ד"ר ליאורה מרידור, מהכלכלניות הבכירות בארץ בעשרות השנים האחרונות, הלכה לעולמה בגיל 76. מרידור הייתה רעייתו של שר האוצר והמשפטים לשעבר, דן מרידור, והיא אמו של ראש אגף התקציבים באוצר לשעבר, שאול מרידור, ושלושה ילדים נוספים. אמו של דן מרידור נפטרה בגיל 100 בשבוע האחרון.
מרידור כיהנה בשורה של תפקידים בכירים ביותר במשק הישראלי, ובעיקר בתחום הבנקאות. היא הייתה במשך שנים מבכירות בנק ישראל וממגבשי תוכנית הדולריזציה (הצמדת המטבע הישראלי לדולר) שיזם לפני כ-40 שנה שר האוצר דאז יורם ארידור, ושלא יצאה לבסוף אל הפועל. מרידור כיהנה כמנהלת מחלקת המחקר של בנק ישראל במשך ארבע שנים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
1 צפייה בגלריה
ליאורה מרידור
ליאורה מרידור
ליאורה מרידור ז"ל
(צילום: שאול גולן)
עם פרישתה מבנק ישראל הייתה מרידור מבכירי הבנק הבינלאומי הראשון, בין השאר כראש אגף האשראי בבנק. כמו כן, היא כיהנה כראשת שורה של ועדות ציבוריות בתחום הכלכלי. עוד כיהנה כיו"ר פועלים שוקי הון, יו"ר וואלה, יו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת ת"א, ושמשה כחברה בשורה ארוכה של דירקטוריונים של חברות ציבוריות ובמגזר העסקי.
ליאורה מרידור, לבית רובין, היא ילידת ירושלים. בצה"ל שירתה כקצינה והיא בעלת תואר שני בכלכלה ותואר ד"ר מהאוניברסיטה העברית בירושלים.