רק במאי האחרון המייסדים של טנזאי (‏Tenzai‏) רשמו אותה כחברה, והיום הם מדווחים על ‏גיוס הון ראשוני (סיד) הגדול ביותר שנרשם בישראל - 75 מיליון דולר. השיאן הקודם היה סטארטאפ ‏הסייבר ‏Minimus‏, שדיווח על גיוס סיד של 51 מיליון דולר בתחילת השנה.‏
סכום כזה פירושו שלחברה יש המון כסף לגייס מספר גדול של עובדים בכירים ולפתח את הטכנולוגיה ‏שלה במהירות רבה כדי להיות הראשונים להגיע לשוק שאך זה נוצר. בינתיים משקיעים אחרים ‏מחזרים אחרי החברה ומציעים לה סכומים גדולים הרבה יותר, ולא מן הנמנע שבקרוב היא תדווח על ‏סבב גיוס ‏A‏ בסכום שחוצה את קו ה-100 מיליון דולר.‏
2 צפייה בגלריה
צוות העובדים של טנזאי
צוות העובדים של טנזאי
צוות העובדים של טנזאי. צפוי לגדול במהירות
(צילום: אלעד מלכה)
המוצר שמפתחת החברה הוא הסיבה העיקרית להתרגשות בקרב המשקיעים: מדובר בטכנולוגיית ‏AI‏ שתשמש לביצוע מבחני חדירה (‏penetration testing‏) – סריקה שיטתית של חומות ההגנה של ‏כל מערכת תוכנה או פלטפורמה ומציאת סדקים שדרכם אפשר לפרוץ אותה, ממש כמו האקרים ופושעי ‏סייבר, אבל בשירות החברות. עד כה המשימה הזו נעשתה בידי מומחי סייבר יקרים ומועטים. היכולת ‏לעשות את זה באותה מיומנות באמצעות ‏AI‏ פותחת שוק עצום בגודלו, וטנזאי מבקשת להיות מובילה ‏עולמית בו.‏

"ביזנס של מיליארדים"

חברת טנזאי הוקמה על ידי חמישה: פבל גורביץ' (‏CEO‏), אריאל צייטלין (‏CTO‏), עפרי זיו (‏VP ‎Research‏), איתמר טל (‏VP Engineering‏), וענר מזורסקי (‏Chief Product‏). אם השמות ‏נשמעים לכם מוכרים, זה לא במקרה: מדובר במייסדי הסטארטאפ גארדיקור (‏Guardicore‏), שנמכר ‏ב-2021 לאקאמי בסכום של 650 מיליון דולר. הניסיון הקודם של המייסדים הוא סיבה נוספת לכך שה‏משקיעים משחרים לפתחם כדי להשקיע בחברה שלהם.‏
את סבב גיוס הסיד הובילו הקרנות ‏Battery Ventures‏, ‏Greylock Partners ‎‏ ו-‏Lux Capital‏, ‏והשתתפו בו גם הקרנות ‏Swish Ventures‏, ‏Jibe Ventures‏ ועוד. ‏
המנכ"ל פבל גורביץ': "היינו סלקטיביים ממי שגייסנו, אלה קרנות שאנחנו מכירים ועבדנו איתן בעבר והן הכי מבינות ‏בסייבר. היה המון ביקוש אבל הסכום שגייסנו הוא די והותר כדי לגייס את הטאלנט הכי טוב ולקחת ‏את הטכנולוגיה מהר לשוק מהר וגם לממן את עלויות הפיתוח שבתחום ה-‏AI‏ הן מאוד גבוהות"
"ברגע שהבנו לראשונה שאפשר באמצעות ‏AI‏ לעשות מבחני חדירה אמרנו שזה חייב לקרות ממש עכשיו, כי בבירור בתקופה הקרובה זה יקרה", אומר גורביץ' בשיחה עם ‏ynet‏. "סוכן ה-‏AI‏ ‏יהיה יצירתי כמו בני אדם ולפעמים יותר, והוא לא נח. הרגשנו ‏שישראל היא המקום הנכון לעשות את זה ואנחנו צוות עם ניסיון בהקשר הזה. יש פה בבירור ‏הזדמנות להקים את חברת מבחני החדירה הכי גדולה בעולם, זה ביזנס של מיליארדי דולרים".‏
בשלב הזה לחברה אין עדיין לקוחות משלמים ועבודת הפיתוח נעשית בשיתוף חברות שבוחנות את ‏הטכנולוגיה על המערכות שלהן. "אנחנו מאוד מפוקסים בשיפור האיכות והיעילות של הסוכן עצמו, ‏הרבה יותר מהשאלה מתי נקבל כסף", אומר גורביץ', "עם מוצרים קודמים היה צריך להסביר ‏ללקוחות למה הטכנולוגיה טובה, ולאט לאט הם הבינו. פה, לא היה לי דבר כזה. אתה מדבר וכולם ‏אומרים: 'בוודאי שאם יש לך יכולת ‏AI‏ אני רוצה אותה, כי כרגע מבחני החדירה יקרים לי מדי וגם לא ‏זמינים לי מספיק".
