בעקבות הסדר פשרה שהתקבל לאחרונה, יופחת הסכום שקשישים שמתגוררים במשען משלמים על מטפל צמוד שגר איתם, מ-1,000 שקלים לחודש ל-750 שקלים.
בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לאחרונה הסדר פשרה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2019 על ידי עמותת דיירי הדיור המוגן בישראל - נגד מרכז משען.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
דיור מוגן "משען" בחולון
דיור מוגן "משען" בחולון
דיור מוגן משען בחולון
(צילום: שמוליק דודפור)
עניינה של בקשת האישור בטענות עמותת דיירי הדיור המוגן בישראל, כי משען גבתה סכומים מופרזים ובלתי סבירים שמגיעים עד כ-1,000 שקל מידי חודש מדייריה הקשישים, שמעסיקים מטפל אישי צמוד, ללא קשר לעלויות בפועל הנגרמות לה עקב ההעסקה והמגורים האמורים. זאת, על אף שנוכחותו ופעילותו של המטפל בצמוד ועבור הקשיש הנזקק, מסייעות לכאורה לבית הדיור המוגן ומפחיתות את עלויותיו.
עוד נטען כי גישת הפסיקה הינה כי בית דיור מוגן אינו רשאי לגבות מדייר נזקק סכומים שאינם סבירים בגין מטפל אישי שמעסיק ומלין הדייר בבית הדיור המוגן.
מנגד, משען הכחישה את טענות המבקשת בבקשת האישור וטענה כי הסכומים שנגבו על ידי משען בגין מגורי מטפל היו סבירים. הליך גישור שהתקיים בין הצדדים הוליד הסדר פשרה שאושר לאחרונה על ידי השופטת רחל ברקאי.
במסגרת הסדר הפשרה הוסכם כי הוא יחול על חברי הקבוצה שכוללים בין השאר דיירים שמתגוררים או שהתגוררו בבתי הדיור המוגן המנוהלים על ידי משען, או כל החתומים מטעם הדיירים, שחתמו על חוזים למגורים בבתי הדיור המוגן ואשר הלינו (הדיירים) מטפל בשבע השנים שבטרם הגשת התובענה ועד למתן פסק הדין.
הוסכם כי החל מ-1 בינואר 2021 יעמוד הסכום החודשי שבו חבים חברי הקבוצה למשען בגין מגורי מטפל לחברי הקבוצה שמעסיקים ומלינים מטפל מטעמם על סך אחיד של 750 שקל. חבר המשלם סכום נמוך יותר בגין מגורי מטפל ימשיך לשלם את אותו הסכום שסוכם עם משען.
את המבקשת ייצגו עוה"ד זאב וייס, דב קיבלוביץ ודנה מליחי-חקמון ממשרד וייס, פורת ושות'. משען מיוצגת על ידי עוה"ד נועם רונן ודניאל בר לב ממשרד גורניצקי ושות'.