2 צפייה בגלריה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה
הביטוח לאומי סניף פתח תקווה
הביטוח לאומי, סניף פתח תקווה
(צילום: יריב כץ)
10% בלבד מבין 8,000 מובטלים בני 45 ויותר שזכאותם לקבל דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי תסתיים מחר (ה') - יהיו זכאים לקצבת הבטחת הכנסה. המשמעות היא שאלפי בני 45 ומעלה ישארו מסוף שבוע זה ללא כל הכנסה שהיא, אם לא ימצאו מקום עבודה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ב-1 ביולי עדיין קיבלו 113 אלף בני 45 ומעלה דמי אבטלה, אך בהדרגה נפסקו רוב התשלומים, כאשר רבים מהמובטלים המבוגרים קיבלו עד 88 ימים מאז שחדלו כלל העובדים במשק לקבל דמי אבטלה, ב-30 ביוני.
כך עולה מנתונים של הביטוח הלאומי שפורסמו היום ולפיהם 70 אלף מובטלים יסיימו את כל ימי הזכאות שלהם לדמי אבטלה במהלך חודש אוקטובר והתשלום האחרון יועבר להם ב-12 בנובמבר. התוצאה: החל בעוד 32 יום יוותרו רק עוד 10,000 מובטלים בני 45 ומעלה שיהיו זכאים עדיין לקבל דמי אבטלה לתקופה מוגבלת.
כל השאר, בני 45 ומטה, כבר לא מקבלים דמי אבטלה מאז ה-30 ביוני, וכ-19 אלף בני 67 ומעלה שעבדו והוצאו לחל"ת - יחדלו לקבל את "מענקי ההסתגלות" המיוחדים כבר ביום חמישי השבוע.
מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, אמר היום בתדריך לעיתונאים כי המוסד שבראשו הוא עומד ממליץ על מספר צעדים להקלת האבטלה במשק:
  1. לתת עד מענקים למי שחוזרים לעבודה;
  2. להעניק למעסיקים תמריצים להעסקת מבוגרים ובמיוחד בני 67 ומעלה המעוניינים להמשיך לעבוד ולא לחיות רק מקצבת זקנה או מפנסיה;
  3. ליצור מקומות עבודה חדשים באמצעות קיצור שבוע העבודה בכל המשק;
  4. להעניק שכר בדמות דמי מחיה לכל מי שישתתפו בקורסים שמקייימת המדינה להכשרה מקצועית, בעת הכשרתם.
בביטוח הלאומי הדגישו שרק עד מחר, כדי לקבל דמי אבטלה, נדרש שהמובטל עבד לפחות 6 חודשים ב-18 החודשים האחרונים ומאוקטובר עד דצמבר יידרשו 10 חודשי עבודה מתוך 18 החודשים האחרונים.
לפני החג שלח הביטוח הלאומי מסרונים לכל המובטלים בני ה-45 ומעלה, שבהם פורטו מספר ימי האבטלה שהם זכאים להם ועד מתי. שפיגלר ביקש לאתר מבין כל המובטלים למי יש פוטנציאל לזכאות להבטחת הכנסה ואותם אזרחים קיבלו מסרון מיוחד עם קישור להגשת בקשה להבטחת הכנסה.