פרסום ראשון: שי אלון וגיל בן דב, השותפים של תנובה בחברת "דורו איטליאן פרודקטס", שעוסקת בייצור פסטה תחת המותג פסטה ריקו, הגישו היום (שני) למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 50 מיליון שקל נגד ענקית המזון. השניים המחזיקים ב-49 אחוז מהמניות בחברה המשותפת, והם מבקשים לחייב את תנובה לרכוש מהם את מניותיהם.
התובעים מציינים בתביעה כי בפברואר 2019 תנובה רכשה מהם את השליטה (51%) בדורו. נטען כי במקביל לחתימת הסכם רכישת השליטה, הצדדים חתמו גם על הסכם בעלי מניות, שהסדיר את מערכת יחסי הצדדים בחברה המשותפת, אופן הניהול המשותף וכן את מתכונת ההיפרדות של הצדדים. בין השאר נטען כי לתובעים הועמדה אופציית מכר בהסכם בעלי המניות שהקנתה, בין השאר, לשניים זכות לחייב את תנובה לרכוש את מלוא מניותיהם בדורו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
תנובה
תנובה
תנובה
(צילום: אביהו שפירא)
במסגרת התביעה שהוגשה באמצעות עורכי הדין רונן בר און ועמית חמד, נטען כי תנובה הפרה באופן יסודי את התחייבויותיה ומנסה לרוקן את אופציית המכר על ידי סירוב לקיימה ובפועל "עושה כל שביכולתה להתנער ממנה. כנובע מכך, תנובה מצליחה להתחמק מלרכוש את מניות התובעים בדורו".
עוד נטען כי באוגוסט 2023 הצדדים חתמו על כתב מינוי מוסכם, במסגרתו מונה ד"ר אלי אלעל כמעריך שווי מוסכם, וזאת לפי הסכם בעלי המניות. אולם, בתביעה נטען כי בסמוך לאחר מינוי מעריך השווי המוסכם, "החליטה תנובה לרוקן את אופציית המכר ומונעת בכוחניות את התנעת תהליך הערכת השווי".
התובעים מבקשים מבית המשפט לחייב את תנובה לשלם להם את שווי מניותיהם בדורו, שמוערכות לצרכי אגרה על סך 50 מיליון שקל, כאשר לטענתם שווי החברה עומד על סך כ-102 מיליון שקל. עוד נטען כי התגלעו בין הצדדים פערים בהערכתם את שווי מניות התובעים בדורו, ולכן מונה מעריך. נטען כי לשיטת התובעים, שווי מניותיהם בדורו עומד על כ-68 מיליון שקל, ומנגד לפי הערכת שווי שנערכה לבקשת תנובה, שווי מניות התובעים עומד על כ-38.6 מיליון שקל.
מתנובה נמסר בתגובה: "שי אלון וגיל בן דב ממשיכים לחבל במהלכים עסקיים הפוגעים בחברה המשותפת, באמצעות שימוש ציני בבית המשפט, ומעלים טענות מופרכות. כפי שניסו לאחרונה ללא הצלחה לעצור מינוי סמנכ"ל כספים, מהלך שנדחה בבית המשפט, ובהמשך לעצור מינוי של יועץ משפטי מקצועי לחברה ולשלוח מכתבי התראה לכל יועץ ודירקטור בחברה, כעת הם מגישים תביעה כספית. זה לא יעזור להם: תנובה נחושה להביא לשגשוג החברה".