"הצמרת הכלכלית": ynet כלכלה מביא אליכם מדי שבוע את הכתבות הנצפות של השבוע, אלה שעשו הכי הרבה כותרות ועוררו שיח, ולצידן המלצה אישית שלנו – כתבה אחת שחמקה מתחת לרדאר ולדעתנו ראויה לתשומת לב מיוחדת.
תוך שעות: 3 מנכ"לים של חברות ישראליות גדולות התפטרו
פתחו את השבוע בסערה: ביום ראשון השבוע הודיעו יצרנית התה הוותיקה ויסוצקי, חברת נעלי הנוחות Naot (המוכרת מהמיתוג הקודם שלה, טבע נאות) ורשת המלונות פתאל ישראל, על התפטרות המנכ"לים שלהן. מנכ"ל קבוצת ויסוצקי רביב ברוקמאייר (67), שבמהלך כהונתו הכריזה בת חמש השנים הכריזה רשות התחרות על החברה כמונופול בתחום התה הירוק והחליטות, ביקש לסיים את התפקיד וימשיך כמנכ"ל עד למציאת מחליף קבוע.
5 צפייה בגלריה


מימין: משה מרי מטבע נאות, רביב ברוקמאייר מוויסוצקי ואביה מגן מפתאל
(צילומים: יח"צ, דנה קופל)
בתוך כך הודיעה Naot על סיום תפקידו של המנכ"ל הגלולי של החברה משה מרי, לאחר ארבע שנים בתפקיד, שבהן הוביל את פעילות החברה וסייע לבסס את מעמדה כחברה גלובלית מובילה. באותו יום הודיעה גם אביה מגן, מנכ"לית רשת מלונות פתאל ישראל, על סיום תפקידה לאחר 24 שנות פעילות ברשת - מהן 8 שנים כמנכ"לית החברה. מגן, בעלת תואר ראשון במשפטים, נחשבה אחת מהמנהלות הבכירות והמשפיעות בענף המלונאות הישראלי, עם אחריות ניהולית על כ-41 בתי מלון ולמעלה מ-7,000 עובדים.
ביום אחד: שלוש עסקאות בשווי של יותר ממיליארד דולר לחברות ישראליות
השבוע החולף התאפיין לא רק בזעזועים בצמרת חברות בולטות, אלא גם בעסקאות ענק: חברת מחשוב הענן הישראלית נייס הודיעה על רכישת Cognigy הגרמנית ב-955 מיליון דולר; אלביט חותמת על חוזה ענק נוסף באירופה; וקבוצה הודית רוכשת את השליטה ביוניטרוניקס הישראלית.
עסקת הענק של נייס, הרכישה הגדולה ביותר שלה, תאפשר לה להיעזר בטכנולוגיה של החברה הגרמנית, שמספקת מאפשרת לספק שירות דמוי-אנושי מבוסס AI, הזמין ביותר מ-100 שפות. בתוך כך, אלביט הודיעה השבוע עסקה של כ-260 מיליון דולר לציוד מטוסי התובלה של חיל האוויר הגרמני במערכות הגנה נגד טילים; ואילו קבוצת Amber מהודו, שלה מכירות בסך 1.2 מיליארד דולר ושווי שוק של למעלה מ-3 מיליארד דולר, רכשה את השליטה (40.24%) ביצרנית מוצרי האוטומציה יוניטרוניקס מקרן ההשקעות פימי, בראשותו של ישי דוידי.
רעידת אדמה בעולם הסייבר: מה משך את פאלו אלטו בסייברארק הישראלי
בדילמה הידועה של build (בנייה) לעומת buy (קנייה), התשובה של פאלו אלטו הייתה תמיד קנייה. המטרה שלה הייתה להרכיב פאזל של עשרות טכנולוגיות באמצעות רכישת חברות שונות, שכל אחת מביאה התמחות בתחומה. זה הביא לפאלו אלטו את החדשנות שהיא חיפשה בלי שהיה צורך בגיוס מומחים בכל תחום וגם כמה שנות פיתוח על כל מוצר, ואת הכסף לרכישת החברות היא השיגה בזכות גיוסי הון ובהמשך בזכות הרווחים שעשתה.
5 צפייה בגלריה


מייסד סייברארק אורי מוקדי (מימין) ומייסד פאלו אלטו ניר צוק
(צילומים: עמית שעל, ריאן פרויס)
ואולם, רכישת הענק של סייברארק, בעסקה השנייה בתולודותיה בהייטק הישראלי, מסמנת שינוי כיוון של קונסולידציה (התגבשות של כמה חברות, טכנולוגיות ויכולות תחת קורת גג אחת) בענף הסייבר המקוטע נכון לעכשיו, שבו חברות רבות מציעות פתרונות לבעיות שונות, בלי שאף אחת מהן תוכל להציע ללקוחות חבילת הגנה כוללת ומקיפה מפני מתקפות הסייבר ההולכות ומתגברות שמשבשות את פעילותן של חברות רבות.
המדינה בבוץ והגזירות בדרך: תוספת מסים, ביטול פטורים ויוקר המחיה
כשוויז נמכרה לגוגל בסכום שיא של 32 מיליארד שקל, אחת השאלות הראשונות שהעסיקה את ראשי המשק היא עד כמה תתרום המכירה להעשרת קופת האוצר המידלדלת והאם היא עשויה להמתיק את הגזירות הכלכליות שהוטלו ואת הגזירות שעוד יוטלו על הציבור הישראלי. במקרה של עסקת פאלו אלטו-סייברארק כבר ברור שההכנסות ממיסים יהיו נמוכות בהרבה, היות שסייברארק נסחרת בנאסד"ק ורוב ההנהלה יושבת בארה"ב.
בינתיים, ל-ynet נודע שרשות המיסים מתגייסת בימים אלה "בכל הכוח", כהגדרת גורם בכיר, כדי לצמצם את הגירעון בתקציב המדינה, שהולך וגדל ככל שהמלחמה בעזה נמשכת, באמצעות הטלת מיסים חדשים. המשמעות היא שבחודשים הקרובים, ולכל המאוחר בתחילת 2026, יידרשו אזרחי ישראל לשלם מיסים חדשים, וזאת כשנה בכלל לאחר גל הגזירות שהושתו עליהם במסגרת תקציב המדינה ל-2025.
הכל התייקר בסופר? ככה תשוו מחירים
צרכנית שהגיעה לאחרונה לסניף סופר-פארם בקניון גבעתיים נזכרה שבקרוב ייגמרו לה דפי מרכך ריחניים למייבש הכביסה, אז היא קנתה דפים של בדין ב-23.90 שקל. היא המשיכה להסתובב באותו קניון וגילתה שדקת הליכה משם, קרפור סיטי מוכרת את הדפים ב-18.90 שקל. עם זאת, בדיקה פשוטה הייתה מגלה לה שעדיף היה לנסוע 5 דקות משם ולקנות את המוצר בסניף גוד פארם בעיר, ב-16.90 שקל.
במציאות של עליית מחירים אינסופית שקשה לעקוב אחריה, כשכל כך יקר לקנות בסופרמרקטים בישראל, לא מעט צרכנים שואלים אותנו איפה אפשר לקנות בזול מוצרים מסוימים - והתשובה נמצאת תמיד באתרי השוואות המחירים, ששימוש בהם לא עולה כסף. אז למה לצאת לקנייה בעיניים עצומות?









