יום לפני פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר, ומחירי הדירות, השקל מתחזק היום (חמישי) במסחר הרציף בכאחוז. הדולר היציג נסחר במהלך היום סביב שער של 3.62 שקל ושערו היציג נקבע על 3.625 שקלים. האירו נסחר במהלך היום סביב שער של 3.96 שקל ושערו היציג נקבע על 3.963 שקלים, לאחר שאתמול כבר חצה את רף 4 השקלים - ואף נסחר זמן מה סביב 4.02 שקל. התחזקות השקל נובעת בעיקר בשל היצעי מט"ח גדולים של יצואנים
מדד המחירים שצפוי להתפרסם מחר יעלה על פי החזאים בשיעור של 0.3% עד 0.4% אך יוריד עוד את קצב האינפלציה השנתית ל-2.5% ואף פחות לראשונה מזה שנתיים. ירידה כזאת עשויה לאפשר לבנק ישראל להוריד אל הריבית בהחלטה הבאה בראשית חודש אפריל, לפני ליל הסדר, או אחרי החגים בסוף חודש מאי.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
שטרות
שטרות
מט"ח
(צילום: רויטרס)
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות אמר כי "היצעי מט"ח מצד יצואנים בולמים את פיחות השקל עד לרמת 3.66 שקלים לדולר וגוררים להתחזקות השקל לעבר רמת 3.63 שקלים לדולר. הפגיעה בדירוג האשראי של ישראל גוררת עלייה בעלות גיוס האשראי של ממשלת ישראל, כפי שבאה לידי ביטוי כבר בגיוסים האחרונים, דבר הנוגס חלק נכבד מתקציב המדינה.
עוד אמר פריימן כי "תשומת הלב תופנה להחלטת הריבית ב-20 במרץ בארה"ב, החלטה העשויה להשפיע על שוק המניות ועל פעילות הגופים המוסדיים במסחר בדולר שקל".
פורסם לראשונה: 12:15, 14.03.24