במקביל לפסגת האו"ם בנושא מערכות מזון שנערכה בשבוע שעבר, הודיעה ענקית המזון העולמית נסטלה כי תשקיע בחמש השנים הקרובות 1.3 מיליארד דולר לקידום חקלאות בת קיימא. כחלק מהתוכנית, אסם-נסטלה מתחייבת להשתמש ב-20% חומרי גלם מחקלאות בת קיימא.הפעולות שיינקטו הן חלק ממפת הדרכים לעמידה ביעד שהציב האו"ם למתן את ההתחממות הגלובלית לעלייה של 1.5 מעלות צלסיוס.
1 צפייה בגלריה
מפעל אסם בישראל
מפעל אסם בישראל
מפעל אסם בישראל
(צילום: באדיבות אסם)
לפי הודעת החברה, ההשקעה תכלול יישום שיטות מדעיות וטכנולוגיות מתקדמות, דוגמת פיתוח זני קפה וקקאו שיניבו יותר יבול עם השפעה סביבתית מינימלית, סיוע לחקלאים וספקים בלקיחת הלוואות, השקעות משותפות ומימון ניסויים לקידום חקלאות בת קיימא, ותשלום גבוה יותר עבור תוצרת חקלאית שמקורה בחקלאות בת קיימא.
לפי החברה, מהלכים אלו יתבצעו בשותפות עם יותר מ -500,000 חקלאים ו-150,000 ספקים, שעובדים עם נסטלה ברחבי העולם.
בסוף 2020 התחייבה נסטלה להשקיע למעלה מ-3 מיליארד דולר במסגרת תוכניתה לאיפוס פליטות עד שנת 2050, והפחתת מחצית מפליטת גזי החממה עד 2030 ו-20% עד 2025. במטרה להפחית את שיעורי הפליטות תנהל נסטלה פיילוט עולמי עם רפתות ב-12 מדינות לבחינת שיטות חקלאיות שיובילו להשגת אפס פליטות.
לדברי מנכ"ל נסטלה, מארק שניידר: "דרך השותפות הוותיקה שלנו עם קהילות חקלאים ברחבי העולם, אנחנו רוצים להגדיל את התמיכה שלנו בשיטות חקלאות שיהיו טובות לסביבה ולאנשים. על מנת לאפשר מעבר ושינוי נכון, נתמוך בחקלאים ברחבי העולם אשר לוקחים על עצמם את הסיכונים והעלויות הכרוכים במעבר לחקלאות בת קיימא".
לדברי מנכ"ל אסם-נסטלה, אבי בן אסאייג: "כחלק מהתוכנית העולמית, אסם-נסטלה בישראל מתחייבת לשימוש של 20% חומרי גלם מחקלאות בת קיימא עד 2025. יעד זה מתווסף ליעדים שאפתניים שהציגה החברה למימוש בתוך ארבע שנים ,לרבות מעבר לשימוש ב- 100% חשמל שמקורו מאנרגיה מתחדשת, חיסכון של לפחות 800 טון בשנה בחומרי אריזה, צמצום פליטות גזי חממה ב-20% ומעבר לצי רכב היברידי. בנוסף, עד 2025 נביא לחסכון מצטבר של 20% במים על ידי טיוב תהליכים".