בשיתוף הכשרה חברה לביטוח בע"מ

1. הימנעו משמועות

נהג המונית, החברה מהמספרה או הבוס בעבודה – לכולם יש דעה כשמדברים על השקעות. תלמדו ותבינו ואל תלכו אחרי שמועות וסיפורי תשואות. "אם מישהו מבטיח לך 10% כל שנה זה לא נשמע הגיוני, אף אחד לא יכול להבטיח סכומים כאלה – זה כמו שמישהו יבטיח לך רכב חדש עם שלוש שנים נטולי תקלות", מסביר אליה, "תמיד יש סיכונים ולכן חשוב להיזהר מהבטחות לדברים מסוימים. להיזהר מאנשים שמציעים תשואות גבוהות ללא סיכונים, להרוויח המון כסף בתקופה קצרה או דברים שאתם לא מבינים בהם".
לכן חשוב להגדיר לכל חיסכון מטרה ברורה וסיבה ברורה, ולהבין באמת מדוע בחרנו בכלי חיסכון מסוים. אל תחסכו באפיק השקעה רק כי שמעתם שזה טוב , אלא כי החיסכון מקדם מטרה שחשובה עבורכם ואתם שלמים עם הדרך שתעברו עד שתשיגו אותה.

2. מגדירים יעדים ומטרות

לחיילים משוחררים, תקופת זמן של שנה נשמעת כמו תקופה ארוכה מאוד. לעומתם, לאנשים בני 45 חיסכון לקראת הפנסיה או עזרה לילדים נשמע כבר כמו תקופה אחרת. לכן, חשוב להגדיר: מה זה טווח ארוך עבורי. "כשאדם רוצה להשקיע כסף הוא צריך להגדיר זמנים. בדרך כלל, בהשקעה לתקופה קצרה הסיכון גדול יותר מהסיכוי", מסביר אליה ומוסיף: "בעולם ההשקעות נהוג להסתכל על 5-10 שנים כטווח בינוני-ארוך, ופחות מזה זה כבר טווח קצר ונזילות".
4 צפייה בגלריה
חיסכון לפנסיה
חיסכון לפנסיה
השקעה לתקופה קצרה הסיכון גדול יותר מהסיכוי.
(צילום: Shutterstock)
חיסכון לטווח ארוך הוא לא ל'עשות את המכה', אלא החשיבה להרוויח כמה שיותר ממה שיש – וזו נקודת המוצא דרכה צריך לבנות את תהליך ההשקעה.

3. מהם הסיכויים והסיכונים שאתם מוכנים לקחת?

לקיחת סיכון גדול יותר משמעו גם סיכוי גדול יותר. אבל צריך להבין האם אתם בנויים לתנודתיות קטנה או גדולה, "כאבי בטן" או ששום דבר לא מזיז אתכם מהמטרה שהצבתם לעצמכם
לאחר שביררתם מה היעדים שלכם, מה הציפיות שלכם ואילו סיכונים אתם מוכנים לקחת אז תוכלו להבין איך לנהל סיכונים ובהמשך לבחור את כלי ההשקעה המתאים והגיוון האפשרי בו – האם משקיעים במקום אחד, איך מפזרים את הכספים במספר מקומות ומסלולים ובאילו טווחים.
איל אליה, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הפיננסים בהכשרה חברה לביטוח בע"מאיל אליה, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הפיננסים בהכשרה חברה לביטוח בע"מצילום: שירעד שליט

4. חוסכים מתחילים? לימדו את המורכבות

מדובר בכסף וחשוב שנדע היטב מה אנחנו עושים. "זה לא כמו לקחת כדור, לזרוק לסל ומקסימום לא נקלע - כשמשחקים עם הכסף שלנו צריך לברר את הפרטים; ללמוד את המושגים הטכניים", מסביר אליה. לכן, אם אתם חוסכים מתחילים חשוב שתכירו איך בכלל קונים מניה, מה זה אומר 'מחיר מניה' ותצללו לעומק המושגים וסדר הפעולות.

