חברת "מיכל הקטנה", המשמשת את מיכל ויצמן לצרכי פעילותה המסחרית ככוכבת הילדים, תובעת מבעלת עסק כ-127 אלף שקל. זאת, בטענה כי חלק מתוך 1,000 מארזי מתנה לילדים לא סופקו למיכל הקטנה מאחר וככול הנראה הושלכו לפח האשפה.
מהתביעה עולה כי "עלות כל מארז - 170 שקל בתוספת מע"מ, כאשר המחיר המיועד לצרכן הינו כ-349 שקל כולל מע"מ". כלומר, הרווח של חברת מיכל הקטנה בעסקה זו בגין כול מארז שנמכר לצרכן הינו כ-150 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מיכל הקטנה
מיכל הקטנה
מיכל ויצמן, הידועה בתור "מיכל הקטנה"
(צילום: שוקה כהן)
במסגרת התביעה שהגישה חברת מיכל הקטנה לבית משפט השלום בראשון לציון כנגד צליל שקד, נטען כי ויצמן הכירה את הנתבעת מזה מספר שנים בהיכרות חברית.
עוד נטען, כי באוגוסט 2020 פנתה חברת מיכל הקטנה לנתבעת וביקשה ממנה לעצב עבורה מארז מסחרי לצורך מכירה שיישאו את שם המותג - "מיכל הקטנה". המארז כלל פריטים שונים כגון בושם, פפיון, כותונת לילה, מסרק, מראה ועוד בתוך מארז מעוצב.
"הנתבעת ביקשה במסגרת ההתקשרות מקדמות של כ-100 אלף שקל וכן בוצעו תשלומים נוספים עד לסך כולל של כ-189 אלף שקל. בפועל, נמשכו על ידי חברת מיכל הקטנה 609 מארזים בהיקף כספי של כ-121 אלף שקל", נטען.
עוד נכתב בתביעה: "מה רבה היתה ההפתעה כאשר ויצמן ביקשה למשוך את יתרת המארזים לפני חג החנוכה והשיבה לה הנתבעת כי המארזים הושלכו לפח בשל מעבר דירה, ותוך אמתלה כי פנתה לתובעת עובר לכך, ובשל היעדר מענה השליכו את המארזים לפח האשפה.
"חברת מיכל הקטנה ניזוקה פעמיים: פעם ראשונה עת ביצעה תשלומי יתר בגין כמעט מלוא העסקה ותשלום עבור מארזים שלא סופקו לה. תשלום יתר של כ-68 אלף שקל. פעם שנייה עת נמנע ממנה הרווח הצפוי בגין המארזים בהיקף של כ-58 אלף שקל".
כמו כן, בתביעה נטען כי בפעם אחרת נמסר לויצמן כי המוצרים ישנם, רק חבילת האריזה הושלכה. למעשה, טוענת התובעת כי נותרו במסגרת ההסכם עוד 391 מארזים שמעולם לא קיבלה.
בסופו של יום נטען כי ויצמן "נותרה בפתח אירועי חג החנוכה ללא מארזים אשר שילמה עליהם כסף רב וציפתה לרווח בגינם". טרם הוגש כתב הגנה.
מצליל שקד נמסר בתגובה: "מיכל ויצמן התחמקה מכל ההתחייבויות שלה בשיתוף הפעולה הזה. פנינו אליה מספר פעמים והיא בחרה להתעלם ולא טרחה לבוא ולאסוף המארזים.
"במהלך השנה עברנו מהמיקום שלנו למיקום חדש והשארנו שם את מלאי האריזה - שככל הנראה נזרק. כעבור שנה חזרה לדרוש את יתרת המארזים שחלקם נזרק - וחלק נעצר בייצור כי לא היה טעם להמשיך להוציא כספים על השיתוף פעולה שלהבנתנו הסתיים מחוסר עניין מהצד השני.
"היא לא עמדה בהסכם שלה כלפינו ודורשת שנמשיך לעמוד בהסכם שהופר על ידה לרבות תשלומים שלא שולמו לנו".
תגובת מיכל ויצמן: "הכל יסתדר על הצד הטוב ביותר. חג שמח לכל בית ישראל".