מכרז שני להשכרה ארוכת טווח בשטח שדה דב המפונה בתל אביב-יפו נסגר בהצלחה. מדובר במכרז לבניית 511 דירות סך הכל, שפרסמו החברה הממשלתית "דירה להשכיר" ורשות מקרקעי ישראל - ותוצאותיו פורסמו היום (ראשון).
במכרז זכתה חברת שיכון ובינוי, שתשלם על הקרקע כ-1.176 מיליארד שקל, כולל פיתוח. מדובר במחיר המשקף כ-2.3 מיליון שקל לקרקע ליחידת דיור, כולל פיתוח. זה המקום להזכיר כי החברה זכתה גם במכרז הקודם לשכירות ארוכת טווח באותו המתחם, בסוף השנה שעברה. המכרז הקודם כלל 324 יחידות דיור להשכרה אורכת טווח, והחברה שילמה על הקרקע כ-793 מיליון שקל, ועוד 36.8 דמי פיתוח.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הדמיה של המתחם
הדמיה של המתחם
הדמיה של המתחם
(איוולב מדיה)
הפרויקט כולל כאמור 511 יח"ד להשכרה ארוכת טווח, לתקופה של 20 שנה, כאשר 50% מהדירות להשכרה במתחם יהיו במחיר מופחת לזכאים. בנוסף, הפרויקט כולל שטחי מסחר בהיקף של כ- 3,000 מ"ר ומוסדות ציבור בהיקף של כ-800 מ"ר. שטח המתחם הינו כ- 9,100 מ"ר.
על פי נתוני המכרז, שכר הדירה עליו התחייבה החברה עומד על 88 שקל למ"ר בדירות 2 חדרים, 76 שקל למ"ר לדירות 3 חדרים ו-72 שקל למ"ר לדירות 4 חדרים. עוד קובעת חוברת המכרז כי לסכום זה יש להוסיף דמי תחזוקה ואחזקה שיעמדו על מקסימום של 5.3 שקל למ"ר. על פי הנתונים הללו, דירת 100 מ"ר במתחם (דירת 4 חדרים ממוצעת) תעלה לזכאים כ-7,200 שקל לחודש בתוספת כ-500 שקל דמי תחזוקה. דירת 3 חדרים בשטח משוער של 70 מ"ר, תעלה לשוכרים כ-5,320 שקל לחודש עם דמי תחזוקה של כ-371 שקל. נדגיש כי מדובר בהערכות על בסיס נתוני המכרז נכון להיום, והמחיר לזכאים ולא בשוק החופשי.
"אני מברכת את העיר תל אביב-יפו על חלקה במהפכת השכירות ארוכת הטווח בישראל, עם השלמתו בהצלחה של עוד מכרז במודל ״דירה להשכיר״ בעיר", כך אמרה היום מנכ"לית דירה להשכיר, ענבל דוד, "זהו הפרויקט החמישי ששיווקה דירה להשכיר ביחד עם רמ״י בעיר, ובסה״כ למעלה מ-1,500 יח"ד".
מנהל רשות מקרקעי ישראל, יעקב קוינט: "מדובר בשיווק מוצלח של פרויקט חשוב ברובע שדה דב. מכרז זה מרחיב את ההיצע ואת המגוון בתמהיל הדיור ומאפשר מאות רבות של דירות להשכרה ארוכת טווח באחד מאזורי הביקוש המרכזיים".
תמיר כהן, מנכ״ל שיכון ובינוי, אמר היום כי "הגברת הפעילות באזורי הביקוש המשמעותיים בישראל הוא אחד מהמהלכים האסטרטגיים החשובים בשיכון ובינוי. שיתוף הפעולה המתמשך עם דירה להשכיר הוכיח את עצמו בפרויקטים בעבר, וכי שיכון ובינוי צפויה להגדיל את מלאי הדירות להשכרה שברשותה באופן משמעותי מאד בשנים הקרובות".