רשת ההלבשה פריימרק, שאהובה כל כך על הישראלים שנופשים בחו"ל, עד כה התנגדה לקניות ברשת והתמקדה רק בחנויות פיזיות. אך לאחר שנפגעה קשות במהלך סגרי הקורונה, היא מכריזה לראשונה על פיילוט לקניית מוצרי ילדים אונליין ואיסוף ב-25 חנויות של הרשת ברחבי בריטניה בניסיון להגדיל את המכירות. יש לציין כי עדיין לא מדובר במצב בו הקונה מקבל את המוצר לביתו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף של רשת פריימרק
סניף של רשת פריימרק
סניף של רשת פריימרק
(צילום: Shutterstock)
המהלך במסגרתו שוקלת פריימרק לעבור גם למכירות אונליין מגיע בעקבות השקת האתר החדש של הרשת בחודש אפריל, שמאפשר ללקוחות לבדוק את זמינות המוצרים בחנויות, אך עדיין לא לבצע עסקאות ברשת.
למרות שמגפת הקורונה כבר הסתיימה, והחיים די חזרו לשגרה, המכירות של פריימרק עדיין נמוכות ב-9% מהתקופה לפני שלוש שנים. במקביל, פריימרק עדכנה באפריל כי היא תצטרך להעלות מחירים של חלק מהבגדים שלה מכיוון שהחיסכון בעלויות אינו מספיק על מנת לקזז את הלחץ מהאינפלציה.
בינואר 2021, בשיא הסגרים בעולם, הוציאה פריימרק הודעה כי לאור סגירת 305 מתוך 389 החנויות שלה, היא תאבד הכנסות צפויות של למעלה מ-1.4 מיליארד דולר, אך למרות זאת היא עדיין מתנגדת למכירה ברשת בטענה כי היא בטוחה שהביקושים יהיו גבוהים לאחר סיום המשבר.
האסטרטגיה של פריימרק למכור רק בחנויות פיזיות ולא אונליין הגיעה מאחר שברשת ראו שהם ממשיכים לגדול והפכו לאחת הקמעונאיות המובילות באירופה בזכות המחירים הנמוכים והנוכחות הגדולה שלה.
לפני כמה שנים ביצעה פריימרק פיילוט כאשר מכרה מוצר אחד שלה דרך קמעונאית האופנה המקוונת אסוס, אבל אחרי תקופה קצרה עצרה אותו.