מיניסו, המפעילה בישראל כ-25 חנויות גאדג'טים, מתנות ואביזרים, במו"מ מתקדם להכנסת שותף במטרה לחזק את הרשת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרשת היפנית-סינית, שהושקה בארץ ב-2018 ונחשבה להצלחה גדולה, נחלשה מעט בשנתיים האחרונות. מיניסו ישראל היא בבעלות היזם גונן כהן, פועלים שוקי הון וקרן תמוז שהעניקה הלוואה לרשת.
1 צפייה בגלריה
מיניסו
מיניסו
תורים בפתיחה של מיניסו בעזריאלי
(צילום: מירב קריסטל)
ל-ynet ו"ממון" נודע כי השותף המיועד הוא איש העסקים הירושלמי נתי פסו (49), בעלי "לידר", רשת בגדי ילדים המפעילה כ-40 סניפים, בעיקר במגזר הדתי ובפריפריה. פסו מכיר את מיניסו ובעליה מפעילותו בסין, שם הוא מייצר את הבגדים.
הרשת נערכת בימים אלה להתחדשות ולתחרות הצפויה מכניסת רשת הגאדג'טים הדנית, פליינג טייגר, ורשת ג'מבו היוונית שמביא הראל ויזל. גם קרייזי ליין פותחת רשת דומה בשם האפי למון. מדובר בקטגוריה "רותחת", אם כי רשת דייסו המתחרה, שהביא איש העסקים ג'ורג' חודש לישראל, הודיעה השבוע כי היא סוגרת את הפעילות בארץ.
עוד נודע כי כחלק מתהליך התייעלות, מיניסו מנהלת מגעים לצמצום שטח הסניפים הקיימים, במקביל לתוכנית לפתיחת חדשים.
את מניסו הביא לארץ איש העסיקם גונן כהן הפעיל בסין, שחבר לאחים ניסנוב מבעלי קבוצת הפועל תל אביב שבאותו זמן ניסו להיכנס לעסקי קמעונאות והקימו גם רשת פארם, שכשלה. מאוחר יותר מכרו האחים את חלקם לחברת ההשקעות של בנק הפועלים - פועלים שוקי הון וקרן תמוז (לשעבר פנינסולה), שבמסגרת העסקה העניקה הלוואה לרשת שהוערכה אז בשווי של כ-50 מיליון שקל.
עם הכניסה לארץ הודיעה מיניסו כי בכוונתה לפתוח כ-50 סניפים. למנכ"ל החברה מונה שלומי גבאי, לשעבר מנכ"ל איקאה, שפרש אחרי זמן קצר, ובמקומו מונתה עינת פורטוגלי, שפרשה גם היא לפני כשנה. פתיחת הסניף הראשון בקניון עזריאלי לפני שלוש שנים רשמה הצלחה מסחררת במספר המבקרים והמכירות, גם בקנה מידה של מניסו העולמית שמפעילה כ-3,500 סניפים ב-79 מדינות, עם מחזור מכירות בסך 2.5 מיליארד דולר ונסחרת בנאסד"ק. בשנה האחרונה, גם בגלל הקורונה ובעיות מלאי הביצועים נחלשו.
פסו אישר כי הוא מנהל מו"מ מתקדם לכניסה לשותפות: "אני מכיר מפעילותיי בסין את גונן, ומכיר את הפוטנציאל הגדול של מיניסו".