זה מסביר את ההתלהבות של המשקיעים. נראה שהם רק חיכו להשקיע בכם מחדש.‏ ‏"זה גם אנחנו כדמויות מוכרות שיודעות לעבוד ביחד וגם האמביציות שלנו וגם השוק – השוק הזה ‏ענק ואפשר לבנות בו מפלצת ואנחנו מכוונים לזה".‏
נראה שלא התקשיתם לאתר משקיעים.‏ ‏"היינו סלקטיביים ממי שגייסנו, אלה קרנות שאנחנו מכירים ועבדנו איתן בעבר והן הכי מבינות ‏בסייבר. היה המון ביקוש אבל הסכום שגייסנו הוא די והותר כדי לגייס את הטאלנט הכי טוב ולקחת ‏את הטכנולוגיה מהר לשוק מהר וגם לממן את עלויות הפיתוח שבתחום ה-‏AI‏ הן מאוד גבוהות. ‏הצלחנו להוריד את סימני השאלה לגבי קיום השוק, ואנחנו מרגישים מאוד בנוח מהתוצאות שאנחנו ‏כבר רואים - הטכנולוגיה יודעת לספק את מה שאנחנו רוצים לבנות. וגם אנחנו לא פעם ראשונה ‏בתחום - מצד אחד אנחנו יודעים לשמור על הכסף ומצד שני גם יודעים להוציא אותו בצורה אגרסיבית ‏איפה שמזהים שצריך".‏
זה אומר שצפוי סיבוב ‏A‏ בקרוב?‏ ‏"יכול להיות. כרגע אנחנו מפוקסים על גיוס אנשים ואינטראקציה עם לקוחות, אבל כל הזמן יש אלינו ‏פניות. חלק מהרציונל של לגייס הרבה כסף זה לרוץ מהר ולהתעסק בעיקר בצוות ובלקוחות מרוצים. ‏החברות הכי גדולות בעולם מתכוונות ללכת בכיוונים האלה ואנחנו חושבים שיש בישראל את הטאלנט ‏הכי נכון ורצינו לאפשר את ההון הנדרש כדי להתקדם הכי מהר, להביא את המוצר הכי צומח שהוא ‏הכי מתאים לארגונים גדולים והכי 'מסוכן' לשוק".‏
2 צפייה בגלריה
מייסדי חברת טנזאי
מייסדי חברת טנזאי
מייסדי חברת טנזאי
(צילום: אלעד מלכה)
אתה בעצם אומר שגם חברות ישראליות יכולות להוביל את השוק העולמי.‏ ‏"בדרך כלל חברות ישראליות, ואני מדבר גם על עצמי, עושות את זה עם יד קשורה מאחורי הגב, ‏לפחות מהיבט המימון. ואנחנו, וגם המשקיעים שלנו, הרגשנו שנכון לתת לנו כרגע ללכת מהר". ‏

הכירו בצבא ובעבודה משותפת

סקוט טובין – שותף בקרן ‏Battery‏ שהייתה אחת ממובילות הסיבוב, אומר שהקרן השקיעה גם ‏בחברה הקודמת של היזמים – גארדיקור: "זו הפעם השנייה שאני עובד עם פבל והצוות, ופשוט ‏ורציתי לעבוד איתם שוב. הם צנועים ומקצועיים ומוכשרים מאוד. חלק מהאתגר שיש לנו הוא לגייס ‏עובדים והם לא מסתכלים רק על פוטנציאל ההצלחה של החברה אלא גם בתרבות הארגונית הבריאה ‏שלה, כך שלא היה פה ספק".‏
