ענקית הטכנולוגיה מטא, החברה האם של פייסבוק, מתכננת להתחיל בסבב פיטורים בקנה מידה גדול ביום רביעי השבוע, כך על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל שמסתמך על אנשים המעורים בנושא. לפי הדיווח, בכירים בחברה כבר אמרו לעובדים לבטל נסיעות לא חיוניות החל מהשבוע.
סבב הפיטורים של מטא עשוי להיות הגדול ביותר בתעשיית הטכנולוגיה לאחר הצמיחה המהירה במהלך המגפה. הפיטורים צפויים להשפיע על אלפי עובדים, לפי הדיווח, והמהלך יסמן את קיצוץ העובדים המשמעותי הראשון בהיסטוריה של מטא ב-18 שנות קיומה. בסוף ספטמבר דיווחה החברה שיש לה יותר מ-87 אלף עובדים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מטא
מטא
מטא
(צילום: רויטרס)
דובר מטא סירב לבקשת CNBC להגיב על הדיווח והפנה את האתר לשיחה שערך מנכ"ל החברה מארק צוקרברג לאחר פרסום הדוחות האחרונים: "בשנת 2023 אנחנו הולכים למקד את ההשקעות שלנו במספר קטן של אזורי צמיחה בעלי עדיפות גבוהה", אמר אז צוקרברג. "זה אומר שכמה קבוצות יגדלו בצורה משמעותית, אבל רוב הקבוצות האחרות יישארו שללא שינוי או יתכווצו במהלך השנה הבאה. בסך הכול, אנו מצפים לסיים את שנת 2023 בערך באותו גודל, או אפילו כארגון קצת יותר קטן ממה שאנחנו היום".
מניית מטא צנחה השנה ב-73% לרמתה הנמוכה ביותר מאז 2016, וענקית הטכנולוגיה מציגה את הביצועים הגרועים ביותר במדד S&P 500 עד כה בשנת 2022.