5. למה חשוב לבנות אסטרטגיה לפיזור הכסף?

"נניח שהגדרתי את החיסכון שלי לחמש שנים, אבל קרה אירוע שאילץ אותי להשתמש באחוז מסוים מהכסף, תמיד יש כזה סיכוי. זו הסיבה שחשוב לפזר סכום, למשל שכ-10% יהיה לטווח הקצר בסיכון נמוך יותר בתקווה למקרים חריגים וטובים, כמו בר מצווה או חתונה או חלילה למקרים גם פחות טובים".
4 צפייה בגלריה
השקעות לעצלנים
השקעות לעצלנים
לקיחת סיכון גדול יותר משמעו גם סיכוי גדול יותר.
(איור: שאטרסטוק)
"אל תנסו לתזמן כניסה לשוק", מדגיש אליה. כשמשקיעים לטווח ארוך, כדבריו, לא משנה מצב השוק הנקודתי כי הוא עתיד לתקן את עצמו. צריך להימנע מפעולות רגשיות ואימפולסיביות ולזכור שבכל כמה שנים מגיעה שנה של ירידות בשווקים.

6. אילו מניות לרכוש?

לעיתים יש נטייה 'ללכת' על חברות מוכרות. לדוגמה אלה שחושבים לרכוש מניה של חברה מוכרת -"לי ולכל הקרובים אליי יש את אותו מכשיר סלולרי, וכשנכנסתי לחנות שלהם בחו"ל היא הייתה מלאה בלקוחות, אולי כדאי לקנות את המניה שלהם!?" בעולם שוק ההון חייבים לדעת להתנתק מרגשות ולפעול בצורה רציונלית. צריך לדעת וללמוד טוב את העולם הזה ולהבין מה עושים.
"לדוגמה, כשאני משקיע ב-2 מניות, ומניה אחת עלתה ב-10% ואחת ירדה ב-10%, הפסיכולוגיה של אנשים אומרת 'בואו נמכור את זו שעלתה כי היא בטח כבר "עשתה את שלה". אבל יכול להיות מצב שדווקא המניה שירדה – תמשיך לרדת. וזו תהיה רק ההתחלה של הירידות. ומנגד, החברה של המניה שעלתה נמצאת במצב טוב מאוד, ואלו תחילתן של העליות. הידע מהותי בנושא הזה, ולכן צריך ידע, זמן ויכולת כדי להצליח לפעול נכון לאורך זמן".
4 צפייה בגלריה
לעיתים יש נטייה 'ללכת' על חברות מוכרות.
לעיתים יש נטייה 'ללכת' על חברות מוכרות.
לעיתים יש נטייה 'ללכת' על חברות מוכרות.
(צילום: Shutterstock)

7. איפה בכלל לחסוך?

