רשת דקטלון הצרפתית משנה מדיניות לאחר חמש שנות פעילות בישראל, ותחל לראשונה למכור גם מותגי ספורט בינלאומיים ידועים. עד כה הרשת מכרה בארץ רק את המותגים הפרטיים שלה, זאת בניגוד לאירופה שם נמכרים בסניפי דקטלון גם מותגים ידועים כמו אדידס, דיאדורה ועוד, לצד 25 המותגים הפרטיים של הרשת בקטגוריות השונות.
המותגים הבינ"ל יתחלו להימכר בסניפי הרשת במחצית הראשונה של 2023, ובראשם אדידס ומותגים אירופיים אחרים. דקטלון ישראל פועלת בבעלות וניהול דקטלון העולמית, ולא באמצעות זכיין כמו שאר רשתות הספורט הבינ"ל שפועלות בישראל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף דקטלון
סניף דקטלון
סניף דקטלון
(צילום: אנטון צ'יקישב)
יאן פאביו, מנכ"ל הרשת בישראל, שהתמנה לתפקיד לפני כעשרה חודשים והשינוי במדיניות מיוחס לו, אמר: "הרגשנו צורך להשלמה של מותגים בינ"ל. אנחנו לפני חתימה על הסכמים איתם. כחברה אירופית יש לנו העדפה לשת"פ עם מותגים אירופיים כדוגמת אדידס".
בשנים האחרונות יותר ויותר רשתות ספורט בינ"ל נכנסות לשוק הישראלי. רק בשנה האחרונה הושקה בישראל רשת הספורט הבריטית ג'יי.די, שאת הזיכיון שלה קיבל גדעון מולייב, ובימים אלה היא פתחה סניף שלישי בישראל. בנוסף, חברת אלקטרה דיווחה כי היא במו"מ להביא לישראל את רשת אינטרספורט האירופית. זאת לצד פוט לוקר של הראל ויזל, ורשתות ספורט מקומיות.
גורם בענף אמר כי הבחירה של דקטלון למכור פה את המותג הפרטי שלה בלבד התבססה על היתרון במחירים הזולים משמעותית של מותגי הבית של דקטלון, שידועים באיכות הטובה שלהם, ואכן הפתיחה של הרשת בישראל הייתה הצלחה מסחררת כאשר המונים צבאו על פתיחת דלתות הסניף הראשון בראשל"צ, והרשת נאלצה לסגור אותו למספר ימים בעקבות המהומה שנוצרה. מאז נפתחו עוד שמונה סניפים, האחרון בפ"ת ובקרוב יפתח גם בירושלים.
הקהל הישראלי ידוע גם כחובב מותגים, בעיקר הקהל הצעיר, והתנפלות דומה לזאת על דקטלון בראשל"צ לפני חמש שנים נרשמה לאחרונה בפתיחת סניף הדגל של נייקי במגדל שרונה, של עזריאלי בת"א, בו נמכרים מותגי יוקרה של ענקית ההלבשה במחיר של 700 ש"ח ומעלה. לכן, לדברי אותו גורם, דקטלון החליטה ליישר קו עם סניפיה באירופה ולהכניס גם דגמים פופולריים במחירים סבירים של מותגים בינ"ל.