אחרי יותר מ-30 שנה בתפקיד, גיל שויד, ממייסדי צ'ק פוינט ומנכ"ל החברה, עוזב את התפקיד וימונה ליו"ר, כך הוא מסר היום (שלישי) במסיבת עיתונאים עם פרסום הדוח הרבעוני של צ'ק פוינט.
יש לציין כי שויד לא פורש מהחברה, הוא ימשיך להיות מעורב כיו"ר פעיל, וכפי שהגדיר זאת "אני מתכוון לעבור לתפקיד יו"ר פעיל, שבו אוכל להתמקד בעתיד של צ'ק פוינט ושל תעשיית הסייבר בכללותה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
תמונת גיל שויד
תמונת גיל שויד
גיל שויד
(צילום: יובל חן)
"השנה צ'ק פוינט ציינה 30 שנה להקמתה, שבהן הצלחנו לייצר צמיחה והגענו לשיא כמעט בכל פרמטר. אני מרגיש שזה הזמן הנכון עבורי להתמקד בקפיצה הבאה של צ'ק פוינט. אנחנו מחפשים עכשיו מחליף לתפקיד המנכ"ל. זה תהליך שייקח זמן וגם שיסתיים אשאר מעורב. אני פחות רוצה להתמקד בעשייה היומיומית, ויותר בעתיד של החברה".
עוד אמר שויד: "אני נרגש להיכנס ל-2024 עם תחזית טכנולוגית מצוינת וצוות גלובלי מלא באנרגיה לייצר עתיד בטוח יותר עבור לקוחותינו".
שויד ייסד את החברה בשנת 1993, יחד עם מריוס נכט ושלמה קרמר. מוצר הדגל שהיה אחראי לפריצת החברה היה הפיירוול, ומאז כל השנים שימש כמנכ"ל שלה והוביל אותה לשווי כ-19 מיליארד דולר. במהלך השנים קיבל פרס ישראל והפך לאחת הדמויות הבולטות בהייטק הישראלי ובתעשיית הסייבר העולמית.
על תוצאות הרבעון הרביעי שעקפו את תחזיות האנליסטים, אמר "הגענו לתוצאות שיא. הכנסות החברה הסתכמו ב-664 מיליון דולר, גבוהות ב-4% יותר מהרבעון המקביל, והרווח המתואם למניה היה 2.57 דולר, בעוד שבשוק ציפו להכנסות של 661 מיליון דולר ורווח מתואם למניה של 2.48 דולר".