התעשייה האווירית מסכמת את הרבעון הראשון של שנת 2024 כרבעון הרווחי ביותר בתולדות החברה, עם צבר ההזמנות הגדול אי פעם בסך של 19 מיליארד דולר - גידול של 48% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-135 מיליון דולר לעומת 91 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 48%, עם תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת בסכום של כ-1.68 מיליארד דולר. זאת, אחרי שסיכמה את שנת 2023 כשנה הטובה ביותר שלה עד כה.
ברבעון נרשמה עלייה בהיקף המכירות לכ-1.4 מיליארד דולר, גידול של כ-26%. הרווח התפעולי הסתכם בכ-147 מיליון דולר (כ-10% מהמכירות), בהשוואה לכ-117 מיליון דולר ברבעון מקביל.
1 צפייה בגלריה
בועז לוי, בני גנץ ועמיר פרץ
בועז לוי, בני גנץ ועמיר פרץ
התעשייה האווירית
הגידול במכירות מקורו בעיקר מעלייה של 15% במכירות חטיבת מערכות טילים וחלל, כאשר הרבעון לא כולל את עסקת החץ עם גרמניה בשווי 3.6 מיליארד דולר.
נתח המכירות לייצוא ברבעון הראשון של שנת 2024 עמד על 66% והסתכם בכ-939 מיליון דולר. 34% הנותרים מהמכירות, כ-493 מיליון דולר, בוצעו בישראל.
הרווח הנקי של החטיבות הצבאיות ברבעון הראשון של שנת 2024 עלה בכ-25% בהשוואה לרבעון מקביל לכ-124 מיליון דולר. הכנסות המימון נטו ברבעון הראשון של שנת 2024 הסתכמו בכ-25 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות מימון נטו בסך של כ-6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
הוצאות המחקר והפיתוח העצמיות ברבעון הראשון של שנת 2024 הסתכמו בכ-63 מיליון דולר, לעומת כ-52 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
ברקע תוצאות השיא של התעשייה האווירית, מתקיים סכסוך בין ועד העובדים של החברה לבין הממונה על השכר באוצר בנוגע להסדרה של שיטת השכר בתעשייה האווירית, כאשר העובדים דורשים לעדכנה בהתאם לשכר הנהוג בענף ההייטק.
השבוע התקיימה פגישה בנושא עם החשב הכללי והשר הממונה על החברות הממשלתיות, דודי אמסלם, שבו סוכם כי בשבוע הקרוב תושג הסכמה עם האוצר למתווה זמני של חצי שנה לנושא חריגות השכר בתעשייה האווירית, כך שהמו"מ על שיטת השכר החדשה לא יעכב חלוקת בונוסים ודרגות לעובדים כבר עכשיו.

פרץ: "סדרי העדיפויות השתנו בהתאם לאתגרי המלחמה"

יו"ר התעשייה האווירית, עמיר פרץ: "גם ברבעון האחרון של שנת 2023 וגם ברבעון הראשון לשנת 2024 התאימה החברה את פעילותה ואת סדרי העדיפויות שלה לאתגרי המלחמה ועמדנו לצד מערכת הביטחון וצה״ל תוך שמירה על מהלך עסקים שגרתי ככל הניתן מול לקוחותינו ושותפינו בעולם.
"בליל ה-14 באפריל, שבו הוכיחו המערכות שלנו שהן נותנות תשובה מבצעית טובה להגנה על שמי מדינת גם מפני טילים בליסטיים המגיעים מהחלל, החזרנו לישראלים את תחושת הביטחון האישי שלהם והגדלנו את היקף הפניות אלינו ממדינות רבות ברחבי העולם. הוכחנו חשיבה מחוץ לקופסא ומחויבות לאומית בראיה רחבה של חיזוק הפריפריה, ומכיוון שאיננו קופאים על שמרינו, אנו בהליכי הקמה של מרכזי חדשנות, מפעלים בבאר שבע ובאופקים ובכך משיבים לבעלים שלנו, אזרחי ישראל.
"בעוד כשבועיים נממש את החזון המאתגר שאישרתי בדירקטוריון להקמת מרכז מבקרים ומרכז חדשנות בארה״ב ובכך נייצר מנופי שיווק להצלחותינו בכל התחומים. הדוחות הכספיים, אותם אישרנו מוכיחים שוב את היותה של התעשייה האווירית, החברה הביטחונית והטכנולוגית המובילה והמצליחה בישראל, ואנו מחויבים להמשך המצוינות הזאת בכל תחומי העשייה".
מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי: "פרסום התוצאות האלה בשבוע שבין יום השואה ליום העצמאות מוסיפים משנה תוקף למהות של חברה ביטחונית ממשלתית המייצרת פתרונות מהשורה הראשונה בעולם שגם מהווים את חוד החנית לביטחונה של ישראל".