דינה בן טל, סמנכ"לית המסחר והקשרים התעופתיים באל על, המכהנת מזה 14 שנים בחברה בתפקידים שונים, נבחרה לתפקיד מנכ"לית אל על. המינוי המהיר נועד למזער את הזעזוע שגרמה הודעת הפרישה של המנכ"ל הנוכחי אביגל שורק. הבוקר (יום ה') אושר המינוי של בן טל על ידי דירקטוריון אל על בראשות היו"ר עמיקם בן צבי ובגן נשיא היו"ר קני רוזנברג, בעל השליטה בחברה.
מדובר בהחלטה היסטורית, שכן בן טל (48) תהיה האישה הראשונה שנבחרה לתפקיד. היא תחליף את שורק, שאחרי שנה וחצי בלבד בתפקיד המנכ"ל פרש לטובת תפקיד של נשיא דלק ארצות הברית, בשכר שנתי בגובה של חמישה מיליון דולר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
נתב"ג ריק
נתב"ג ריק
מטוסי אל על
(צילום: EPA)
בן טל, בוגרת תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, מונתה לסמנכ"לית המסחר באל על לפני כשנה והחליפה בתפקיד את מיקי שטרסבורגר. לפני כן שימשה במשך שש שנים כראש אגף ניהול ההכנסות באל על, ובעבר הייתה שותפה בחברת הייעוץ טאסק.
2 צפייה בגלריה
דינה בן טל, מנכ"לית אל על
דינה בן טל, מנכ"לית אל על
דינה בן טל, המנכ"לית החדשה של אל על
(צילום רונן דבש)
במסגרת תפקידיה באל על הייתה בן טל מעורבת בתחומי המסחר, הפיננסים והאסטרטגיה של החברה, ובתוך כך היא הובילה שורה של מהלכים חשובים והיא נחשבת למנהלת מוערכת.
מקורבים לחברה אמרו כי "הפעם מדובר במינוי מתוך החברה, של מי שצברה ניסיון במגוון תחומים: מניהול מועדוני לקוחות, ניהול כספים, אסטרטגיה, ליווי עסקאות, רכש מטוסים ועוד. בנוסף, היא בעלת מחוייבות לחברה כמי שעובדת בה כבר 14 שנה".
לבן טל נכונים אתגרים רבים בתפקיד, שכן החברה עדיין נושאת הערת עסק חי וכן היא סיימה את שנת 2021 בהפסד של 413 מיליון דולר. לזכותה תעמוד העובדה שככל הנראה שיא משבר הקורונה כבר מאחוריה, המדינה ובעליה החדשים הזרימו לחברה 600 מיליון דולר למען שיקומה, ובנוסף הסתיים החלק בתהליך ההבראה של החברה שבו נפרדו 2,000 עובדים מהחברה.