עוד מתחרה בשוק הסיבים האופטיים: חברת yes השיקה היום (ד') שירות אינטרנט מהיר מאוד וטלוויזיה של yes בחשבונית אחת. לא מדובר בשחקן חדש בשוק, אלא בשיווק של תשתית קיימת של חברת האם בזק. יחד עם זאת רכיב ה-isp (ספק האינטרנט) הוא גילת ולא בזק בינלאומי. בנוסף התחרות שוב לא הורידה מחירים, בהשוואה לפרטנר tv וסלקום tv.
לפי מנכ"ל החברה, אילן סיגל: "אני לא רוצה להיות יותר זול מפרטנר כי אני מוכר מוצר פרימיום. מי שרוצה מוצר לואו קוסט שישלם פחות וזה בסדר גמור".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
2 צפייה בגלריה
אילן סיגל
אילן סיגל
מנכ"ל החברה, אילן סיגל, בהשקת השירות
(צילום: יוני ספיר)
החברה קיבלה בתחילת השנה אישור לשווק שירותי ספק אינטרנט ממשרד התקשורת ולכן כעת היא משיקה את חבילת הדאבל: תשתית כולל ספק ושירות טלוויזיה על גבי האינטרנט. ייתכן שבעתיד yes תשלב גם שירותי סלולר של פלאפון בחבילה. את ההתקנה יתקינו טכנאי yes ולא בזק.
2 צפייה בגלריה
(צילום: יוני ספיר)

מה המחירים?

yes תשווק שתי מהירויות: 300 מגה ו-1 ג'יגה. מהירות 1 ג'יגה תימכר ב-275 שקל בחודש לשנה ב-yes+ או 195 שקל לחודש לשנה בסטינג tv. אחרי שנה המחיר מזנק בעד כ-12% ל-309 שקל בחודש - תוספת של 34 שקל לחודש, או 209 שקל לחודש בסטינג tv ואחרי שנתיים המחיר עולה שוב, הפעם ב-40 שקל ל-349 ל-yes+ ול-249 בסטינג tv.
מהירות 300 מגה תימכר ב-265 שקל בחודש לשנה ו-185 שקל לחודש לשנה בסטינג tv. אחרי שנה תחול התייקרות של 34 שקל ועד כ-13%: 299 שקל לחודש ו-199 שקל לחודש. אחרי שנתיים המחיר מאמיר בעוד 30 שקל ל-329 שקל לחודש ל-yes+ ו-229 שקל לחודש עבור סטינג tv.
כאמור: אין פה בשורת מחיר. המחיר אמנם נמוך ממחירי בזק בכ-15 שקל לחודש (בפירוק החבילה), אבל בפרטנר tv לדוגמא, מציעים טריפל 300 מגה ב-159 שקל בחודש - כולל נטפליקס - ב-195 שקל בחודש. אין עליית מחיר אחרי שנה. חבילת טריפל 1 ג'יגה נמכרת ב-189 שקל בחודש - כולל נטפליקס: 225 שקל בחודש.
בפרטנר גם אין דמי התקנה, בעוד שב-yes יש בהחלט עלות התקנה: 199 שקל לדירות ו-399 שקל לבתים פרטיים. ב-yes מבטיחים התקנה מהיום למחר.
יש גם עלות לנתב: 19.90 שקל לחודש בהשכרה - בדומה לכלל השוק. שני ממירים (סטרימרים) ראשונים כלולים במחיר. ממיר שלישי אנדרואיד ב-10 שקלים לחודש או ממיר שלישי אפל ב-20 שקל לחודש. ניתן לחבר עד שבעה ממירים. בעלי טלוויזיה חכמה יכולים לוותר על ממיר ותשלום על ממיר שלישי ולהסתפק באפליקציה שתושק בימים הקרובים בחנות האפליקציות של אנדרואיד וגם בסמסונג וב-Lg מהדגמים של השנים האחרונות.
החברה גם תיתן למצטרפים שלושה חודשי מתנה לדיסני+, דיסקברי+ וחודש אחד לנטפליקס.
כחלק מההשקה, yes השיקה נתב סיבים תומך wi-fi6 וכן ממיר תומך סיבים ושירות yes + wifi שהופך את הממיר לנקודת אינטרנט נוספת בבית.
מסקרים שערכו בחברה עולה כי 50% מהמשתתפים אמרו שהם רוצים לקבל סיבים מ-yes בחשבונית אחת. לפי החברה, משק בית ישראלי מחזיק 10 מכשירים דרכם צופים בטלוויזיה. הוא צובר כשמונה שעות צפייה ביום, כשב-86% מהבתים בישראל יש טלוויזיה אחת חכמה לפחות.
החברה גם תעדכן את ממשק הטלוויזיה, כך שיאוחדו כל ענקיות הסטרימינג במעין פורטל לאפליקציות התוכן הבינ"ל. ב-yes ממשיכים להציע בילינג אחד לכל שירותי הטלוויזיה תחת yes כולל הבינ"ל והעמקת שת"פים עם נטפליקס דיסני ודיסקברי+.
החברה מבטיחה יציבות בסביבת ip, סאונד דולבי והמשך השקעה בשידורי 4k. כל חודש יהיה עדכון חדש לאפליקציה. לפי yes, תשעה מעשרה התכנים הנצפים ביותר ב-yes הם תכני מקור כדוגמת פאודה, הבוזגלוס ונאווה וחווה.
בזכות שיווק אגרסיבי לקראת הפסקת שידורי הלויין, מעל 56% מהלקוחות של החברה כבר מנויים ל-yes + וסטינג tv, כך ש-230 אלף לקוחות כבר מנויים לשירותי הטלוויזיה על גבי האינטרנט וזה נחשב לשירות הטלוויזיה הצומח בישראל. השנה היא שנת שיא בהצטרפות לקוחות חדשים ל-yes פלוס: 12 אלף לקוחות שאינם לקוחות yes הצטרפו לחברה. המחיר: 199 שקל לחודש לא כולל חבילות מיוחדות. יש הנחות בהצטרפות וניתן להוריד את המחיר גם אחרי שנה. למרות שהמחיר ירד עם השנים, כיום זה נחשב למחיר גבוה בשוק הטלוויזיה.
כמו כן, לקוחות עדיין מתלוננים על תקיעות (קפיאת תמונה או מסך שחור למספר שניות) בשידורי האינטרנט ועל דיליי קל בשידורים חיים.