איך קרה שחשבון הגז של תושבת אשדוד, אדלה פלדמן (75), המתגוררת לבדה ומתקיימת מקצבה של הביטוח הלאומי זינק מכ-80 שקל בחודשיים ל-2,600 שקל? לטענת נכדתה, אביטל חיימן, בחברת אמישראגז הסבירו לה כי "הייתה דליפת גז בתוך הקיר ולכן הגיע החשבון הזה". אבל בחברה לא הסתפקו בכך ולפני כחודש סגרו לקשישה את זרימת הגז לדירתה עד שתשלם את החוב או תתקן את הדליפה - כמובן שעל חשבונה. בינתיים, היא אינה יכולה יכולה לבשל או להשתמש בגז.
"בסוף נובמבר סבתא שלי קיבלה טלפון מחברת אמישראגז ואמרו לה שהיא הולכת לקבל חשבון חריג והם שולחים טכנאי לבדוק את המצב", סיפרה חיימן לאולפן ynet. "למחרת הגיע טכנאי וסגר את הגז בלי הסברים. בחברה אמרו שזה עד שנחליט מה לעשות - או לתקן את הדליפה, שזה עלות של אלפי שקלים, או להתנתק מהגז ולשלם את מה שנשאר. אמרתי שסבתא שלי משלמת 30 שנה גז בלי בעיות, היא גרה לבדה, בקושי מבשלת, היא פנסיונרית שמקבלת השלמת הכנסה. הפנו אותי מסניף לסניף, העבירו אותי במשך שבועות בין הרבה גורמים. נאמר לי שזו אחריות הצרכן אם יש דליפה. לא ייתכן שמ-80 שקל לחודשיים זה עולה ל-2,600 שקל. זו דליפה של המון המון גז".
1 צפייה בגלריה
אדלה פלדמן
אדלה פלדמן
אדלה פלדמן ונכדתה אביטל חיימן
כשחיימן ניסתה לברר איך אף אחד לא הריח את דליפת הגז אמרו לה לדבריה כי "זו דליפה בתוך הקיר שעוברת בצינור אל הרצפה. שאלתי איך זו אחריותנו אם אין לנו דרך לעלות על זה".
תחשבי מה היה קורה אם הדבר היה ניצת. "חד משמעית, היה פה מזל. ניסו לעזור לי אבל נראה שידיהם כבולות כי 'זו אחריות הצרכן'. אמרו לי לשלוח מכתבים שסבתא חולה ומקבלת השלמת הכנסה, הייתי צריכה לשלוח מייל עם כל המחלות שלה, יש לה מטפלת, ולשלוח טפסים כדי שיגידו לי שהיא זכאית ל-30% הנחה. למה היא צריכה להיות אישה חולה עם המון טפסים מביטוח לאומי כדי שתהיה התייחסות למקרה הזה? גם עם 30% הנחה התקציב שהיא מקבלת מביטוח לאומי לא מגיע לסכומים האלה. ניסינו לשלוח להם המון טפסים, להראות להם שחודשיים לפני הדליפה השעון לא זז, שלא היה שימוש בגז בכלל. לא טרחו להסביר לנו איפה התקלה, לא באמת הבנו מה קורה. סבתא שלי עד היום בלי גז, היא אכלה סנדוויצ'ים במשך כמה שבועות כי לא ידענו מה לעשות, פחדנו שאם נתנתק יגידו שאנחנו צריכים לשלם את החשבון".
לדבריה, החוב הוא על חודשים ספטמבר-אוקטובר והיא חוששת שאמור להגיע עוד חשבון על כל הדליפה של חודש נובמבר. "אלה מחירים הזויים. הדליפה כמעט מגיעה ל-5,000 שקל, פשוט יש לה הנחת פנסיונרית של 50%".
שילמתם את זה? "עוד לא, זה אמור לרדת בהוראת קבע. אני מבקשת מכל מי ששומע את זה להשיג איזושהי עזרה, כי אנחנו לא רוצים לשלם את הסכום הזה, לקבל מענה ולתחקר את האירוע הזה".
מאמישראגז נמסר בתגובה: "בשבוע החולף היינו בקשר שוטף עם הלקוחה ונכדתה והצענו לה לבצע את התיקון וכן הנחה בגין חוב הגז אך עד כה לא התקבלה מהן מענה. לפנים משורת הדין, החברה מציעה ללקוחה הנחה בגובה 50%. נמשיך לעמוד עמה בקשר עד לפתרון הבעיה".