חריש ממשיכה להתרחב: הוועדה המיוחדת לתכנון ולבנייה חריש, שלה סמכויות של ועדה מקומית ומחוזית, אישרה השבוע באופן סופי את תוכנית "חריש דרום" להקמת 1,650 יחידות דיור חדשות וכ-300 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר. המשמעות של אישור התוכנית למתן תוקף מאפשרת לוועדה הוצאת היתרי בנייה על מנת להתחיל בהקמת מתחם הדיור.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר בתוכנית שקודמה על ידי הוועדה בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון, אשר תכלול רובע מגורים בעירוב שימושים של מגורים, תעסוקה ומסחר, לצד תשתית לתחבורה ציבורית. מהוועדה נמסר כי התוכנית כוללת גם שטחים ירוקים ומסדרון אקולוגי לאורך נחל נרבתה הסמוך, ויצירת מסלולי הליכה בין השכונה לשטחים הפתוחים הסובבים אותה.
1 צפייה בגלריה
שכונות חדשות בחריש
שכונות חדשות בחריש
ממשיכה להתרחב. חריש
(צילום: יאיר שגיא)
ביולי 2020 אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה את הרחבת חריש לכיוון דרום באופן שאפשר את קידום הקמת הרובע החדש והגדלת מקורות התעסוקה בעיר. בדצמבר אשתקד היא הופקדה להתנגדויות הציבור, וכעת, כאמור, אושרה למתן תוקף. התוכנית ממוקמת בקרבת המרכז העירוני העתידי של חריש שנמצא בשלבי בנייה, ומצטרפת ל-12 אלף יחידות דיור שקיבלו היתרי בנייה ובהם צפויים להתגורר 25 אלף תושבים.
התוכנית כוללת כניסות נוספות לעיר באמצעות כביש מספר 611 המאפשר חיבור למערכת הארצית. היא מהווה הרחבה צמודת דופן לשכונת המגף ולשכונת אור המזרח. השטחים הפתוחים בשכונה מתקשרים ויוצרים רצף לשטחים הפתוחים הסובבים את התוכנית – יער במזרח ותל זאבים במערב. נחל נרבתה יפותח בשטח פתוח וישתלב בשטחי העיר הצמודים אליו.
לאחרונה אושרה סופית בוועדה תוכנית נוספת הכוללת 624 יחידות דיור חדשות בשני מגדלים בני 27 קומות שיוקמו לראשונה בעיר בשכונת הטרפז, לצד תוספת של 20 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה ומסחר. במסגרת התוכנית, הממוקמת בצפון חריש, בניינים נוספים יכללו אופי מרקמי בני 13-8 קומות. על פי תוכנית המתאר העירונית לחריש, העיר צפויה למנות למעלה מ-100 אלף תושבים.