בשיתוף בנק הפועלים

המלקט, תעודת זהות

תחום פעילות: מכירת מארזי מזון
היזם: אלעד בן שושן
שנת הקמה: 2020
מספר עובדים: 12
העסק בקצרה: המלקט מוכר מארזים המאגדים מוצרים של כ–60 יצרני בוטיק ישראלים, המציעים אלכוהול, גבינות, אקססוריז למטבח, דבש, ריבות ועוד. המארזים נמכרים לחברות בתור מתנות או לצריכה אישית.

מי אנחנו

"המלקט הוא בית קולינרי ליצרני בוטיק מקומיים, שנולד לפני שלוש שנים מתוך שליחות ואהבה לתוצרת ארץ ישראלית", מספר אלעד בן שושן, שהקים את העסק ולפני כן היה אחד הבעלים בקבוצת "זאפה" והתעסק בעולמות ההפקה והמוזיקה. "העסק נולד בשיא משבר הקורונה כדי לתמוך בעשרות משקים ויצרני בוטיק, קטנים ומקומיים. משפחות ישראליות של אנשי אדמה, חקלאים, יצרנים שביום אחד נחסמו עבורם כל ערוצי המכירה. הקורונה עצרה אותם, אבל יחד התרוממנו. הצלחנו להביא אותם ישירות לאלפי לקוחות בכל רחבי הארץ. מתנה טעימה ומקורית, שתורמת להמשכיות של יצירה ישראלית משובחת. היום אנחנו בית ליותר מ־60 יצרני בוטיק ישראלים. המתנות שלנו מגיעות לכל נקודה ברחבי הארץ וכוללות מגוון של למעלה מ־400 מוצרים שונים".
1 צפייה בגלריה
"המתנות שלנו מגיעות לכל נקודה ברחבי הארץ". אלעד בן שושן
"המתנות שלנו מגיעות לכל נקודה ברחבי הארץ". אלעד בן שושן
"המתנות שלנו מגיעות לכל נקודה ברחבי הארץ". אלעד בן שושן
(צילום: יאיר שגיא)

המיזם

המלקט נולד בלי תכנון מראש, כשמחלבה שהייתה בקשר עסקי עם בן שושן נותרה בתקופת הקורונה עם מלאי עצום בעקבות ביטולים. בן שושן החליט לעזור, יצר מסמך Docs פתוח המציע "גבינות בוטיק עד הבית" – ובתוך יומיים נרשמו 50 אלף איש. "לא ישבתי בבית ואמרתי איך אני מקים עסק של מארזים. רציתי לעזור לחבר, זאת הייתה הצלחה גדולה וזה התהווה לעסק שאנחנו היום", אומר אלעד, "אני מגיע מתחום הפקות הענק ולהתעסק עם לוגיסטיקה מורכבת זה משהו שזורם אצלי בעורקים".
ההתגייסות הייתה משמעותית. "זה פשוט סחף כל כך הרבה אנשים לתרום מהזמן שלהם, גם מנכ"לים של חברות גדולות, אנשים שהגיעו ותרמו מהזמן והידע שלהם כדי לאפשר לכך שהעסקים הקטנים יימנעו מקריסה. חברות ותאגידים הבינו שדרך הצינור שלנו הם יכולים להשפיע באופן ישיר".

מתנה מותאמת אישית

בן שושן: "פיתחנו מערכת דיגיטלית שעוזרת לכל ארגון להזמין מתנה או מארז, בלחיצת כפתור, לכל מקום בארץ ובעולם וכך לייצר את החוויה הבאה של העובד שלה. אנחנו יוצרים היפר־פרסונליזציה שתדאג להתאים לכל עובד מתנה מותאמת עבורו. היום אם חברה מסוימת רוצה להביא מתנת יום הולדת לעובד, היא סוגרת לדוגמה עם קונדיטוריה גדולה וכל העובדים מקבלים את אותה המתנה. אבל יכול להיות שחלק מהעובדים לא מתאים להם לקבל עוגה. לכן, הצעד הבא שלנו כעסק זה לקחת ולפתוח כפתור לכל עולם המתנות. אנחנו מתחילים פיילוט עם חברה ראשונה ואנחנו רוצים לצרף למערכת ארגונים נוספים".

אלטרנטיבה לפרחים

"המלקט" מתמקדת בשני קהלים: לקוחות פרטיים ולקוחות עסקיים. "מבחינת הלקוחות הפרטיים השאיפה שלנו להיות אלטרנטיבה חדשנית לשימוש ההיסטורי בפרחים ובשוקולדים, שהן המתנות הטריוויאליות. מבחינת הלקוחות העסקיים האתגר הוא לייצר עבור השותפים שלנו חווית עובד שונה ממה שהכירו ולהטמיע את המערכת החדשה. הכל זה מוצרי היצרנים, יש לנו חוברת שמצורפת שמספרת על כל עסק והמוצרים שלו וכך אנחנו חושפים את היצרנים".

האתגרים שלנו

"בשנתיים האחרונות חיפשתי איך לקחת את כל הדבר הזה שנולד לשלב הבא", מסביר בן שושן, "יצרנו שירות שהכל אצלנו בתוך הבית וזה אחד היתרונות הגדולים שלנו כדי לספק ללקוח חוויה טובה. אנחנו עובדים ומשקיעים בזה הרבה. אנחנו מביאים את המוצרים שהם באמת הכי טובים שאדמת ארץ ישראל יודעת להוציא. אחרי שלוש שנים בתוך ההרפתקה הזאת ובזכות הקשר הטוב שיצרנו עם היצרנים יש הרבה הפריה הדדית. נשמח לסיוע של מומחים שיוכלו לעזור לנו להביא את החדשנות והשינוי שאנחנו שואפים אליו. מומחים שיוכלו לתרום לנו בנקודת המפגש שלנו אל מול חברות מסחריות בכל עולם חוויית העובד".
בשיתוף בנק הפועלים