משרד הביטחון ומשרד ההגנה ההולנדי חתמו על הסכם יצוא ביטחוני ראשון בין המדינות לאספקת מערכות משגרי רקטות ארטילריות מתוצרת אלביט, בהיקף של למעלה מ-1.1 מיליארד שקלים.
שר הביטחון, יואב גלנט, אישר את ההסכם שגובש בהובלת מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (מיל') אייל זמיר ושעלו חתם אתמול (רביעי) בהולנד ראש אגף היצוא הביטחוני, 'סיבט', תא"ל (מיל') יאיר קולס, עם מפקד זרוע היבשה של צבא הולנד.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
מערכת PULS של אלביט
מערכת PULS של אלביט
מערכת PULS של אלביט
(צילום: אלביט מערכות)
מדובר בהסכם יצוא ביטחוני ראשון בין ישראל והולנד, ואחד הגדולים שנחתמו עם מדינה אירופית בשנים האחרונות. משרד הביטחון ימכור לצבא ההולנדי מערכות רקטות ארטילריות מסוג Precise & Universal Launching System (PULS). החוזה ימומש על פני תקופה של חמש שנים.
במסגרת החוזה, אלביט תספק 20 מערכות משגרי רקטות ארטילריות PULS, וכן חבילת רקטות וטילים בעלי טווחים שונים ושירותי הדרכה ותמיכה. מערכת ה-PULS של אלביט מספקת פתרון מקיף וחסכוני, שתומך בירי, הן של רקטות חופשיות והן של רקטות וטילים מונחים ומדויקים, בטווחים הנעים מ-12 ק"מ ועד 300 ק"מ. משגר ה-PULS הינו משגר הניתן לשילוב מלא והרכבה על מגוון רחב של פלטפורמות גלגליות וזחליות, יכולת המאפשרת הפחתה משמעותית בעלויות התחזוקה וההכשרה עבור ציי פלטפורמות קיימות.
שר הביטחון, יואב גלנט: "בזכות הפתרונות הביטחוניים שמפתחים ומייצרים בתעשיות הביטחוניות, אנו מחזקים את הקשרים עם מדינות העולם, מבצרים את ביטחוננו ומעצימים את מעמדה של ישראל".
ראש 'סיבט' במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') יאיר קולס: "זוהי נקודת מפנה משמעותית שמסמלת את הקשר האסטרטגי בין מדינותינו, הסכם שהוא הזדמנות לחיזוק השותפות שלנו על בסיס ערכים משותפים. אני מאחל לכולנו, למשרד ההגנה ההולנדי, לחברת אלביט מערכות ולמשרד הביטחון הישראלי, להמשיך ולהעמיק את שיתוף הפעולה לתחומים נוספים".
בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "רכישת פתרון ה-PULS של אלביט מערכות תגביר את יכולתו של צבא הולנד לספק סיוע אפקטיבי באש עקיפה. בנוסף, היא גם תאפשר שיתוף פעולה הדדי בין לקוחות נאט"ו שרכשו מערכות אלו".