"ענף הנדל"ן איבד מהאטרקטיביות שלו בשל עליית הריביות", מסביר אליה, "הבנקים מציעים פיקדונות שונים ללקוחות, אך ללא נזילות מלאה. BEST INVEST - פוליסת החיסכון שלנו, משנה למעשה את חוקי המשחק בתחום ההשקעות ומעניקה לכל הלקוחות את היתרונות מהם נהנים משקיעים ובתי ההשקעות", אומר אליה ומוסיף: "כי בשונה מכל פוליסת חיסכון אחרת, ב-BEST INVEST הלקוחות יכולים לפצל את ההשקעה בין 6 מנהלי השקעות מובילים בישראל: מיטב, אנליסט, אלטשולר שחם, מור, ילין לפידות והכשרה; למנהלי ההשקעות הללו מגוון מסלולי השקעה המתמחים בין היתר במניות בארץ ובחו"ל, אג"ח ממשלתי סחיר ולא סחיר, אג"ח קונצרני, קרנות נאמנות, קרנות השקעה, קרנות גידור, פיקדונות ועוד. הכל במקום אחד וזאת בלי לשלם מס על מעבר בין מנהלי השקעות ובין מסלולים.
4 צפייה בגלריה
ידיעות
ידיעות
חשוב להגדיר: מה זה טווח ארוך עבורי.
לאחרונה הושק ב-BEST INVEST מסלול השקעה חדש הכולל קרנות השקעות בארץ ובחו״ל. בחברה מסבירים כי מה שהיה בעבר בהישג יד של "השחקנים הגדולים" בלבד, גורמים מוסדיים מובילים ולקוחות כשירים בעלי הון, זמין כעת גם לקהילות אחרות של משקיעים. המסלול החדש של BEST INVEST מביא את הקרנות האלה - ישראליות ובינלאומיות - להישג ידם של החוסכים בפוליסת החיסכון שלנו. רף הכניסה להצטרפות למסלול הוא החל מ-50,000 ש"ח. הכספים כמובן נזילים במלואם, והחוסכים במסלול ההשקעה החדש נהנים מהיתרונות של פוליסת החיסכון BEST INVEST ומשירות אונליין באמצעות האפליקציה.

8. עקבו אחר הביצועים העדכניים של בתי ההשקעות

כשמשקיעים עצמאית ללא יועץ, חשוב לבחון את הביצועים של המסלולים ובתי ההשקעות השונים כדי להתאים את ההשקעה באופן מיידי. חשוב לזכור, שלפעמים צריך לדעת מתי חשוב להתייעץ עם איש מקצוע כיוון שלפעמים מה שנכון להיום זה לא מה שנכון לעוד שנה או שנתיים.
"המשקיעים העצמאים ב-BEST INVEST נחשפים באופן מלא ומיידי לביצועים המלאים והעדכניים של כל אחד ממנהלי ההשקעות, באמצעות האפליקציה שפיתחנו. לאחר שהם בוחנים את השוק ואת הביצועים של המסלולים ובתי ההשקעות השונים, הם יכולים להתאים את ההשקעה שלהם באופן מיידי ובקלות וללא צורך להתקשר לבנקאי, ליועץ ההשקעות או לכל גורם אחר".

9. שימו לב לאותיות הקטנות

מיסוי על דירה שנייה או מס רווח הון יכולים להשפיע על הרווח הסופי. לכן, כשעושים פעולות מסוימות כמו לדוגמה מעבר בין מסלולי השקעות – חשוב לשים לב לאותיות הקטנות.

10. לסיכום - סבלנות ומשמעת עצמית

כאמור, חיסכון לטווח ארוך דורש אורך רוח. "צריך להימנע מדברים רגשיים", חוזר ומדגיש אליה, "לא להיבהל או לברוח כשהשוק יורד, ולא לשמוח יתר על המידה כשהשוק עולה, אלא אם תכננתם אסטרטגיה לתקופה מסוימת, צריך לעקוב אחרי הדברים אך לא לפעול בצורה אימפולסיבית ולעשות טעויות שבסופו של דבר יפגעו במטרה הסופית".
---------------------------------------
Best Invest מבית הכשרה חברה לביטוח בע"מ; פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו הבטחת תשואה ו/או התחייבות להשגת תשואות כלשהן, והוא אינו מהווה ייעוץ ו/או המלצה ו/או חוות דעת לרכישת פוליסה ו/או הצטרפות למסלול ואין בו כדי להוות תחליף לייעוץ/שיווק כאמור בידי בעל רישיון עפ"י הדין, המתחשב בנתונים ובצרכים הפרטניים של כל אדם. החברה רשאית לשנות את מדיניות ההשקעות בהתאם לשיקול דעתה, בכפוף לפוליסת הביטוח ולהוראות הדין. בהתאם לתנאי פוליסת הביטוח וחריגיה, נהלי החברה והוראות הדין.
בשיתוף הכש
רה חברה לביטוח בע"מ
פורסם לראשונה: 14:28, 17.12.23