העולם אותו חווים הילדים של ימינו שונה ממה שהיה רק לפני עשור. במבט אל שוק העבודה העתידי, קשה לחזות מהם המקצועות החדשים בהם יעסוק הדור הצעיר ומהם הכישורים שהם יזדקקו להם כדי להצליח. בכל הנוגע לחינוך, הולכת ומתחדדת ההבנה ששיטת ההוראה המסורתית, בה המורים מעבירים ידע ממוקד באופן חד־כיווני, דורשת שינוי מהותי.
4 צפייה בגלריה
חדר פיקסלים
חדר פיקסלים
חדר פיקסלים
(צילום: באדיבות האקדמית גורדון)
האקדמית גורדון מחזיקה במסורת של הובלה בתחום החינוך בישראל מאז הקמתה לפני מעל ל־70 שנה. לפני כעשור, זיהתה המכללה את השינויים, והייתה אחד מהגורמים פורצי הדרך בשילוב חדשנות בחינוך. אין זה מפתיע כי בסקר הסטודנטים הארצי האחרון (לסיכום שנת 2023), קיבלה המכללה את הציון הגבוה ביותר בישראל במדד "שילוב טכנולוגיות למידה".
כחלק מהשינוי בפרדיגמת ההוראה, בוגרי האקדמית גורדון הם מנהיגי חינוך שלא מסתפקים ב"העברת ידע", אלא מעודדים את תלמידי ישראל ללמידה עצמאית ולסקרנות. למידה מסוג חדש, אשר כוללת יצירה, יציאה מהקופסה, שיתופיות, מחקר, יזמות, מתן במה לקול האישי של כל ילדה וילד, ופיתוח סט של כישורים רלוונטיים. יתרה מכך, הקימה המכללה חברה עסקית, "גורדון פדגוגיה חדשנית", אשר מפיצה את הבשורה בכל רחבי הארץ, משווקת את שיטות ההוראה, אמצעי הלמידה וכן שותפה לפיתוח מרחבים טכנולוגיים.

מה קורה במכללה? שילוב בין פדגוגיה, טכנולוגיה, יזמות ומעורבות בקהילה

שיטות הלימוד באקדמית גורדון מגוונות וכוללות, בין השאר, שימוש בטכנולוגיה להכרת עולמות התוכן המוכרים ולפיתוח מיומנויות רלוונטיות לעידן הדיגיטלי. התלמידים של היום אשר יוכשרו בלמידה חווייתית־טכנולוגית, ידעו להתמודד עם אתגרים רבים ולהיות מוכנים למקצועות העתיד.
4 צפייה בגלריה
מרחב למידה בזרימה
מרחב למידה בזרימה
מרחב למידה בזרימה
(צילום: באדיבות האקדמית גורדון)
בשנים האחרונות הוקמו במכללה מרחבי למידה חדשניים, בהם הסטודנטים זוכים להתנסות במגוון אמצעים טכנולוגיים. כל הסטודנטים לתואר ראשון (כולל תעודת הוראה) מקבלים iPad חינם, אשר מחליף את הלוח והגיר. באקדמית גורדון מאמינים כי סביבת לימוד עתירה בטכנולוגיה תעודד את הסטודנטים להטמיע חדשנות במערכת החינוך בעתיד, כאשר יחנכו דור של תלמידים סקרנים שנולדו בעצמם אל תוך העידן הדיגיטלי.
המכללה חרטה על דגלה נושאים חשובים נוספים כגון מעורבות בקהילה, נתינה ויזמות. הסטודנטים משתתפים בתוכניות בתחום היזמות ויש להם הזדמנויות רבות ליזום ולקדם רעיונות חדשים, לרבות קידום יזמות אצל התלמידים במהלך ההתנסות המעשית.
מנהלי בתי הספר מכירים בערך המוסף והמשמעותי של בוגרי האקדמית גורדון, דבר אשר מתבטא באחוז העסקה גבוה במיוחד- יותר מ־90% מהבוגרים מועסקים במערכת החינוך ומובילים את המהפכה בכל יום מחדש.

