כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד מחמוד קיס (23), לאחר שהוא ואדם נוסף שדדו 575 אלף שקל, לאחר שלצורך השוד הם לבשו חולצות של חברת wolt, שם עבד קיס כשליח מאז פברואר ועד תחילת נובמבר - לפני מעשה השוד. האישום הוגש על ידי פרקליטות מחוז מרכז לבית המשפט המחוזי. נגד קיס הוגשה גם בקשה להארכת מעצר עד תום ההליכים.
1 צפייה בגלריה
שליח וולט
שליח וולט
שליח וולט
(צילום: עמית שעל)
על פי האישום, מחמוד קיס והאדם הנוסף עבדו בעבר דרך ספק משנה כשליחים של חברת השליחויות "שילה הסל המהיר", שמספקת שירותים לשופרסל בתחום משלוחי האונליין. במסגרת עבודתם, ידעו השניים כי החברה מעבירה לספקי המשנה תשלום בדרכים שונות ובין היתר במזומן, אשר מגיע במועדים קבועים באמצעות שליח קבוע.
לפי הפרקליטות, השניים הגיעו רכובים על אופנוע ולבושים בחולצה השייכת לחברת השליחויות wolt לחניון קניון ערי החוף בראשון לציון שבו ממוקמים משרדי החברה, והמתינו לשליח הקבוע המוסר את התשלומים, כאשר הנאשם קיס אוחז בידיו מגש פיצה במטרה להסוות את הימצאותם במקום. זאת לאחר שגם החליפו את לוחית הרישוי של האופנוע. עם הגיעו של השליח למקום, הוא החנה את רכבו וניגש אל תא המטען להוציא את התשלום שאוחסן בשני תיקים.
משהבחינו כי השליח שם את התיק על כתפו ,התקרבו אליו השניים ובעוד אחד מהם מתיז גז מדמיע על פניו השני משך את התיק ממנו. השליח נאבק בשניים ואילו הנאשם קיס ריסס על פניו גז מדמיע פעם נוספת, אשר כתוצאה מכך נפל השליח ואז השניים נמלטו מהמקום. לפי האישום, בהמשך למנוסתם הבחינו כי התיק לא נמצא בחזקתם וחזרו אל המקום, תפסו את השליח והפילו אותו לקרקע בשנית ובעוד קיס תוקף את השליח, חתך האדם הנוסף את אחת מכתפיות התיק. לאחר מכן פתחו השניים בריצה, עלו על אופנוע ונמלטו מהמקום.
בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד הילה צור מהפרקליטות כי: "כנגד קיס קמה עילת מעצר שכן פעל תוך שימוש באלימות חמורה לתקיפתו של הקורבן ולשדוד את הכסף שנשא עמו, שיועד לאחרים. הוא פעל כפי המתואר בכתב האישום, בטבורה של עיר, בשעות הצהריים וללא כל חשש או מורא".