בשיתוף בנק מזרחי-טפחות
אתם זוג צעיר שצבר הון עצמי לדירה ראשונה? משפחה שהתרחבה וצריכה לעבור לבית גדול יותר? פנסיונרים שהילדים שלהם עזבו את הקן ורוצים לחזור לגור בעיר הגדולה? או שאולי פשוט החלטתם שהגיע הזמן לקנות דירה להשקעה? האמת, לא ממש משנה באיזה שלב אתם בחיים. רכישת דירה היא לרוב הצעד הכלכלי הכי משמעותי בחייו של משק בית, אירוע שמעלה תהיות ושאלות רבות – האם יש לנו מספיק הון עצמי, האם אני יכול לקבל בכלל משכנתא, איזה מסלול משכנתא מתאים לנו, וכמובן – האם זה הזמן לקנות דירה או שכדאי להמתין.
3 צפייה בגלריה
פרויקט "בקרוב יהיה לנו בית" יוצא לדרך.
פרויקט "בקרוב יהיה לנו בית" יוצא לדרך.
פרויקט "בקרוב יהיה לנו בית" יוצא לדרך.
(צילום: Gettyimages)
אז אם אתם לקראת קניית דירה חדשה, ידיעות אחרונות, ynet ובנק מזרחי טפחות מזמינים אתכם לקחת חלק בפרויקט המיוחד. ספרו לנו קצת על עצמכם, ואולי תיבחרו להשתתף בפרויקט "בקרוב יהיה לנו בית" – אשר ילווה אתכם בתהליך המשכנתא כל הדרך לבית משלכם.

ריבית, מלחמה ומה שביניהם

בשנים האחרונות שוק הנדל"ן חווה טלטלות לא פשוטות. ממציאות של ריבית כמעט אפסית, שהובילה לשיאים של ביקושים לדירות בכלל ולמשכנתאות בפרט, עברנו למצב כמעט הפוך: ריבית שטיפסה מעלה במהירות, אי ודאות כלכלית על רקע חילוקי הדעות הפוליטיים בנושאים המשפטיים ומלחמת חרבות ברזל שהכניסה לקיפאון את הענף כולו, בין השאר בגלל מחסור חמור בידיים עובדות. כל אלה גרמו לרוכשים פוטנציאליים רבים לשבת על הגדר ולהמתין להתפתחויות.
3 צפייה בגלריה
פנסיונרים שהילדים שלהם עזבו את הקן ורוצים לחזור לגור בעיר הגדולה
פנסיונרים שהילדים שלהם עזבו את הקן ורוצים לחזור לגור בעיר הגדולה
פנסיונרים שהילדים שלהם עזבו את הקן ורוצים לחזור לגור בעיר הגדולה
(צילום: shutterstock)
למרות חוסר הוודאות המאפיין את הכלכלה המקומית על רקע המלחמה המתמשכת, בנק ישראל דווקא שומר על אופטימיות לגבי חוסנם הכלכלי של הישראלים. בדוח היציבות הפיננסית שפורסם לפני כשבועיים ציינו כותבי הדוח, כי המלחמה לא השפיעה על היציבות הכלכלית של משקי הבית. עם זאת הדגישו כי "ככל שמשך המלחמה, היקפה והשלכותיה השליליות על הכלכלה יתעצמו, למערכת הפיננסית צפויים אתגרים נוספים".
שוקלים לרכוש דירה ולקחת משכנתא או שאתם בעיצומו של התהליך? ידיעות אחרונות, ynet ובנק מזרחי טפחות מזמינים אתכם לשתף בסיפורכם ולעבור את התהליך עם המומחים של טפחות יד ביד עד לבית משלכם. אתם תגלו שלמרות האתגרים המורכבים, חלום הבית שנראה כל כך רחוק לחלקכם, אפשרי להגשמה. ועל הדרך תוכלו לשתף אנשים במצב דומה בתהליך, בדילמות, באבני הדרך לדירה בידיעות אחרונות וב-ynet.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
במסגרת הפרויקט, המשתתפים יזכו ללווי של צוות מומחים שיסייעו, יכוונו ויעניקו טיפים בדרך למשכנתא ולבית החדש. בדרך ננפץ מיתוסים נפוצים בכל מה שקשור למשכנתא, נכיר את מסלולי המשכנתאות, למי מתאים כל מסלול, אלו הוצאות נלוות לרכישת דירה צריך לקחת בחשבון טרם הרכישה ולאחריה ועוד.
אם אתם זוגות צעירים בדרך לדירה הראשונה, משפרי דיור או מתכננים לרכוש דירה להשקעה – נשמח ללוות אתכם.
מתוך הנרשמים ובכפוף להוראות התקנון, ייבחרו חמש משפחות שייקחו חלק בפרויקט "בקרוב יהיה לנו בית", ויזכו בחשיפה נרחבת בפלטפורמות ידיעות אחרונות ו-ynet.

"האמור לעיל הינו בבחינת מידע בלבד ואינו מהווה הצעה למתן ההלוואה. מתן כל סוג אשראי בכפוף לשיקול דעת הבנק. אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל"
בשיתוף בנק מזרחי-טפחות