אושר עד הסירה חלק מגבינות תנובה מהמדפים - בגלל סכסוך עסקי. צרכנים לא מצאו ברשת את הגבינות הצהובות הארוזות של תנובה כדוגמת עמק, גלבוע וגבינות נוספות וכן גבינות מלוחות של המותג פיראוס ושמנת מתוקה של תנובה.
בענף טוענים שלרשת יש מחלוקת עסקית עם תנובה על ההנחות על מחירי הקנייה שהיא מקבלת. לאושר עד מדיניות הנחות אגרסיבית וברגע שהרשת לא קיבלה את ההנחות שרצתה שתנובה תיתן לה, אנשיה החלו להוריד מוצרים של תנובה מהמדפים. בגבינות מלוחות יש לתנובה מתחרות כמו גד ומוצרים מטורקיה של וילי פוד, שהרשת החלה לשווק. בשמנת מתוקה יש לתנובה שתי מתחרות: טרה ויטבתה (שטראוס). טרה גם מתחרה בתנובה בגבינות צהובות ולצידה שחקנים נוספים, רובם יבואנים.
2 צפייה בגלריה
ציבור הקונים בבני ברק
ציבור הקונים בבני ברק
אושר עד בבני ברק
(צילום: מוטי קמחי)
המחלוקת עם תנובה פרצה לפני כמה שבועות. לא ברור אם תנובה שינתה מדיניות מול אושר עד או שהרשת ביקשה להעמיק את ההנחות שהיא מקבלת. כל רשתות השיווק מקבלות הנחות על מחירי הקנייה ולרוב הגדולות יותר מקבלות הנחות עמוקות יותר. אושר עד היא רשת למהדרין שאמנם מוכרת לכל הציבור אך היא מתחרה משמעותית במגזר החרדי וצריכה להציג מחירים אטרקטיביים בשוק בו פועלות רשתות שמתמחות במחירים נמוכים כמו שפע, ברכת השם ושערי רווחה.

האם מדובר בשרירים שמפעילה הרשת למען הצרכנים או בסנונית ראשונה של התנגדות להעלאות מחירים? לא בהכרח. ראשית, תנובה לא העלתה מחירים. שנית, אין כלל ספק שהרשת מנסה לשפר את תנאי הסחר שלה עבור המאזן שלה. אין לכך קשר ישיר למחיר לצרכן, אותו היא יכולה להוריד בהתאם או אפילו העלות אם בא לה, גם אם הצליחה להעמיק את ההנחות שהיא מקבלת.
2 צפייה בגלריה
גבינות מטורקיה באושר עד
גבינות מטורקיה באושר עד
גבינות מטורקיה באושר עד
זאת לא הפעם הראשונה שאושר עד נאבקת בספק שמסרב לשמר או לשפר את תנאי הקנייה שלה. ב-2023 הרשת הורידה את מוצרי יוניליוור מהמדפים. היא אף הציבה שלטים על גבי המדפים בהם נטען שיוניליוור העלתה מחירים לכן מוצריה לא נמכרים ברשת.
סכסוכים דומים היו בעבר גם ביוחננוף, שופרסל וחצי חינם. לפני שנה יוחננוף הורידה את מוצרי אסם מהמדפים וגם היא הציבה שלטים בצמוד למדפים לפיהם הסיבה למחסור שהיה אז ברשת בחלק ממוצרי אסם - היא התייקרות.