג נוסף בשם "נטו חיסכון" שפועלת במגזר החרדי. האחים ספיר מתכוונים להיות גורם משמעותי בשוק קמעונאות המזון.
אלקטרה, מבעלות השליטה בקרפור, מתכוונת להשתמש בתמורת המכירה של שוק מהדרין כדי לצמצם את החוב הענק הרובץ על רשת קרפור - יינות ביתן בסך כחצי מיליארד שקל. זאת נוסף על גיוס הון שעשתה לאחרונה שבו הזרימה יחד עם שותף חדש (18%), איש העסקים היהודי צרפתי סימון פינטו, סך של 165 מיליון שקל שישמשו את הרשת להמשך הסבת סניפים לקרפור.
בשנה האחרונה, בשל מצבה הפיננסי נאלצה אלקטרה לצמצם את עלות ההשקעה בהסבת הסניפים ובניגוד להסבות הראשונות שכללו שיפוץ מסיבי ושינוי פני הסניף, היא עברה לשיפוצים קוסמטיים בלבד.
הכיווץ של סל קניות הציבור עקב ההאטה הכלכלית שהחלה כבר בתחילת 2023 והתעצמה במלחמה, שינתה שוב את טעמי הציבור, שמחנויות נוחות ליד הבית חוזר לחנויות הדיסקאונט ולמחיר זול, ומאלצת את הרשתות להתייעל ולמכור סניפים הפסדיים. רשת ויקטורי הודיעה שהיא סוגרת את "ויקטורי בעיר", הרשת העירונית החדשה שפתחה אחרי הקורונה, "סופר חביב" נמכרה לחברת פז, שופרסל שכרה את חברת הייעוץ "מקנזי" שתסייע לה לגבש תוכנית התייעלות ומתכוונת לסגור סניפים הפסדיים או להסב אותם לתת-רשת חדשה בפורמט דיסקאונט.