מסלולי הלימוד

במהלך השנים הצמיחה האקדמית גורדון עשרות אלפי מורים ומנהיגים, שלמדו במסלולים שונים, בהם מגוון תוכניות לתואר ראשון, תואר שני, הסבת אקדמאים להוראה, מכינה קדם אקדמית ולימודי המשך.
המכללה מציעה לימודי תואר ראשון ותעודת הוראה במתמטיקה, לשון, מדעים, אנגלית, ספרות, מקרא, מורשת, חינוך חברתי קהילתי, חינוך מיוחד, גיל רך, תקשורת וחינוך יסודי. סטודנטים בעלי נתוני קבלה גבוהים יכולים להתקבל לתוכנית המצטיינים רג"ב (ראש גדול בהוראה, בשיתוף משרד החינוך).
מסלולי תואר שני .M.Ed במכללה קיימים בהדרכה, הנחייה ולמידה, ניהול וארגון מערכות חינוך, חינוך משלב, חדשנות וטכנולוגיות בחינוך והוראת המתמטיקה.
מתעניינים בלימודים מוזמנים לבקר בשבוע הפתוח אשר יתקיים בחודש מרץ. פרטים באתר המכללה.
4 צפייה בגלריה
חדר מציאות מדומה
חדר מציאות מדומה
חדר מציאות מדומה
(צילום: באדיבות האקדמית גורדון)

ומה קורה ברחבי הארץ? גורדון משווקת חדשנות ומפתחת מרחבי למידה

"גורדון פדגוגיה חדשנית", חברת הבת של "האקדמית גורדון" מספקת פתרונות הוליסטיים למערכות החינוך הכוללות: עיצוב ופיתוח מרחבי למידה חדשניים, הטמעת טכנולוגיות חדשניות וליווי הצוותים החינוכיים בשינוי דרכי ההוראה המסורתיות ללמידה, המאפשר גיוון והעשרת הילדים בדרכים שונות.
גורדון מפתחת מרחבים טכנולוגיים בעשרות בתי ספר ומרכזים חינוכיים. לדוגמה: בקצרין, בנהריה, בקריות, בזכרון יעקב, בנצרת, בכפר ורדים, בסחנין, בנחף, בדלית אל כרמל ועוד. המרחבים מעוצבים באופן המעורר סקרנות וכוללים אביזרי הוראה טכנולוגיים בתחום של מציאות מדומה ורבודה, רובוטים של קידוד, מדפסות תלת ממד ועוד.
לימור הררי, סמנכ"לית "גורדון פדגוגיה חדשנית": ״כשאני יוצרת מרחב חדש, אני מסתכלת על הזרימה במרחב, על מקומו של הילד והמורה בתהליך הלמידה. על יצירת מרחב בו הילד יהיה אקטיבי, מרחב שיהיה לו מקום להביע את דעתו האישית והיא תוצג בגאווה במרחב עצמו. חשוב לי שהחשיבה הראשונית על דיוק הזרימה במרחב תעשה בשיח עם צוות המורים שילמד במרחב, ושבסוף התהליך הם יעברו פיתוח מקצועי שיכשיר אותם ללמד במרחב החדשני בשילוב מגוון אסטרטגיות.
4 צפייה בגלריה
מסדרון החדשנות
מסדרון החדשנות
מסדרון החדשנות
(צילום: באדיבות האקדמית גורדון)
תהליך העיצוב אינו כולל רק את האלמנטים המודולריים של הריהוט, אלא הטכנולוגיות שישולבו במרחב, דרכי ההוראה שהמרחב יאפשר למורה - הכל עד הפרטים הקטנים ביותר - מרמת הריהוט, דרך צבע הקירות והכיתוב עליהם ועד הטכנולוגיה המיוחדת שתשתלב במרחב ותהפוך את הלמידה בו לחדשנית, והכי חשוב - תסחוף את התלמידים להביע דעה, לשאול שאלות, ותעורר סקרנות״.
פרט לפיתוח המרחבים, מציעה גורדון למכירה את מיטב טכנולוגיות ההוראה הקיימות בעולם, כאלו המקדמות למידה פעילה, סקרנית ומערבת. לפרטים ניתן לבקר באתר "גורדון פדגוגיה חדשנית".