"אני מסיימת את תפקידי בתקופה מדאיגה למשק הישראלי, אשר ניצב בפני סיכונים ניכרים". כך אמרה יו"ר רשות ניירות ערך ענת גואטה, המסיימת היום (א') את כהונתה לאחר חמש שנים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
גואטה פירטה בדבריה את הסיכונים למשק לתפיסתה: "השווקים העולמיים חווים סימני מיתון וחוסר-ודאות גבוהה, והמשק הישראלי, אשר עמד איתן בעשור האחרון כאי של ודאות בים הכלכלה הגלובלית, אינו מספק למשקיעים מקומיים וזרים את תחושת הביטחון אשר אפיינה אותו עד עתה. ההתעלמות מסיכונים אפשריים ליציבות הממשל התאגידי של מדינת ישראל - מערערים את האמון בשוק הישראלי בקרב משקיעים ומייצרים תפישת סיכון שמקטינה את כדאיות ההשקעה בישראל בעת הזו. על מקבלי ההחלטות בממשלה לנקוט פעולות אמיצות שתכליתן החזרת האמון והיציבות למשק הישראלי".
1 צפייה בגלריה
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, בכנס השנתי של לשכת רואי החשבון
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה, בכנס השנתי של לשכת רואי החשבון
יו"ר רשות ניירות ערך, ענת גואטה
(צילום: פוטו מרסלו)

לדבריה, "אנליסטים מרכזיים של גופי השקעות ובנקים זרים הביעו דאגה בשבועות האחרונים מהשפעת מהלכים פוליטיים על יציבות המשק, והורדת תחזית דירוג האשראי של ישראל מחיובי ליציב על ידי סוכנות הדירוג מודי'ס אשר התבשרנו עליה ביום שישי האחרון מהווה תמרור אזהרה אליו יש להתייחס בכובד ראש. הודעת מודי'ס מהווה לא רק סימן אזהרה אלא גם הזדמנות לחשב מחדש את דרכנו, ולהתייחס בכובד ראש לדאגות המשקיעים אשר הזינו בעשור האחרון את צמיחת שוק ההון וצמיחת סקטורים טכנולוגיים מובילים – לכדי הובלה עולמית".
במקביל, סקרה גואטה את פעילות הרשות בראשותה להגברת התחרות במערכת הפיננסית על ידי אסדרה ויצירת אקו סיסטם שתומך בפיתוח פעילותו של ענף הפינטק בישראל. "עד כה הענקנו תשעה רישיונות לחברות פינטק שמציעות לעסקים קטנים ובינוניים שירותים פיננסיים מתקדמים וכלים שישפרו את בריאותו פיננסית של הציבור. זו אבן דרך משמעותית בדרך לעולם פיננסי פתוח – הרפורמה שניצבת על סדר יומם של הרגולטורים ברחבי העולם".
גואטה הייתה אמורה לסיים את תפקידה כבר בינואר אך שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט להאריך את כהונתה. עד היום טרם מונה לה מחליף.