רשת הפיצריות דומינו'ס פיצה שלחה הודעה ללקוחותיה לפיה תחל לגבות דמי משלוח בגובה 10 שקלים החל מ-13 ספטמבר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בהודעה ששלחה נכתב כי: "בשנה וחצי האחרונות עם כניסת הקורונה לחיינו, חל שינוי ניכר בהרגלי הצריכה בתחום משלוחי האוכל. יותר אנשים מעדיפים להזמין אוכל הביתה מאשר לשבת לאכול בחוץ. מה שהחל כמשהו זמני, 'עד שתסתיים הקורונה', הפך לקבוע ולחלק מאורח חיינו החדש".
2 צפייה בגלריה
דומינוס פיצה
דומינוס פיצה
דומינוס פיצה
(צילום: בר כהן)
כן נכתב כי: "לאורך השנים נמנענו מלחייב אתכם לקוחותינו בדמי משלוח, אך הגידול בעולם המשלוחים קורה במקביל לתמורות החלות בשוק העבודה המשפיעות באופן דרמטי על מבנה העלויות".
הסבר נוסף לגבייה החדשה, לפי דומינו'ס, הוא הקמת מוקד שירות לקוחות. ברשת הסבירו ללקוחות ש"לפני כשנה הקמנו מוקד שירות לקוחות שפעיל לאורך כל היום, כולל בשישי ובשבת, כדי לתת מענה מטבי לכל צורך".
2 צפייה בגלריה
ההודעה של דומינוס ללקוחות
ההודעה של דומינוס ללקוחות
ההודעה של דומינוס ללקוחות
(צילום מסך)
בכך דומינו'ס מצטרפת לפיצה האט שכבר החלה לגבות 7 שקלים על משלוח, לפני כתשעה חודשים. בשוק רשתות המזון חלה התייקרות בשנה האחרונה - רשתות כמו קופיקס וארומה ת"א העלו מחירים של פריטים בתפריט כמו קפה וכריכים (ארומה), מיצים, כריכים ומאפים (קופיקס).
לפי גורמים בשוק, הסיבה למהלך של דומינו'ס היא הדומיננטיות של אפליקציית המשלוחים וולט, שהרגילה את הצרכנים לשלם על משלוח וכן משלמת לשליחיה שכר גבוה יחסית. כמו כן, בעקבות הקורונה יש עלייה בביקוש למשלוחים ובביקוש לשליחים והיצע השליחים נמוך.
אחד המסעדנים אמר ל-ynet: "וולט משלמים לשליחים שכר גבוה ואין שליחים. מרכיב העבודה עלה מ-30% ל-36% מה שמסכן את הרווחיות. אנחנו משלמים לשליחים 50 שקל לשעה. במקביל, הציבור התרגל לשלם 10 שקלים למשלוח וגם 12 שקל, 14 שקל ואפילו 18 שקל".
מדומינו'ס פיצה נמסר: "הרגלי הצריכה בתחום משלוחי האוכל עברו שינוי משמעותי מאז כניסת הקורונה לחיינו - הרבה יותר אנשים מזמינים משלוחי אוכל עד הבית לעומת ישיבה בחוץ. הגידול במספר המשלוחים, לצד כניסת שחקנים נוספים לשוק בשל הביקוש, הובילה גם להתייקרות משמעותית בעלויות העובדים, בדגש על השליחים. מתוך רצון להמשיך ולשמר את השירות הטוב ביותר בתחום - אנו היחידים שמתחייבים למשלוח אוכל חם עד הבית תוך 30 דקות, אנו נחל לגבות דמי משלוח החל משבוע הבא".