רשת יינות ביתן תעניק סכומים והטבות לציבור בסך כולל של 800 אלף שקל במסגרת אישור הסדר פשרה בתובענה ייצוגית. השופטת יעל טויסטר-ישראלי, מבית המשפט המחוזי מרכז, אישרה את ההסדר בתיק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ההחלטה ניתנה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגד הרשת ב-2018 על-ידי מבקש שיוצג על ידי עורכי הדין ליאת שטיין וחן שטיין. הטענה הייתה כי "יינות ביתן נמנעה מלסמן את מוצריה או בסמוך אליהם, גם את המחיר ליחידת מידה של המוצר, בהתאם לדין תוך שהרשת גרמה לעיוות, באופן הסימון הקבוע בחוק, ובכך מנעה הלכה למעשה מהמבקש ומהצרכנים להשוות מחירים בין מוצרים דומים, הנמכרים באריזות שונות בנפח או במשקל".
1 צפייה בגלריה
 יינות ביתן
 יינות ביתן
יינות ביתן
( צילום: יח"צ)
מנגד, טענה הרשת כי היא עומדת בהוראות החוק הרלוונטיות ולכל היותר מדובר בטעות נקודתית. בסופו של דבר, הצדדים גיבשו הסדר פשרה מבלי שיש בהסדר משום הודאה כלשהי מצד מי מהצדדים. יינות ביתן התחייבה להקפיד על יישום הוראות הדין ביחס לסימון מחיר ליחידת מידה.
על פי ההסדר, הרשת תעניק 400 אלף שקל ללקוחות באמצעות הפחתת מחירים של מוצרים מסוימים, ובנוסף ייתרמו מוצרים בסכום דומה לעמותות לנזקקים. כמו כן, תתבצע הסדרה לעתיד של הסימון על מנת למנוע טעויות.
השופטת קבעה כי "אל מול הסיכונים הכרוכים בהמשך ניהול ההליך לשני הצדדים ניצבים יתרונות הסכם הפשרה לפיו הסדר הפשרה כולל הטבה מפצה לקבוצה ותרומה לעמותות, התחייבות הרשת להשלים את שינוי אופן הסימון על מלוא מוצריה באופן סופי ומלא בהתאם להוראות הדין ולהקפיד על כך גם בעתיד".