אבל אפשר להניח שגם פוטנציאל השוק של החברה עניין אתכם. "כל העולם יוצא מדעתו בגלל ה-‏AI‏ עכשיו. יותר ויותר קוד נכתב בעזרת ‏AI‏ ובכל פעם כזאת נפתח ‏משטח תקיפה חדש שהאקרים יכולים לנצל. זה יוצר שוק חדש לחלוטין, שלא היה קיים לפני כן, שוק ‏ענק שנוגע בכל אפליקציה מכל סוג שנכתבת כיום".‏
אנחנו רואים טרנד שבו סכומי ההשקעה בחברות הולכים וגדלים - אולי בגלל הציפייה שהחברות ‏יגיעו לשווי של מיליארדים, ולא של מאות מיליונים כמו בשנים קודמות. ‏"יש טרנד גלובלי שחברות מגייסות יותר כסף כי הזדמנויות השוק שהן פונות אליו גדולות יותר. לא כל ‏חברה מכוונת לבעיה כזו גדולה כמו טנזאי. הם מכוונים לבעיה ענקית ואם הם מקבלים מימון במידה ‏מספקת זה מאפשר להם לתקוף את הבעיה בצורה הנכונה:‏‎ ‎אנשים, מוצר, שיווק - הכל מתחבר ‏ביחד".‏
מייסדי טנזאי הכירו זה את זה בתקופת השירות הצבאי במודיעין ובחברות סייבר בינלאומיות. גורביץ' ‏וצייטלין הקימו בעבר ביחד עם זיו וטל את גארדיקור. "זה מסע שנמשך שבע שנים, משלב האנג'לים ‏שהשקיעו בנו מיליון דולר ובנינו אב טיפוס בגראז' ועד הלקוחות הכי גדולים בעולם", מספר גורביץ'. ‏מזורסקי היה בעבר ה-‏CPO‏ של חברת ‏Snyk‏ הישראלית ופגישה אקראית בינו לבין גורביץ' הולידה ‏את חברת טנזאי. כיום מעסיקה החברה 18 עובדים.‏
לפי נתוני החברה, כיום חברות טכנולוגיה מדווחות כי למעלה מ-30% מהקוד שלהן נכתב בעזרת ‏AI‏, ‏וכי הן מבצעות עדכונים תכופים, לפעמים מספר פעמים ביום. למרות זה, בדיקות אבטחה לתוכנה ‏מתבצעות לעיתים רחוקות בלבד בגלל העלות הגבוהה של המרכיב האנושי כך שתוקפים הם לעיתים ‏הראשונים שמגלים את החולשות והפרצות.‏
שוק ה-‏penetration testing‏ העולמי מוערך בכ-8 מיליארד דולר בשנה וברובו הוא מבוסס על מומחי ‏אבטחה אנושיים שנשכרים על ידי ארגונים לתקופות מוגבלות שבהן נערכות הבדיקות. באמצעות ‏המוצר של טנזאי ארגון יכול לבדוק כמות גדולה מאוד של אפליקציות בדיוק רב, ברצף, וללא המגבלות ‏בזמינות ואיכות של מומחי האבטחה החיצוניים.‏‎ ‎
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו