בעיצומה של המתיחות הביטחונית הקשה באוקראינה - התבשרו אנשי צוות השגרירות בקייב על קיצוץ חד בשכרם בחודש ינואר. שכרם החודש יהיה נמוך ב-50%, בשל החלטת משרד האוצר לקצץ באופן רטרואקטיבי שנה אחורה את התוספת של 4% בחודש לשכר בגין שירות תחת איום ביטחוני. מדובר בתוספת לשכר הניתנת על פי מידת האיום הנשקפת בשירות עובדי המדינה בחו"ל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המהלך כלפי העובדים הנמצאים בימים אלו במאבק להפסקת ההעסקה הפוגענית והפגיעה בזכויותיהם, נעשה דווקא בימים שבהם שגרירויות המדינות השונות נערכות להוצאת הדיפלומטים ובני משפחותיהם מקייב בשל החשש ההולך וגובר מעימות צבאי בין אוקראינה לרוסיה. בכירים במשרד החוץ הדגישו כי היה מצופה במצב הדברים האמור לכנס בדחיפות את הוועדה הרלוונטית ולהורות על תוספת סיכון ביטחוני מיידית בשל האירועים הדרמטיים באזור במקום לקדם צעדים שפוגעים בתקופה מתוחה זו.
1 צפייה בגלריה
אנשי צוות השגרירות בקייב עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי
אנשי צוות השגרירות בקייב עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי
אנשי צוות השגרירות בקייב עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי
בתוך כך ובשל חוסר הנכונות של משרד האוצר לאפשר תשלום שעות נוספות וכוננויות לעובדי מטה משרד החוץ המנהלים את המשבר ממשרד החוץ בירושלים, במהלך סוף השבוע האחרון לא הועמדו אנשי המשרד הבכירים בכוננות למקרה של החרפה במצב על פי הנוהל הנהוג במשברים קודמים. גם במהלך ימי השבוע הצוות המטפל במשבר מהארץ מפסיק את עבודתו לאחר שעות העבודה הרגילות, בשל אי האישור להפעלת צוות המשבר בשעות עבודה נוספות.
שגריר ישראל לאוקראינה מיכאל ברודסקי אמר, "אנחנו נמצאים בסערת רגשות והמומים מחוסר הרגישות וההתנהלות של משרד האוצר כלפי עובדי שירות החוץ הנמצאים בחזית הדיפלומטית במסירות ומתוך מחויבות לאזרחי ישראל. צוות השגרירות עושה לילות וימים על מנת להיערך לכל תרחיש ולהבטיח את שלומם של אזרחי ישראל השוהים באוקראינה ובזמן הזה משרד האוצר מפקיר אותנו ואת משפחותינו. אני מבקש משר החוץ יאיר לפיד והנהלת המשרד לפעול להפסקת הפגיעה בשירות החוץ הישראלי".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "לעובדים המשרתים במקומות אשר הוכרו כבעלי קושי שירות ייחודי משולמת תוספת שכר בשיעור המשתנה בהתאם לרמת הסיכון שנקבעת על ידי חטיבת ביטחון משרד החוץ, בהתאם לסקרי סיכונים הנערכים על ידם. בהתאם לכך, מדי שנה מתעדכנים שיעורי תוספת קושי שירות ייחודי בהתייחס לסקר הסיכונים שנערך".