בשיתוף בנק הפועלים
פעם כדי לנהל עסק מצליח, נדרשה חשיבה עסקית וכלכלית נכונה. היום זה ממש לא מספיק. לא מעט בעלי עסקים ניחנים בחוש עסקי טוב, אבל הם לא מצליחים לקדם את המותג שלהם. אחת הסיבות העיקריות לכך היא שהם לא מקדישים משאבים לבניית אסטרטגיה דיגיטלית.
אסטרטגיה דיגיטלית, מסבירה עינב כהן, בלוגרית אופנה ולייף סטייל, היא מילת המפתח בהצלחה של כל עסק כיום. נוכחות דיגיטלית נכונה תסייע גם לכם, בעלי עסקים קטנים, להבליט את ערכי המותג, לייחד אותו מהאחרים ולדייק את קהל היעד שלכם.
אז איך מתחילים לתכנן אסטרטגיה דיגיטלית? בואו ללמוד מעינב כהן איך אפשר בכמה צעדים פשוטים לחדד את המסר של העסק ולהרחיב את קהל הלקוחות. צפו בכתבה בראש העמוד

טיפ ראשון: אל תסתירו פרטים

אי אפשר למצוא את מספר הטלפון ואת הכתובת של העסק באתר או ברשתות החברתיות? ביג מיסטייק! סקר שנערך לאחרונה מצא כי 44% מהלקוחות הפוטנציאלים לא ימשיכו בקנייה, אם הם לא מצליחים לאתר את הפרטים המלאים של בית העסק – מספר טלפון, כתובת, שעות פתיחה וכדומה.
מה המסקנה? לקוחות פוטנציאליים לא יעשו מאמצים כבירים כדי להשיג אתכם, אז אל תקשו עליהם ו"תחביאו" מידע. חשוב להנגיש את כל הפרטים על בית העסק בכל הפלטפורמות האפשריות – באתר, בפייסבוק, באינסטגרם ובגוגל.
ועוד טיפ של כהן: אם לבית העסק שלכם יש ייחוד, למשל, אם אתם מגישים בבית הקפה משקאות על בסיס חלב שקדים שמיוצר במקום – תדגישו את הפרט הזה בכל הפלטפורמות.
מאפיין ייחודי שכזה יגרום לכם להתבלט על פני המתחרים וגם יכול לסייע בקידום העסק במנועי החיפוש השונים.

טיפ שני: תראו את הצד האנושי של העסק

לפעמים הסיפור של המוצר שלכם הרבה יותר מעניין מהמוצר עצמו, אז למה לא לחשוף אותו לקהל הלקוחות? הצצה ל"אחורי הקלעים" של בית העסק היא כלי יעיל בהגדלת המכירות וגם ביצירת אמינות כלפי המותג.
לקוח פוטנציאלי ירגיש חבור עמוק יותר למותג שיש מאחוריו סיפור מרגש ואנשים אמיתיים. מעבר לכך, דגש על הצד האנושי של העסק מחזק את התחושה אצל הלקוח שמדובר בעסק קיים, פעיל ואמין.
איך חושפים את אחורי הקלעים? על ידי שיתוף קהל הלקוחות והעוקבים ביום-יום של העסק, בעובדים שלו, בתהליך הכנת המוצר או בהדגשת השלבים השונים בשליחתו ללקוחות.

טיפ שלישי: 3 סטוריז ביום - מקפיץ מכירות

פעילות ברשתות החברתיות היא עקב אכילס של לא מעט עסקים קטנים – עד כמה להיות פעיל ואיך לעשות את זה בצורה נכונה היא אחת הסוגיות המרכזיות שכל בעל עסק קטן מתמודד איתו.
כהן מציינת שמניסיונה – 3 סטוריז ביום זה המינון שמספיק כדי להחדיר את המותג ואת ערכיו בדיגיטל. אבל זו לא הכמות שעושה את ההבדל, מדגישה כהן, אלא האיכות - חשוב מאוד להשקיע בתכנים שאתם מעלים.
תוכן איכותי יכול להיות תמונות וסרטונים של "אחורי הקלעים", עדויות של לקוחות (טסטמוניאלס), הדגמות של מוצרים, מידע על מבצעים והנחות, ידיעות על טרנדים בתחום, אירוע Q&A עם הגולשים, סקרים, שאלונים וחידונים – כל אלו הם תכנים משמעותיים, שמעודדים מעורבות ומחזקים את הנוכחות שלכם ברשת.

טיפ רביעי: דברו בסיסמאות

ארטיק ב-10, מי לא מכיר? סיסמאות - מדובר בשיטת שיווק יעילה שתמיד עובדת. הקהל שלנו משתעמם מהר, מסבירה כהן, הוא מתחבר למסרים מהירים, קצרים וקולעים.
יצירת סיסמא (סלוגן) היא שיטה מצוינת לייחד את זהות המותג ואת הערכים שהוא מקדם. מומלץ לנסח משפט קצר ומדויק, שמתאר את העסק ואת המסר העיקרי שלו.
כשאתם יוצרים סלוגן, חשוב להגדיר את קהל היעד שלכם ואת זהות העסק. הסלוגן אמור להיות קליט, קל לזכירה, ומשקף את ערכי המותג.

טיפ חמישי: אל תזניחו את הלקוחות הקיימים

לפעמים אנחנו מבזבזים הרבה זמן, כסף ומשאבים לגיוס לקוחות חדשים, ולא שמים לב שהפתרון הקל והיעיל ביותר להרחבת קהל הלקוחות נמצא ממש מתחת לאף שלנו – הלקוחות הקיימים.
אל תזניחו את הלקוחות הקיימים שלכם, בייחוד לקוחות מרוצים שחוזרים וקונים אצלכם. הם למעשה השגרירים של בית העסק. הם לא רק יחזרו לקנות אצלכם, הם גם פוטנציאל להרחבת מעגל הלקוחות.
"לקוחות קיימים יכולים לעזור לכם להגדיל מכירות", פוסקת כהן. "אתם יכולים להציע ללקוחות חוזרים הטבה כמו למשל 10 אחוזי הנחה. ככה הם גם יחזרו לקנות אצלכם, גם יקבלו הנחה וגם יאהבו אתכם".

טיפ שישי: צרו שפה אחידה

יצירת שפה אחידה תסייע לחדד את הערכים של העסק וגם להגדיר את קהל היעד שלכם. על ידי שפה אחידה, אומרת כהן, אתם יוצרים מותג עם זהות מובחנת שמזוהה איתכם.
מה זו בדיוק שפה אחידה? אם למשל, אחד המאפיינים של בית העסק הוא השימוש בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה – כדי שהמסר הזה יחלחל ללקוחות, אתם צריכים להעביר אותו בצורה אחידה וברורה בכל הערוצים השיווקיים, ולהקפיד לשמור עליו לאורך זמן.
צפו בכתבה בראש העמוד
בשיתוף בנק הפועלים
פורסם לראשונה: 15:01, 27.03.23